2019-02-08, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Tror du att kriminalteknikerna på brottsplatsen missade blodpölar på golvet?

Nej.

Teknikerna, rättare sagt ingen, kommer någonsin att få uttala sig om annat än det som sagts på PT:arna. Utredningen ska till och med, om jag förstått rätt, hemligstämplas.

Artikeln i polistidningen har naturligtvis granskats innan den publicerades. Fast jag tror att poliserna visste innan att ingen kan berätta mer än vad undersökningsledaren offentliggjort.
Citera
2019-02-08, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Men å andra sidan finns det inget avskedsbrev från en eventuell ensam mördare, Oskar. Där finns ett gemensamt avskeds/"slash"/förklaringsbrev. Om det skulle visa sig att Oskar verkligen är ensam mördare, då finns det fog för att säga att "avskedsbrev saknas".
Risken finns att det är bluffbrev som föreligger.

Framför allt att avskeds-/förklaringsbrevet fanns på USB-stickan. Inte undertecknat.

Poliserna i artikeln hade tunnelseende men fick senare på kvällen veta att det fanns ett testamente och ett USB-minne. Hade någon hittat ett avskedsbrev så skulle det nämnts först av allt. Ett avskedsbrev skulle legat mest synligt också. PT rörde till ”pappren” av någon anledning. Testamentet är A och O i bevisföringen.

Funderade dessutom på; varför ett USB-minne? Ville man inte polisen skulle komma in i datorerna? Ville spara ned en massa fina fotografier till efterlevande ändå. Ville man inte skriva ut avskedsbrevet och få det undertecknat i sedvanlig ordning?
Citera
2019-02-08, 09:12
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Nej.

Teknikerna, rättare sagt ingen, kommer någonsin att få uttala sig om annat än det som sagts på PT:arna. Utredningen ska till och med, om jag förstått rätt, hemligstämplas.

Artikeln i polistidningen har naturligtvis granskats innan den publicerades. Fast jag tror att poliserna visste innan att ingen kan berätta mer än vad undersökningsledaren offentliggjort.

Jag citerar dig, ditt inlägg berör ändå inte spekulationerna kring blodsfläckar på golvet som diskussionen handlade om
Det är naturliga skiftningar i golvet, länk från köket.

https://www.bjurfors.se/filtered/5590828/rszww1170-80/cbild4pa32uflc7hi30pb-1619084560-rszww1170-80.jpg
Citera
2019-02-08, 09:31
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Nu tar vi det här lungt, fint och grundligt.

Så här står det i texten i polistidingen efter att de båda poliserna hittat Hanna.

När poliserna rapporterade över radion märkte de direkt hur intresset på andra sidan steg. Operatören började ordna med kriminaltekniker och yttre befäl, som fortfarande var på väg, informerades. Hampus och Fredrik gav varandra en blick som sade att okej, nu tar vi ovanvåningen, nu kör vi bara så vi får det gjort.

https://tidningensvenskpolis.se/arkiv/hallarsida-artiklar/2019/nr-1-2019/vad-fan-ar-det-vi-har-sett/

Poliserna rapporterade över radion att de hittat Hanna och att det kunde röra sig om ett brott att maken mördat hustrun. In min värld är det detsamma som att larma om att man upptäkt något som kräver mer resurser och stöd.
Efter att de larmat via radion om fyndet av Hanna gick poliserna upp för trappan till övervåningen.

Så nej de misstänkte inte och larmande inte om sina brottsmisstankar först när de hade upptäkt de mördade barnen.
De larmade över radion att det kunde röra sig om ett brott för att de hade hittat Hanna död.
Först därefter gick de upp och upptänkte de mördade barnen.
Du får lära dig läsa innantill. De kallade på en till patrull när de hittat O. Sen rapporterade de in igen efter de hittat flickorna. VAR läser du att DE LARMADE direkt efter de hittat Hanna? Citera exakt var och när.

