2018-08-05, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Ja det är det.
Har hänt fler gånger utöver incidenten i bilen.
OK.Det måste jag missat. Har ifs inte följt tråden jättenoga sista tiden. Vad hade han hittat på/ fått utbrott på?
Citera
2018-08-05, 17:26
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nej, det stämmer inte. Däremot har jag kommenterat de sex punkterna i 'Flixa81':s egen reviderade lista över vad som skall anses tala för att SD är GM:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Att polisens tidigare bild av händelseförloppet hade brister är nog uppenbart nu för alla som har följt fallet. Jag har sett flera föreslagna händelseförlopp här i tråden där omständigheterna verkar falla betydligt bättre på plats.

Det stämmer. Jag har ingen aning om hur polisen jobbar i dagsläget. Det har väl inte kommit fram något alls sedan åklagaren och flera utredare byttes ut.

Det verkar ju dock som att det inte är uppenbart för många här, inklusive mig själv. Vilken bild är det du tänker på som polisen hade men inte har längre?
Citera
2018-08-05, 17:35
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
...och med mångas (i tråden) logik, baserad på SD som en mördartyp, så borde väl i så fall JH och inte LW vara död idag?
Eller?

Om jag tänker mig att en person (SD t.ex.) under en längre tid har en trofast hund (LW t.ex.) och vovven sedan väljer en annan husse (JH t.ex.) så kanske den förste ägaren väljer att avliva hunden som ej längre vill veta av henom. Detta blir en ”dubbel-hämnd”: hunden får inte gosa med den nyvalde kompanjonen och den nya favoriten får inte tillgång till vovvens tillgivenhet. Ungefär så. Kanske.
Citera
2018-08-05, 17:36
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Ja, men det resultatet hade kanske SD kunnat nå utan visst våld, om han inte hade tappat besinningen sådär.
Ska vi vara noga så var det enligt Åk, "visst tvång" och inte visst våld SD var nödgad att tillta för att få ut diktatoriska LW ur bilen så vi är försiktiga med orden.
Istället för att fövirra oss med vilken tid du anser att "visst tvång " är berättigat mitt i natten så vore det kanske bättre om SD skrev över bilen till LW och själv promenerat hem?
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-08-05 kl. 17:45.
Citera
2018-08-05, 17:44
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Ska vi vara noga så var det enligt Åk, "visst tvång" och inte visst våld SD var nödgad att tillta för att få ut diktatoriska LW ur bilen .

Fysiskt tvång brukar väl benämnas som lindrigt våld?
Citera
2018-08-05, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det troliga är väl att hon dels ville säga sin mening om något och dels hade nybakade bullar hemma. Svårt att se det onda uppsåtet i det.

Jag vet att han rent formellt hade "besittningsrätten" till bilen däremot har jag problem med att se hans aggressiva sätt att lösa "problemet" som vare sig adekvat eller rimligt.

Har aldrig sett/hört att våld nedåt mot golvet i framsätet är ett effektivt sätt om man vill få någon att gå ut genom bildörren.
Det är väl mer troligt att själva handlingen, (gnuggningen) är gjord i frustration över situationen än en åtgärd menad att få ut henne.
Citera
2018-08-05, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Om jag tänker mig att en person (SD t.ex.) under en längre tid har en trofast hund (LW t.ex.) och vovven sedan väljer en annan husse (JH t.ex.) så kanske den förste ägaren väljer att avliva hunden som ej längre vill veta av henom. Detta blir en ”dubbel-hämnd”: hunden får inte gosa med den nyvalde kompanjonen och den nya favoriten får inte tillgång till vovvens tillgivenhet. Ungefär så. Kanske.
Det där var så kreativt formulerat, så jag köper det rakt av.
Med den reservationen att det där gäller hundägare. Har SD haft hund så vi vet hur han i så fall gjort med den?

Gissar förresten att hundinnehav är strängt förbjudet bland geocachare, för då skulle säkert Fido ha flest FTF regade..
Citera
2018-08-05, 17:53
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fysiskt tvång brukar väl benämnas som lindrigt våld?
I nedläggningsbeslutet skrev Åk att SD citat: "haft en rätt att avvisa målsäganden från sitt fordon och i slutändan använda ett visst tvång” det är det jag lutar mig mot.

https://www.metro.se/artikel/uppgift-om-tidigare-våld-förhörde-mannen-tog-nackgrepp-på-lena-wesström
Citera
2018-08-05, 17:55
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Har ML varit inne på förhör då? Han har ju benämnts som "mammas kille" nyligen av barnen, enligt dig. Om jag förstått rätt?

ML ses för övrigt numera frekvent med nytt damsällskap på sina burkletarturer.
Citera
2018-08-05, 17:56
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag har själv haft funderingar kring att FP inte är MP men sedan kom vårt skrikvittne hit och omkullkastade den teorin. Men det kanske inte är omöjligt ändå?

Mmmm, skrikvittnet ”positionerar” strikt gärningen i tid: 23.30-23.35, varjämte FP även (i det närmaste) tvingas ses som MP.
Citera
2018-08-05, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Jag tror mer på att han var ute efter sina sms/mail som kan ha innehållit hot i någon form mot BO.

I övrigt delar jag din tanke om detta.
Precis.. Hon hade nog både intima inviter som han inte ville att HD skulle få reda på samt hot som hon kunde anmäla honom för igen..
Citera
2018-08-05, 17:59
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinbergbatrashaka
OK.Det måste jag missat. Har ifs inte följt tråden jättenoga sista tiden. Vad hade han hittat på/ fått utbrott på?

Vill inte säga mer än så.
Men jag VET det finns andra tillfällen när ilskekontrollen inte varit den bästa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in