2019-01-31, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Ingen har, vad jag har sett, försvarat sexualbrottsliga gärningar. Men vi är flera som vänder oss emot enfaldiga resonemang vars främsta syfte tycks vara att stigmatisera homosexuella män och få dem att framstå som förtäckta pedofiler.
Ren inbillning då ingen har sagt att homosexuella män är pedofiler. Det har ni hittat på själva. Lika lite som att lesbiska kvinnor skulle vara intresserade av småflickor. Här har vi en renodlad pedofil som härjat fritt och rest till skumma hotell som är omgivna av parker. Han har låtsas vara någon slags tränare och därför legitimerat sitt sätt att närma sig barn. Väl inövat och listigt. Skilj på bögar och pedofiler för det gör dom flesta och sluta noja.
Citera
2019-01-31, 16:52
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Ren inbillning då ingen har sagt att homosexuella män är pedofiler. Det har ni hittat på själva. Lika lite som att lesbiska kvinnor skulle vara intresserade av småflickor. Här har vi en renodlad pedofil som härjat fritt och rest till skumma hotell som är omgivna av parker. Han har låtsas vara någon slags tränare och därför legitimerat sitt sätt att närma sig barn. Väl inövat och listigt. Skilj på bögar och pedofiler för det gör dom flesta och sluta noja.

Sluta noja? Självironisk replik, hade man ju hoppats, men svag verklighetsförankring är ju en troligare förklaring.
Citera
2019-01-31, 17:03
Medlem
Citat:
Sluta noja? Självironisk replik, hade man ju hoppats, men svag verklighetsförankring är ju en troligare förklaring.
Vad är du inte förstår? Ser ingen ironi alls i denna tråd då det bara är tragiskt hur åldrade pedofiler kan härja fritt. Han har nog mycket på sitt samvete och 15 år vore rättvist. Han kommer ut i en plåtkista oavsett och därför blir det livstid. Farbror Bosse är rökt.
Citera
2019-01-31, 17:30
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Vad är du inte förstår? Ser ingen ironi alls i denna tråd då det bara är tragiskt hur åldrade pedofiler kan härja fritt. Han har nog mycket på sitt samvete och 15 år vore rättvist. Han kommer ut i en plåtkista oavsett och därför blir det livstid. Farbror Bosse är rökt.

Fria fantasier taget ur luften. Måste vara tungt att vara så fobisk. Kommer inte att bli som du tror.
Citera
2019-01-31, 17:45
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Om du är äldre än jag är du pensionär. Att du får för dig att jag skyddar någon visar bara att du inte ens kan lägga ihop enkla samband. Det handlar förmodligen om din uppdämda aggression.

.

Jag förstår att det är besvärande när jag klär av dina fördomar och påhitt till platt intet. USA:s rättssystem håller personer inlåsta utan att ha utrett hur det förhåller sig. Jag förstår att det passar dig som fantiserar ihop saker som du sedan tror är sanningen.

Nej, det är inte bra när man frihetsberövar utan att säkerställa vad som verkligen har hänt. Dina taffliga försök att beskriva något är fullständigt irrelevant i sammanhanget. Du är ointresserad av vad som hänt. Du vill döma människor utifrån rykten. Det vill bara korkskallar.

Ingen i vänsterfållan delar mina åsikter.
Hur gammal du nu påstår att du är speglas inte av vad du skriver.
Tycker inte heller alls att det är besvärande när du orerar, snarare är det underhållande.
Att USA höll Bosse inlåst är ju jättebra! I Sverige hade han blivit släppt samma dag, om han ens blivit gripen.

Vad är det du menar att jag fantiserat ihop?

Vilken lirare du verkar vara
Citat:
Det är ju naturligtvis svårt att säga med exakthet, men det är rimligt att anta att de första ryktena om Bosse Hanssons eventuella sexuella preferenser kom till min kännedom i samband med att jag såg på fotbolls-vm 1982. Det ger väl en fingervisning om min ungefärliga ålder, mest sagt för att förebygga eventuell pajkastning i den frågan.

Alla rykten som jag har hört har uteslutande rört homosexualitet vuxna män emellan. Detta tycks ha sin upprinnelse i att han inte visat intresse för kvinnor. Förståeligt, men om man tänker efter lite så måste man väl ändå inse att det finns andra möjliga förklaringar. Världen är inte bara svart eller vit.

