2019-02-08, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Om man gör många gissningar hamnar några rätt. Särskilt när gissningarna inte är nya utan redan omnämnda i tråden av flera postare flera gånger innan.

Dessa gissningar gjorde Dreba dock själv. Flera är bevisligen fel, resten obekräftade.

- Sertralin. Blev avtrubbad och våldsam.
- Långvarig psykisk misshandel som slutligen gått överstyr.
- Levde i en asexuell relation med hustrun.
- Han hade grava sömnstörningar.
- Han sökte slutligen hjälp på vårdcentral.
- Medicinerna i kombination med sömnlösheten gjorde honom fullständigt avtrubbad.
- Självmordsbrev saknas.
- Den faktor som måste till är SSRI.
- Barnen blev sannolikt vittne till mammans dråp
- Det har funnits blåmärken och rivsår och sakskador som tytt på motstånd från offren.
Obekräftade sure, men vilka är bevisligen fel menar du?
Citera
2019-02-08, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frenchstyle
Jag tolkade och läste det som att det fanns mer.
”När poliser från grova brott i Lund kom till villan, hittade de bland annat ett testamente, ett usb-minne och sammantaget tydde fynden på att allt var planerat sedan en lång tid tillbaka.”
Det blev fel. Trodde glittret menade från polisens artikel.
Citera
2019-02-08, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Jag fick den på nätet:
https://tidningensvenskpolis.se/arkiv/hallarsida-artiklar/2019/nr-1-2019/vad-fan-ar-det-vi-har-sett/

Bottenvåningen:
http://www.bilddump.se/bilder/20190207155841-2.249.161.193.jpg

Tusen tack letsdoit.

En mycket bra artikel, fastnade bland annat för detta:

"På väg till ovanvåningen var de tvungna att passera den avlidne mannen en gång till. Poliserna rörde sig varsamt förbi för nu gällde det att låta allt vara så orört som möjligt. Hampus och Fredrik tog sig upp för en svängd furutrappa som ledde till vardagsrummet på andra våningen. Där flödade ljuset och i ett hörn stod ett legobygge. På golvet låg en nalle.

En nalle och lego för nästan vuxna flickor, eller? Ser att det finns legobyggen som även äldre tjejer kanske har utbyte av, men i kombination med nalle blir det märkligt. Vad hände i detta hem, kan det vara så att det några av oss kretsat kring, flickor som inte fick bli tonåringar, ändå har någon bäring i tragedin?

Funderar också på att den som var trovärdig i början och angav att alla var nedbäddade även skrev något om blånader och skador på barnen. Man mördar ju inte barnen utan att skada dem fysiskt.

Fy fan så sjukt. Därför tror att jag pappan (och mamman) var helgalna även på andra sätt.

Om nu föräldrarna var så kloka och empatiska kunde de har förvarnat polisen, men se, det tänkte de inte på, att någon skulle behöva upptäcka dem. Så långt sträckte sig inte den högintellektuelle mästaren till. Han sket i det. Testamente och andra handlingar var ingen akt av omsorg, det var antagligen bara ett sätt att bemästra sin egen dödsångest. Något att pyssla med medan de sjuka tankarna växte.

En annan reflektion till det där om att vilja veta mer är att det är så konstigt att få höra att man måste acceptera att båda ville dö, när den som var sist kvar hängde sig och således haft möjlighet att mörda den som var nästsist. Därför är ett usb-minne inte tillräcklig information för att vifta bort frågan om tre mord. Tycker att de kan gå ut med hela informationen, men nu när de håller på den, så undrar man ju varför? Vad kan vara så hemskt att de inte vill berätta? Svårt att föreställa sig den delen. Därför lever tråden vidare. Vi är inte så auktoritetsbundna längre, utan har några flickor blivit mördade så vill man veta allt, kanske bara av anledningen att man faktiskt fick veta att det kunde ske trots att så många visste att tjejerna inte kunde gå i skolan, av faktiskt, något oklar anledning (i backspegeln).
Senast redigerad av rappytt 2019-02-08 kl. 00:35.
Citera
2019-02-08, 00:31
Medlem
Citat:
För mig låter det som att några har blivit ordentligt trollade och jag tror att jag vet vem i tråden som har trollat dem.

Inte hängt med i dag och orkar för första gången inte scrolla bakåt. Vilka har trollat vem? För ordningens skull vill jag dock påpeka att den störste trollaren är Oskar. Han berättade på jobbet om saker och ting, men glömde nämna att han planerade att mörda alla.
Citera
2019-02-08, 00:32
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Just påståendet om att avskedsbrev saknas är nog det som tyngst fäller hans trovärdighet. Två dagar efter Dreba skrev det kom polisen ut med sitt pressmeddelande där de berättade om vad som stod i avskedsbrevet.
Men å andra sidan finns det inget avskedsbrev från en eventuell ensam mördare, Oskar. Där finns ett gemensamt avskeds/"slash"/förklaringsbrev. Om det skulle visa sig att Oskar verkligen är ensam mördare, då finns det fog för att säga att "avskedsbrev saknas".
Risken finns att det är bluffbrev som föreligger.
Citera
2019-02-08, 00:33
Medlem
"Här ligger mamman." De båda poliserna tittade in i ett sovrum där en avliden kvinna låg nerbäddad i en säng.
Med ens förändrades läget helt. Nu var det inte längre "bara" ett självmord. Nu var det troligen ett brott och tankarna rusade hos Hampus och Fredrik. Hade maken haft ihjäl hustrun, och lagt henne här?"