Edit: jag har papperstidningen framför mig. Jag ser vad jag läser. Och det är den första källan. Rakt av. Ingen ide att ens försöka diskutera med dig. Du är totalt faktareststent.
Senast redigerad av Flashig78 2019-02-08 kl. 09:38.
Citera
2019-02-08, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jag citerar dig, ditt inlägg berör ändå inte spekulationerna kring blodsfläckar på golvet som diskussionen handlade om
Det är naturliga skiftningar i golvet, länk från köket.

https://www.bjurfors.se/filtered/5590828/rszww1170-80/cbild4pa32uflc7hi30pb-1619084560-rszww1170-80.jpg

Nä, såna där nyanser är avsiktliga gjorda i keramikplattor för att se ”naturliga” ut. OM det finns blod på köksgolvet så finns det kvar i fogar i så fall.

Visst var det någon i början som pratade om glasskärvor eller blod? Hittade Avd.9 har besvarat någon med det kunde vara ett dricksglas.
Citera
2019-02-08, 09:44
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Du får lära dig läsa innantill. De kallade på en till patrull när de hittat O. Sen rapporterade de in igen efter de hittat flickorna. VAR läser du att DE LARMADE direkt efter de hittat Hanna? Citera exakt var och när.

Edit: jag har papperstidningen framför mig. Jag ser vad jag läser. Och det är den första källan. Rakt av. Ingen ide att ens försöka diskutera med dig. Du är totalt faktareststent.

Du har rätt. Efter de sett en död mansperson fick de order om att gå in, ett yttrebefäl skulle skickas dit samt att patrullen fick en egen insatskanal på radion. Därefter rapporterade de vad de såg inne i villan.
Citera
2019-02-08, 09:46
Medlem
Citat:

De hade även hittat mamman när de ringde in igen. Yttre befäl var redan på väg sen de fick order att bryta sig in och nu kopplades även teknikerna in. Efter denna mikropaus i köket fick de till ovanvåningen.
Citera
2019-02-08, 09:46
Medlem
Flashig78s avatar
Solglittret, du har delvis rätt. Faktiskt. De rapporterade in tre ggr. Först utanför fönstret när de sett Oskar. Därefter när de hittat Hanna. Och sist efter flickorna.

Bra, då är det utrett.
Citera
2019-02-08, 09:50
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Nä, såna där nyanser är avsiktliga gjorda i keramikplattor för att se ”naturliga” ut. OM det finns blod på köksgolvet så finns det kvar i fogar i så fall.

Visst var det någon i början som pratade om glasskärvor eller blod? Hittade Avd.9 har besvarat någon med det kunde vara ett dricksglas.

Det är ju det jag säger, det skall vara skiftningar i golvet, inget konstigt alls. Nu diskuterar vi att det enl. rappytt syns fläckar av blod på bilderna mäklaren la ut.
Citera
2019-02-08, 09:56
Medlem
Citat:
Solglittret, du har delvis rätt. Faktiskt. De rapporterade in tre ggr. Först utanför fönstret när de sett Oskar. Därefter när de hittat Hanna. Och sist efter flickorna.

Bra, då är det utrett.

Det stämmer. Jag följde direktrapportering från plats.
Citera
2019-02-08, 09:56
Medlem
57Emmas avatar
Citat:

Bra, då är det utrett.

Ja, de rapporterade vad de fann i villan när de gick där inne men kan inte tänka mig att de rapporterat att maken sannolikt har dödat makan efter de funnit H
Citera
2019-02-08, 09:59
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Ja, de rapporterade vad de fann i villan när de gick där inne men kan inte tänka mig att de rapporterat att maken sannolikt har dödat makan efter de funnit H
Jag hade inte velat vara polis där och då. Självmord. Ok. Mord på vuxen, ok. Men sen två små flickor.... poliser med gråten i halsen. Stackars jävlar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in