2018-10-27, 13:47
Medlem
Arne.Negerforss avatar
Körde på ett 24/7 i annan stad förra veckan (jag vet inte varför jag ens har kvar kortet, som tur är går medlemskapet snart ut). Körde knäböj och efter ett set satte jag mig ned för att vila. Då kommer någon jävel och plockar av en tio kg vikt från min stång och sätter den på smithmaskinen. Blev lagom sur och gick fram och tog tillbaka vikten och satte den på min stång.

Idioten hade mage nog att ryta till "vad fan gör du?"...tittade surt och sa "du är inte stark nog att använda så mycket vikt". Han blängde och försökte blåsa upp sig så stor som möjligt, men jag orkade inte tjafsa så bara satte mig och stirrade lite sådär blatte-aktigt i spegeln på honom tills han gav upp.
Citera
2018-10-27, 15:36
Medlem
Lättillgängligt
Blandat folk, inte värst många
spännbögar. Duschar gör man
helst hemma. För priset helt ok.
Citera
2018-10-27, 18:45
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Negerfors
Körde på ett 24/7 i annan stad förra veckan (jag vet inte varför jag ens har kvar kortet, som tur är går medlemskapet snart ut). Körde knäböj och efter ett set satte jag mig ned för att vila. Då kommer någon jävel och plockar av en tio kg vikt från min stång och sätter den på smithmaskinen. Blev lagom sur och gick fram och tog tillbaka vikten och satte den på min stång.

Idioten hade mage nog att ryta till "vad fan gör du?"...tittade surt och sa "du är inte stark nog att använda så mycket vikt". Han blängde och försökte blåsa upp sig så stor som möjligt, men jag orkade inte tjafsa så bara satte mig och stirrade lite sådär blatte-aktigt i spegeln på honom tills han gav upp.

Puckot fattade väl inte att du höll på och tränade utan trodde att det var någon som lämnat kvar vikterna. Med tanke på hur många idioter det finns som struntar i att hänga upp vikterna/redskapen efter sig numera så är det tyvärr inte så konstigt att det blir så.

Och så dessa menlösa våp till personal som inte vill/vågar säga till eller ens sätta upp skyltar "för det blir så dålig stämning" ...
Citera
2018-10-28, 06:47
Medlem
shitmagnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Och så dessa menlösa våp till personal som inte vill/vågar säga till eller ens sätta upp skyltar "för det blir så dålig stämning" ...

haha, ja verkligen... äckliga förortsungar varenda en av dem.

Tog en sväng förbi där tidigare imorse, på min morgonpromenad, men jag kom inte ens in. Hade nog gått lättare om kortläsaren fungerat, kanske
Citera
2018-10-30, 22:44
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Puckot fattade väl inte att du höll på och tränade utan trodde att det var någon som lämnat kvar vikterna. Med tanke på hur många idioter det finns som struntar i att hänga upp vikterna/redskapen efter sig numera så är det tyvärr inte så konstigt att det blir så.

Jag har tränat på kedjan ett par år och på det första gymmet jag teckande medlemskap på hade de skyltar uppe där man ombads att lägga tillbaka vikterna men nuförtiden har de försvunnit och enligt en platsansvarig på det förra gymmet innan jag flyttade beror det på att "det kan anses kränkande". Det kommer tydligen uppifrån enligt henne.
Citera
2018-10-31, 01:12
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askenar
Jag har tränat på kedjan ett par år och på det första gymmet jag teckande medlemskap på hade de skyltar uppe där man ombads att lägga tillbaka vikterna men nuförtiden har de försvunnit och enligt en platsansvarig på det förra gymmet innan jag flyttade beror det på att "det kan anses kränkande". Det kommer tydligen uppifrån enligt henne.

Helt makalöst. Men det är vad jag har hört från mitt gym också. Tala om att ha fel fokus - de som missköter sig, bryter mot ordningsreglerna och irriterar andra kan bli "kränkta" av skyltar som påminner om reglerna ... Ja, jösses.

Citera
2018-10-31, 12:27
Medlem
Citat:

This.

Fattar inte fan vad folk håller på med ute på gymlokalerna nuförtiden? Allt är i oordning och folk bara skiter fullständigt i det!

På mitt nya gym som råka vara 24/7 så är vi några enstaka som försöker hånla ordning och reda men dom har satt upp fel anordning så man kan inte ha 10-15-20 utan att 15 och 20 kilo vikterna fastnar i varandra så man måste plocka dom dom för att ta tian
Citera
2018-10-31, 20:18
Medlem
5SONs avatar
Helt okej för priset, gillar också 24/7 konceptet då man kan gå dit när man vill.

Inte lönt att försöka träna där under prime hours ( 16-19 ) då det är svårt att få tag på lediga maskiner. Har upplevt maskinerna som dugliga, inget skräp men inget kvalitativt heller.
Många invandrare, gymmar dock under konstiga tider så det är sällan folk där när jag gymmar.
Rätt trångt i duschen och ombyteslokalen.

Vikter ÖVERALLT, verkar vara många som inte bryr sig om träningsmiljön därinne och bara skiter i att lägga tillbaka vikter. Personalen gör rundor ibland och plockar upp, men har aldrig sett någon få en tillsägelse.

Man får vad man betalar för, jämfört med andra gym i mitt område skulle jag säga att det är ett helt OKEJ gym för det priset man betalar. Men då skulle jag rekommendera att träna på morgonen, innan lunch och på eftermiddagen.
Citera
2018-10-31, 21:09
Medlem
Folk bryr sig inte om att göra rent efter sig eller lägga tillbaka vikterna efter sig. Antingen hänger det kvar massa vikter eller så ligger dom huller om buller. Jag funderar på gå ur av den här anledningen annars kanon gym.
Citera
2019-01-26, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Negerfors

och så vaknade du upp ur den drömmen nerpissad av skräck, japp så var det.
Citera
2019-02-03, 14:19
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askenar

Vad då kränkande ?
Citera
2019-02-05, 11:55
Medlem
mishimas avatar
Man får vad man betalar för. Stället jag går till är rent och prydligt och personalen reko. En tumregel kan vara att ju större enheter desto bättre. Kanske för att de är mer bemannade.

Jag stör mig på den dåliga ventilationen. I somras när det var över 30 grader varmt ute hade de dörren öppen i tron att det gör det bättre. Det blev olidligt i lokalen och gick inte att träna.

Stör mig också på att de ofta har dörren öppen in till gruppträningsrummet så att alla andra hör deras tjo och tjim och den höga musiken. Klart irriterande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in