2019-08-22, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
Bodybuilders som vill bli stora ska pressa med tunga vikter punkt. Det gör alla dom stora bodybuilderna. En som tränar strikt med en 10 kgs hantel kommer aldrig se ut som en bodybuilder. varför tror du Arnold uppfann cheatcurls??? kanske ska googla lite inann du skriver
Arnold dopa sig dock en hel del.
Vill du bli stark så kommer du behöva köra någorlunda strikt, i alla fall full rom.
Du blir ju inte godkänd om du pressar en logpress eller dylikt halva vägen eller inte går i boten vid en bänkpress...
Citera
2019-08-22, 14:34
Medlem
Citat:
Bodybuilders som vill bli stora ska pressa med tunga vikter punkt. Det gör alla dom stora bodybuilderna. En som tränar strikt med en 10 kgs hantel kommer aldrig se ut som en bodybuilder. varför tror du Arnold uppfann cheatcurls??? kanske ska googla lite inann du skriver

Kan påpekas att bodybuilders kör väldigt olika.
Det är snarast regel för en bodybuilder att köra superstrikt och träffa muskeln exakt rätt mer än tunga vikter där flera muskler kopplas in.
Arne Lundell Sveriges bästa tungviktare kör väldigt strikt och förhållandevis lätt.

Många andra gör detsamma. Bara för att de på foton har astunga hantlar innebär det inte att de kör så till vardags.

Att köra lättare, striktare ihop med steroider bygger vansinnigt bra och håller dig borta från skador.

Så jag är inte det minsta rädd för din s.k kunskap.
Citera
2019-08-23, 18:01
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Det är snarast regel för en bodybuilder att köra superstrikt och träffa muskeln exakt rätt mer än tunga vikter där flera muskler kopplas in.
Arne Lundell Sveriges bästa tungviktare kör väldigt strikt och förhållandevis lätt.

Många andra gör detsamma. Bara för att de på foton har astunga hantlar innebär det inte att de kör så till vardags.

Att köra lättare, striktare ihop med steroider bygger vansinnigt bra och håller dig borta från skador.

Så jag är inte det minsta rädd för din s.k kunskap.
jojo men dom som kör naturligt utan doping behöver köra tungt för att bli stora. Sen kör bodybuilders med stora tunga vikter också bara titta på gamla filmer med lou ferrigno arnold och dom andra. Dom körde med svintunga vikter. Sen sparrisarna som är avundsjuka på dom stora grabbarna påpekar att dom kör fel för att dom själva inte orkar press dom vikterna.
Citera
2019-08-24, 03:57
Medlem
rudi1985s avatar
[quote=wakkawalla|68466580]Kan påpekas att bodybuilders kör väldigt olika.

Ok men jag föredrar att inte fuska tar inte steroider.
Citera
2019-08-25, 02:34
Medlem
Citat:
Mycket snubbar som tränar som kärringar med 10 kgs hantlar i axelpress etc etc. Störigt då dom är i vägen för oss andra som ska köra axelpressar med 40 kgs hantlarna. Värsta är att dom små sugrören tror dom ska se ut som bodybuilders om dom lyfter med kärring vikter

Om man nu är tunn som ett sugrör får man ju börja med 10 kgs hantlar.
Vad som är tungt är ju relativt till hur stark man är ifrån början...
Citera
2019-08-25, 15:18
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Om man nu är tunn som ett sugrör får man ju börja med 10 kgs hantlar.
Vad som är tungt är ju relativt till hur stark man är ifrån början...

Jojo visst självklart. Men sitta och köra år efter år med lätta vikter och tro man ska växa för det tror vissa. Njaaeaaaeeee
Citera
2019-08-25, 23:30
Medlem
Citat:
Jojo visst självklart. Men sitta och köra år efter år med lätta vikter och tro man ska växa för det tror vissa. Njaaeaaaeeee

Ja, det håller jag helt med om!
Citera
2019-08-26, 00:17
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Ja, det håller jag helt med om!
jag började också med sånna lätta vikter när jag började. Jag tror jag uttryckt mej på fel sätt. Vad jag menar är folk som tror dom ska växa när dom år efter år fortsätter köra med samma låga vikter. Typ ökar bara på repsen finns såna som tror dom ska växa mer med sådan träning. Syftar på såna som liksom inte vågar ta i ordentligt när dom tränat 1-2 år. Men endock tror dom ska få bättre resultat.
Citera
2019-08-26, 01:13
Medlem
Kardinalmisstag nummer ett är att tro att man måste köra med "tunga" vikter för att växa. Så är det givetvis inte. Däremot måste du successivt köra med "tyngre" vikter – en progression m.a.o.
Semantisk fnurra som de flesta missar.

Du kan fortsätta att ligga på, förslagsvis, 15-reppare ett bra tag, förutsatt att du avancerar inom ditt 15 RM. Frank Zane favoriserade detta länge, och han är ju minst sagt välkänd. Om du sedan väljer att avancera i ett högre eller lägre repetitionsspann är en annan femma.

Det är därför vi har periodisering, och det är det vettigaste upplägget.
Senast redigerad av J.R 2019-08-26 kl. 01:16.
Citera
2019-08-27, 14:40
Medlem
Citat:
jojo men dom som kör naturligt utan doping behöver köra tungt för att bli stora. Sen kör bodybuilders med stora tunga vikter också bara titta på gamla filmer med lou ferrigno arnold och dom andra. Dom körde med svintunga vikter. Sen sparrisarna som är avundsjuka på dom stora grabbarna påpekar att dom kör fel för att dom själva inte orkar press dom vikterna.

Att bygga muskler handlar inte om att orka köra tyngst vikter.
Det handlar om att bygga bäst välbyggda muskler.
Så för min del är det mindre intressant vilken vikt jag kör så länge jag får en bra muskelkontakt.
Jag har inget behov att imponera på någon på gymmet.
Citera
2019-08-27, 14:42
Medlem
[quote=rudi1985|68481722]
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla

Ok men jag föredrar att inte fuska tar inte steroider.

Du hänvisar ju själv till flera som tar steroider.
Inom bb toppen tar alla steroider. Det är en enkel sanning.
Och på steroider blir det klokt med strikt muskelkontakt. Rätt muskel får ta smällen, samt att strikt minskar skaderisken.
Citera
2019-08-29, 22:40
Medlem
Säkert mycket nämnt tidigare i tråden men första veckan tillbaka på 24 i Stockholm efter att ha kört på andra gym i fyrå år kan summeras såhär:
• Ont om vikter på flera anläggningar
• Vissa anläggningar blir zoo efter ”stängning”, både gym och omklädningsrum (så var det för några år sedan också, men i större utsträckning nu)
• Hänt att folk spiller sina drycker utan att torka upp på träningsmattorna
• Folk kommer och mystränar barfota (fyfan)
• Inte många (särskilt efter obemannade tider, INGEN!) som rerackar sina vikter efter sig
• Vissa snubbar kollar snett mer än vad den tränar
• Duschar på vissa anläggningar är ur funktion och har enligt rykte varit ett tag
• Vissa maskiner funkar dåligt pga slitage
• Inte så många Svensson som gymmar där
• Inget fan av musiken, typ samma listor som när man tränade där sist som går varma

Har tyvärr gått ner sig ännu mer än när man körde där sist. Ett tvättäkta tattargym, man får helt klart vad man kritar för 😍
Senast redigerad av HobbyZvenne 2019-08-29 kl. 22:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in