2019-02-05, 12:02
Medlem
Får man träna på alla 24/7 ställen om man löser kort? Alltså om man reser i jobbet och så?

Gillar tanken på att slippa personal i en reception som ska säga hej varje gång man går till gymmet.

Sedan är det nice att kunna träna när man vill!
Citera
2019-02-06, 10:48
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
Får man träna på alla 24/7 ställen om man löser kort? Alltså om man reser i jobbet och så?

Gillar tanken på att slippa personal i en reception som ska säga hej varje gång man går till gymmet.

Sedan är det nice att kunna träna när man vill!
Ja.
Citera
2019-02-06, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Negerfors
Körde på ett 24/7 i annan stad förra veckan (jag vet inte varför jag ens har kvar kortet, som tur är går medlemskapet snart ut). Körde knäböj och efter ett set satte jag mig ned för att vila. Då kommer någon jävel och plockar av en tio kg vikt från min stång och sätter den på smithmaskinen. Blev lagom sur och gick fram och tog tillbaka vikten och satte den på min stång.

Idioten hade mage nog att ryta till "vad fan gör du?"...tittade surt och sa "du är inte stark nog att använda så mycket vikt". Han blängde och försökte blåsa upp sig så stor som möjligt, men jag orkade inte tjafsa så bara satte mig och stirrade lite sådär blatte-aktigt i spegeln på honom tills han gav upp.

En kryddad historia. För att fråga frågeställningen så bögar som sätter sig ned vid en maskin och sedan vilar i 5-10 minuter emellan medans de pillar på sin mobil och tror att de kan paxa både maskiner och vikter hur länge somhelst.
Citera
2019-06-26, 17:49
Medlem
rudi1985s avatar
Mycket snubbar som tränar som kärringar med 10 kgs hantlar i axelpress etc etc. Störigt då dom är i vägen för oss andra som ska köra axelpressar med 40 kgs hantlarna. Värsta är att dom små sugrören tror dom ska se ut som bodybuilders om dom lyfter med kärring vikter
Citera
2019-06-27, 20:50
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
Mycket snubbar som tränar som kärringar med 10 kgs hantlar i axelpress etc etc. Störigt då dom är i vägen för oss andra som ska köra axelpressar med 40 kgs hantlarna. Värsta är att dom små sugrören tror dom ska se ut som bodybuilders om dom lyfter med kärring vikter

Åh, gud vad du måste vara stor och stark och manlig! Och så mogen. Hur blir man som du?
Citera
2019-07-03, 07:47
Medlem
rudi1985s avatar
ingetbranick…..Man pressar med tunga vikter för att bli stor och stark
Citera
2019-07-04, 12:33
Medlem
krisus avatar
Jag stör mig mest på att folk inte klarar av att byta till inneskor.
Citera
2019-08-10, 16:44
Medlem
Nestor Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Man får vad man betalar för. Stället jag går till är rent och prydligt och personalen reko. En tumregel kan vara att ju större enheter desto bättre. Kanske för att de är mer bemannade.

Jag stör mig på den dåliga ventilationen. I somras när det var över 30 grader varmt ute hade de dörren öppen i tron att det gör det bättre. Det blev olidligt i lokalen och gick inte att träna.

Stör mig också på att de ofta har dörren öppen in till gruppträningsrummet så att alla andra hör deras tjo och tjim och den höga musiken. Klart irriterande.

Din beskrivning stämmer nästan exakt in på det nya 24/7 gym där jag gått många gånger sedan början av april i år. Snyggt med ordning och reda. Har aldrig upplevt bråk eller att någon varit otrevlig. Men nu under sommaren räcker inte ventilationen till. Det drabbar främst den som kör konditionsträning på löpband crosstrainer spinning eller roddmaskiner. När det är 24° i lokalen och vindstilla dessutom blir det jobbigt efter några få minuters trampande på crosstrainern. Även om solen inte lyser direkt in i lokalen når solstrålarna ner till lokalens stora skyltfönster. Gymvärden är trevlig och lätt att prata med men verkar vara okunnig om hur man fixar bra ventilation i lokalen.
Citera
2019-08-11, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Din beskrivning stämmer nästan exakt in på det nya 24/7 gym där jag gått många gånger sedan början av april i år. Snyggt med ordning och reda. Har aldrig upplevt bråk eller att någon varit otrevlig. Men nu under sommaren räcker inte ventilationen till. Det drabbar främst den som kör konditionsträning på löpband crosstrainer spinning eller roddmaskiner. När det är 24° i lokalen och vindstilla dessutom blir det jobbigt efter några få minuters trampande på crosstrainern. Även om solen inte lyser direkt in i lokalen når solstrålarna ner till lokalens stora skyltfönster. Gymvärden är trevlig och lätt att prata med men verkar vara okunnig om hur man fixar bra ventilation i lokalen.
Det är säkert inte ventilationen det är fel på, utan luftkonditioneringen - om det nu finns någon. I Sverige dimensionerar man dessutom oftast för 25+ som högst, över det fungerar systemen inte optimalt.
Citera
2019-08-11, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985

De som tränar seriöst fokuserar på strikthet inte vikterna.

Däremot de som saknar kunskap och har låg självkänsla skiter i utförande och glor bara på vikterna.

Men utöver det är du cool som fan.
Citera
2019-08-12, 10:24
Medlem
Invandrarna... de ensamkommande flyktingbarnen, de som springer omkring och stökar, turkar som bänkpressar iklädda kängor och dunväst o.s.v.
Citera
2019-08-21, 20:32
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
De som tränar seriöst fokuserar på strikthet inte vikterna.

Däremot de som saknar kunskap och har låg självkänsla skiter i utförande och glor bara på vikterna.

Men utöver det är du cool som fan.

Bodybuilders som vill bli stora ska pressa med tunga vikter punkt. Det gör alla dom stora bodybuilderna. En som tränar strikt med en 10 kgs hantel kommer aldrig se ut som en bodybuilder. varför tror du Arnold uppfann cheatcurls??? kanske ska googla lite inann du skriver
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in