Har man inte O-fanboy-glasögonen på så betyder det att Poliserna bedömde att H blev mördad.
Citera
2019-02-08, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
"Här ligger mamman." De båda poliserna tittade in i ett sovrum där en avliden kvinna låg nerbäddad i en säng.
Med ens förändrades läget helt. Nu var det inte längre "bara" ett självmord. Nu var det troligen ett brott och tankarna rusade hos Hampus och Fredrik. Hade maken haft ihjäl hustrun, och lagt henne här?"

Har man inte O-fanboy-glasögonen på så betyder det att Poliserna bedömde att H blev mördad.

Precis och då måste ju polisen hittat något som gör att man kan säkerställa som gör att det inte är så. Något som allmänheten inte fått veta. Varför? Filmade man "dödshjälpen"? Hanna säger det är okej, det är okej..."? Riktigt sjukt alltså. Hur galet det än är, tycker jag att man ska vara ärlig med hur detta gått till, för det är ändå så att det värsta som kunde hända hänt. Två barn är döda. Föräldrarna kan man skita i, om en inte är ett offer också.

Tänk om O fått tvångstankar om att mörda långt innan barnen blev sjuka?

Brukade föräldrarna ha strypsex?! Något som gick snett? Vi har ju inte fått veta i vilken ordning de dog heller. Det kan vara mamman som dog först, inte givet alls att hon dog sist. Att de gemensamt mördat sina barn, vad innebär det?

Nej, O är för mig en manipulatör. Sitter hos kollegor och säger att han inte kan hålla näsan ovanför vattenytan, när barnen faktiskt ska gå till skolan på vårkanten, de bygger lego och... hm... kastar nallar på golvet?
Senast redigerad av rappytt 2019-02-08 kl. 00:41.
Citera
2019-02-08, 00:41
Bannlyst
Citat:
Obekräftade sure, men vilka är bevisligen fel menar du?
Seratralin skapar inte barnamördare.
Avskedsbrev är upphittat.
SSRI är inte en avgörande faktor vid våld.
Hade det funnits en dokumentetad kontakt med VC för medicinerimg mot psykisk sjukdom hade polisen inte uppgett att det inte fanns några tecken på psykisk sjukdom.

Sen måste jag säga att påståendet om den asexuella relationen med hustrun var djärv. Jag undrar just hur debra tänkte sig att han skulle kunna veta det. Fördelen med uppgiften är dock att den varken kan bekräftas eller dementeras.
Citera
2019-02-08, 00:42
Medlem
Citat:
Seratralin skapar inte barnamördare.
Avskedsbrev är upphittat.
SSRI är inte en avgörande faktor vid våld.
Hade det funnits en dokumentetad kontakt med VC för medicinerimg mot psykisk sjukdom hade polisen inte uppgett att det inte fanns några tecken på psykisk sjukdom.

Sen måste jag säga att påståendet om den asexuella relationen med hustrun var djärv. Jag undrar just hur debra tänkte sig att han skulle kunna veta det. Fördelen med uppgiften är dock att den varken kan bekräftas eller dementeras.

Kan väl lika gärna vara så att de ägnade sig åt strypsex. Då får man allt snabbt tota ihop en bra förklaring om någon dör. Rätt låg framtidskvalitet om man har ihjäl sin maka...? Att var och en ligger nedbäddad ensam i sitt rum är för jävla kallt!
Citera
2019-02-08, 00:44
Bannlyst
Citat:

Tror du att de hade hunnit bilda sig en sammantagen bild av händelsen då?
Citera
2019-02-08, 00:45
Medlem
Citat:
Tror du att de hade hunnit bilda sig en sammantagen bild av händelsen då?

Vi är alla väldigt intresserade av den sammantagna händelsen, men vi får inte ta del av den. Varför?
Citera
2019-02-08, 00:47
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frenchstyle
OM det skulle visa sig att dreba fått höra hur de bragts om livet så fine. Däremot visste ingen polis så fort att det var planerat. Där har dreba och ev någon polis dragit den slutsatsen. Precis som du själv gör när du hela tiden drar fram statistik.
Sen har RK nog läst detta och kryddat storyn ni fått i era PM. Du har ju inte fått några bevis så att det kan du nog lämna därhän tills motsatsen visar det.

Du skriver att ingen polis så fort - dvs så tidigt - visste att det hela var planerat.
Det är just det som dreba också skrev vid den tidpunkten - att det inte var planerat. Drebas ”spekulationer” kom paralellt med utredarnas kunskap eller så visste h*n kanske till och med mer med sina medicinska spekulationer.

Så ja jag tror att denne postare dreba - den enda postaren som hade fullkomligt rätt i att ett flicka kvävts, den andra fickan strypts, båda odrogade, och H blivit stryp, hade sin information från verkliga fakta. Det var alldeles för bra gissningar i allt h*n postade för att bara vara rena gissningar.
Senast redigerad av Solglittret 2019-02-08 kl. 01:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in