2019-02-04, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Och jag vågar (nästan) lova att du slipper äta upp tangentbordet!
Jag håller det helt uteslutet att JM misstänker några pundare.

De flesta förutom EGT och snoris verkar utesluta pundarna, så även jag.

Apropå MGM´s beteende efter mordet så är det också underligt att fortsätta som om inget hänt. Det normala, skulle jag tänka mig,vore att när ens älskarinna blir mördad och man själv blir misstänkt, att det vänder upp och ner på livet.
Man får en aha upplevelse på ett starkt sätt, ändrar prioriteringar och vanor i livet, kanske ändrar sin livsåskådning på fler än ett sätt. Flera skulle nog bli knäckta eller deprimerade av att befinna sig i en sådan situation, om man vore oskyldig vill säga...
Är man skyldig däremot, är det inga problem att gå vidare, fortsätta som förut och vill att alla andra också ska låtsats att vissa saker aldrig hänt, att BO aldrig funnits...

Skulle vara intressant med Rosamunds funderingar i den frågan?
Senast redigerad av Sh.Holmes 2019-02-04 kl. 13:43.
Citera
2019-02-04, 14:55
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Här är lite info som jag tog fasta på när jag fick upp ögonen på ML.
Det intressanta är om ML försökt vilseleda med sitt IG, Honan6 gick på det, kanske pokerspelare gick på den bluffen med

Som sagt, även om det finns massa indicier mot SD och även en klart tänkbar motivbild, så känner jag att om ML hade känslor för LW (som jag tror, oavsett deras status vid mordtillfället) så hade ML starkare och mer närliggande känslor för LW än SD, om vi bygger mordet på svartsjuka.

Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Har ML varit inne på förhör då? Han har ju benämnts som "mammas kille" nyligen av barnen, enligt dig. Om jag förstått rätt?

Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
ML ses för övrigt numera frekvent med nytt damsällskap på sina burkletarturer.

Det verkar som om ML och hans kvinnliga burkletar-sällskap numera har flyttat ihop?

(Det har tydligen varit lite av en "hemlis" inom geocachkretsen, tills helt nyligen).
Senast redigerad av GilGrissom82 2019-02-04 kl. 15:21.
Citera
2019-02-04, 15:21
Medlem
Citat:
Det verkar som om ML och hans kvinnliga burkletar-sällskap numera har flyttat ihop?

Han var tillbaka i Sverige från USA då han loggade flera burkar i Västmanland 14/5. Sedan att uppehåll tills den 19/5 då han loggade vidare i Västmanland, han bor ju i Västerås.
Citera
2019-02-04, 15:22
Medlem
MrBarnabys avatar
Angående JokerMannen som spekulerats över här, han gästade Kevintråden under perioden 21 maj- 11 juni 2018 och skrev cirka 30 inlägg. Han gav ett "påläst" intryck och utlovade avslöjanden, som tyvärr inte hann komma innan han blev avstängd i ett halvår.

31 jan skrev han plötsligt ett inlägg i tråden (riktad till mig), där han bad mig fundera över en sak. Tyvärr(?) blev det inget avslöjande den här gången heller, han blev avstängd dagen efter.
Citera
2019-02-04, 15:25
Medlem
Citat:

(Det har tydligen varit lite av en "hemlis" inom geocachkretsen, tills helt nyligen).

Ja, ser att de numera bor tillsammans.
Citera
2019-02-04, 15:35
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Han var tillbaka i Sverige från USA då han loggade flera burkar i Västmanland 14/5. Sedan att uppehåll tills den 19/5 då han loggade vidare i Västmanland, han bor ju i Västerås.

Den 19 maj kommenterade ML's nuvarande sambo LW's bortgång på sociala medier, inlägget postades med en bild på ML.
Citera
2019-02-04, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes

Citat:
Den 19 maj kommenterade ML's nuvarande sambo LW's bortgång på sociala medier, inlägget postades med en bild på ML.
Jaha, då kan vi väl skriva case closed då antar jag?
Citera
2019-02-04, 17:59
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Han var där själv och fotograferade med en kollega. Bilderna han visade liknade inte alls sommarljums eller andra jag sett i media.

De bilder som postats i tråden (och i media) stämmer överens med hur det ser ut i verkligheten. På vilket sätt skiljer sig bilderna som du fått via JM?
Citera
2019-02-04, 18:04
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Här är en förmodligen en orsak till att JM svängde. Det borde ni som följer och skriver i tråden och är så smarta ha förstått.
Ibland kan man faktiskt läsa mellan raderna

Så du menar att han blev lite ledsen i ögat,
kränkt och förödmjukad?
Stackara lilla gubben *
*Ironi.
Citera
2019-02-04, 19:18
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Han var där själv och fotograferade med en kollega. Bilderna han visade liknade inte alls sommarljums eller andra jag sett i media.

Så det kan vara GM som har varit där och fotograferat?
Och sedan visat dig bilderna i PM eller IRL?

Därefter beskrivit bilderna här i tråden?
Senast redigerad av gloriouslife 2019-02-04 kl. 19:24.
Citera
2019-02-04, 19:23
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Angående JokerMannen som spekulerats över här, han gästade Kevintråden under perioden 21 maj- 11 juni 2018 och skrev cirka 30 inlägg. Han gav ett "påläst" intryck och utlovade avslöjanden, som tyvärr inte hann komma innan han blev avstängd i ett halvår.

31 jan skrev han plötsligt ett inlägg i tråden (riktad till mig), där han bad mig fundera över en sak. Tyvärr(?) blev det inget avslöjande den här gången heller, han blev avstängd dagen efter.

Var det inte någon som skrev för länge sedan
om ett nick som varit inne i flera mordtrådar här
och ställt frågor som om för att lära sig att begå
det perfekta mordet?
Citera
2019-02-04, 19:51
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
"Omsvängningen" tror jag beror på ett litet "krig" med en moderator, vad
han fick och inte fick skriva.
Sedan överdrev så in i helvette åt andra hållet i stället, som jag
ibland brukar skriva "svårt med ironi i text".

Han har gjort så här tidigare i andra trådar med "semester" som påföljd.

Hen påstod att moderatorn hade åsikter om vad han fick skriva.
Jag tror snarare att hen fick en varning för att hen var så tramsig.
I många inlägg upprepade hen, med sitt dåliga språk, samma sak fem gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in