Sedan skulle jag vilja se prov på alla dessa "iakttagelser från oberoende personer", som ju lyser med sin frånvaro i tråden, och gärna också en förklaring till hur dessa iattagelser helt plötsligt har omvandlats till "fakta".
Jag menade att det är fakta att många personer, oberoende av varandra, påstår att Bosse äcklat sig. Menar inte att det är sant, bara att det framkommit så pass mycket genom åren att det troligtvis ligger någon substans bakom alla påståenden.
Citera
2019-01-31, 17:55
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Tycker inte heller alls att det är besvärande när du orerar, snarare är det underhållande.
Att USA höll Bosse inlåst är ju jättebra! I Sverige hade han blivit släppt samma dag, om han ens blivit gripen.

Ja vilken lirare jag är som tycker att en rättsstat ska förete bevis inom rimlig tid innan de frihetsberövar på obestämd tid.

Citat:
Jag menade att det är fakta att många personer, oberoende av varandra, påstår att Bosse äcklat sig. Menar inte att det är sant, bara att det framkommit så pass mycket genom åren att det troligtvis ligger någon substans bakom alla påståenden.

På tal om underhållande. Begreppet »många« brukar användas av människor i marginalen.
Citera
2019-01-31, 18:03
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:

Visst, och en massa sanningsvittnen har ju också spridit ryktena om "råttan i pizzan" som absolut sanning. Massvis av personer påstod att så var det...
Ungefär på den nivån är din bevisföring.
Citera
2019-01-31, 18:15
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja vilken lirare jag är som tycker att en rättsstat ska förete bevis inom rimlig tid innan de frihetsberövar på obestämd tid.

På tal om underhållande. Begreppet »många« brukar användas av människor i marginalen.
Nej du är en lirare för att du är en pajas.
Du vet tydligen inte hur USA fungerar här, begär inte heller att du ska kunna allt, men din kärlek till Bosse och hat mot USA ger en besk eftersmak. Bosse satt inte heller frihetsberövad länge, han kunde enligt mig gott kunnat sitta ett år.

Du pratar om marginaler hit och dit, men kan varken svara på frågor eller utveckla saker du skriver. Känns inte det vettigare än att leka mellanstadielärare?
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Visst, och en massa sanningsvittnen har ju också spridit ryktena om "råttan i pizzan" som absolut sanning. Massvis av personer påstod att så var det...
Jag ger inga bevis alls, konstaterar bara att det inte finns några ”rykten” som fått leva i så många decennier som Bosses.
Att du jämför det med Råttan i pizzan är bara trams.
Citera
2019-01-31, 18:17
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Nej du är en lirare för att du är en pajas.
Du vet tydligen inte hur USA fungerar här, begär inte heller att du ska kunna allt, men din kärlek till Bosse och hat mot USA ger en besk eftersmak. Bosse satt inte heller frihetsberövad länge, han kunde enligt mig gott kunnat sitta ett år.

Du pratar om marginaler hit och dit, men kan varken svara på frågor eller utveckla saker du skriver. Känns inte det vettigare än att leka mellanstadielärare?

Jag ger inga bevis alls, konstaterar bara att det inte finns några ”rykten” som fått leva i så många decennier som Bosses.
Att du jämför det med Råttan i pizzan är bara trams.
Precis, du ger inga bevis för att det inte finns några. Att du tycker dig kunna extrapolera rykten till absoluta sanningar visar bara på vilken simpel nivå du argumenterar.
Citera
2019-01-31, 18:22
Medlem
Citat:
Om någon skulle berätta i tråden att hen varit utsatt för farbror Bosses övergrepp så skulle det väl också bemötas med ”men var finns BEVISEN, du har väl hört om råttan i pizzan”.
Citera
2019-01-31, 18:23
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Om någon skulle berätta i tråden att hen varit utsatt för farbror Bosses övergrepp så skulle det väl också bemötas med ”men var finns BEVISEN, du har väl hört om råttan i pizzan”.
Visa gärna en enda förstahandsuppgift på det, det polisanmäldes väl? Nähä...
Citera
2019-01-31, 18:39
Medlem
Citat:
Visa gärna en enda förstahandsuppgift på det, det polisanmäldes väl? Nähä...
Ja enligt tidigare inlägg i tråden hade han mer än en anmälan på sig under 70 och 80-talet. Men vaaaar är beviiiiiiiiisen....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in