2019-02-08, 00:49
Medlem
Det där om disken, som om de just ätit en måltid... hur fan kan man låta sina barn äta, och veta om att de ska dö sen, att man ska ha ihjäl dem? Det är helt otroligt. Så kallt, men jag undrar ändå, kan O ha städat upp i huset? Kan det ha varit så att stolar vält, saker har slängts runt och ett plötsligt kaos omvandlats till stel planering?
Citera
2019-02-08, 00:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Men å andra sidan finns det inget avskedsbrev från en eventuell ensam mördare, Oskar. Där finns ett gemensamt avskeds/"slash"/förklaringsbrev. Om det skulle visa sig att Oskar verkligen är ensam mördare, då finns det fog för att säga att "avskedsbrev saknas".
Risken finns att det är bluffbrev som föreligger.
Tror du att debra den 17/1 i strid med polisens beskrivning två dagar senare, hade hunnit bilda sig en uppfattning om att avskedsbrevet var ett bluffbrev och att han därför förnekade existensen av det?
Citera
2019-02-08, 00:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Kan väl lika gärna vara så att de ägnade sig åt strypsex. Då får man allt snabbt tota ihop en bra förklaring om någon dör. Rätt låg framtidskvalitet om man har ihjäl sin maka...? Att var och en ligger nedbäddad ensam i sitt rum är för jävla kallt!
Strypsex? Det rimmar illa med påståendet om att de hade en asexuell relation.
Citera
2019-02-08, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Du skriver att ingen polis så fort - dvs så tidigt - visste att det hela var planerat.
Det är just det som dreba också skrev vid den tidpunkten - att det inte var planerat. Dreba ”spekulationer” kom paralellt med utredarnas kunskap eller så visste h*n kanske till och med mer med sina medicinska spekulationer.

Så ja jag tror att denne postare dreba - den enda postaren som hade fullkomligt rätt i att ett flicka kvävts, den andra fickan stryps, båda odrogade, och H blivit stryp, hade sin information från verkliga fakta. Det var alldeles för bra gissningar i allt h*n postade för att bara vara rena gissningar.

Undrar om de letat efter blod på köksgolvet? Hur grundligt har de gått igenom huset? När man tittar på de där plattorna så kan man inte undgå att fundera över skiftningar i golvet.
Citera
2019-02-08, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Strypsex? Det rimmar illa med påståendet om att de hade en asexuell relation.

Det förstås. Antagandet från Dreba, som var rätt ute med saker och ting väldigt tidigt. Då stryker jag det som alternativ. Om någon både vet hur familjen dött och saker om privatlivet får man ändå ta det på stort allvar. Det var nog ett känslokallt äktenskap, för ingenting var viktigare för O än att få dö och ta familjen med sig.

Som akademiker känner man till hela batteriet av hjälpmedel som står till förfogande. Man kan analysera sig själv, man förstår när något slagit slint i skallen. Man förstår att det finns olika alternativ. Man förstår att man inte har hela sanningen. Det är en skyddsfaktor eller borde vara. Här funkade den inte och O var frisk...

Därutöver anses det vara en skyddsfaktor om någon är kontaktsökande och det var O, på jobbet. Han berättade hur han mådde och om saker som inte funkade, men bakom ryggen på dem han beklagade sig för smed han mordplaner. Det är barockt. Han måste ha haft tvångstankar om att mörda och kanske långsamt förvandlats till en iskung därhemma. "Inget sexliv" skulle passa in i den bilden. Avståndstagandet från barnen också. Barn känner av sånt bra, de mår dåligt av det, blir trötta...
Senast redigerad av rappytt 2019-02-08 kl. 00:57.
Citera
2019-02-08, 00:59
Bannlyst
Citat:
Det förstås. Antagandet från Dreba, som var rätt ute med saker och ting väldigt tidigt. Då stryker jag det som alternativ. Om någon både vet hur familjen dött och saker om privatlivet får man ändå ta det på stort allvar.

Ja, det är en synnerligen privat uppgift som Dreba lyckats rota reda på. Det får man ge honom.
Citera
2019-02-08, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Polistidningen borde vårda sitt språk. Fast nu kanske poliserna som läser gör det i stället.

Först anländande konstaplar slår mig f.ö. inte heller som bäst skickade utredare.

Du simmar åt fel håll min vän. Eller i cirklar.

Poliskåren har unga medarbetare också. De talar som de talar. Det ger en bra bild av att här var det två i början av sin karriär som kunde ha knäckts, men de hade bra chefer som lät dem bearbeta på det sätt som passade dem bäst. Fullständigt vidrigt att behöva lägga sig för natten med detta på näthinnan. Men det tänkte inte herr O på. Till och med det kan en hyfsat skadad individ ändå tänka ut, vem ska hitta dem? Hur kommer de ta det? Men eftersom O antagligen inte hade några känslor på djupet som den narcissist han troligen var, så var det inget som bekom honom. Han kunde inte förstå andras känslor, eller känslor överhuvud taget. Livet var kasst, bara att mörda då. Lite jobbigt, men det gick.
Citera
2019-02-08, 01:03
Bannlyst
Citat:
Undrar om de letat efter blod på köksgolvet? Hur grundligt har de gått igenom huset? När man tittar på de där plattorna så kan man inte undgå att fundera över skiftningar i golvet.

Tror du att kriminalteknikerna på brottsplatsen missade blodpölar på golvet?
Citera
2019-02-08, 01:05
Medlem
Citat:
Vad får dig att tro att endast några i en tråd som hänger på Flashback drar lärdomar av denna händelse och inte människor som viger sina liv varje dag till att hjälpa utsatta människor? Det finns alla möjligheter att ansluta sig till dessa, antingen genom att utbilda sig och börja arbeta med sjuka och drabbade eller att skänka pengar till någon av alla de välgörenhetsorganisationer som finns. Eller varför inte samla in pengar och starta en stiftelse i flickornas namn? Det finns så många mer konstruktiva saker att göra efter en sån här händelse, än att sätta sig på läktaren och skrika slagord och peka finger. Om man nu verkligen menar allvar i sin vilja att få till en positiv förändring.

Oj! Nu drar du växlar på något du inte har en aning om! Vad jag gör vet du inte ett jota om. Jag pekar finger, för att ta till underdrifter, i sammanhang du inte känner till. Intressanta anklagelser som du gärna får utveckla.
Citera
2019-02-08, 01:09
Medlem
Citat:
Tror du att kriminalteknikerna på brottsplatsen missade blodpölar på golvet?

Nej, men Oskar kan ha städat noga. Riktigt noga! Det viktiga var hans eftermäle och jag tror att han skulle varit nöjd med det som sagts nu. Två föräldrar som gjort ett rationellt val.
Citera
2019-02-08, 01:10
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Poliskåren har unga medarbetare också. De talar som de talar. Det ger en bra bild av att här var det två i början av sin karriär som kunde ha knäckts, men de hade bra chefer som lät dem bearbeta på det sätt som passade dem bäst. Fullständigt vidrigt att behöva lägga sig för natten med detta på näthinnan. Men det tänkte inte herr O på. Till och med det kan en hyfsat skadad individ ändå tänka ut, vem ska hitta dem? Hur kommer de ta det? Men eftersom O antagligen inte hade några känslor på djupet som den narcissist han troligen var, så var det inget som bekom honom. Han kunde inte förstå andras känslor, eller känslor överhuvud taget. Livet var kasst, bara att mörda då. Lite jobbigt, men det gick.

Jag håller helt med.
Men killarna är likväl inte rättsforensiker.

Man är glad att de inte var ålagda att också obducera på direkten — solglittrets uppgivna karriär i ett tidigare liv. Eller så hade poliserna röntgensyn?

Det är ju förvisso bra att vända på alla stenar i kartongen. Igen.
Citera
2019-02-08, 01:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Oj! Nu drar du växlar på något du inte har en aning om! Vad jag gör vet du inte ett jota om. Jag pekar finger, för att ta till underdrifter, i sammanhang du inte känner till. Intressanta anklagelser som du gärna får utveckla.
Varför svarar du inte på min fråga?
Vad får dig att tro att endast några i en tråd som hänger på Flashback drar lärdomar av denna händelse och inte människor som viger sina liv varje dag till att hjälpa utsatta människor?
Den ställdes för att du efterlyste "lessons-learned", som om det inte fanns några sådana gjorda utanför den här tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in