2019-02-04, 12:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Kan lägga till att jag utesluter att JM på allvar misstänker några pundare,
vågar nästan lova att jag ska äta upp tangentbordet om så skulle vara fallet.

Första gången han skrev det (inte nu i samband med avstängningen), då blev jag lite osäker på vad han menade.
Jag tänkte redan då att det var något av en provokation mot oss, eller en pik. Det blev lite som en kovändning; från att ha varit extremt noggrann med en detalj i taget, till att "bara braka på" med ett helt scenario från EGT.

Tror att första gången var scenariot med att LW skulle ha klättrat i ett träd och fallit ner i samband med att ha försökt montera en cache.
Citera
2019-02-04, 12:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Han var där själv och fotograferade med en kollega. Bilderna han visade liknade inte alls sommarljums eller andra jag sett i media.

Det har jag missat.
Kan du länka?
Citera
2019-02-04, 12:15
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Han var där själv och fotograferade med en kollega. Bilderna han visade liknade inte alls sommarljums eller andra jag sett i media.

Menar du att JM varit vid brottsplatsen och fotograferat? Vet du när i tid hen gjorde detta? Ett ordentligt risktagande att berätta om det isåfall.
Citera
2019-02-04, 12:16
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:

Men var de bilder du nämner ens från samma plank?
Citera
2019-02-04, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82

Var finns dom bilderna?
Citera
2019-02-04, 12:20
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Var finns dom bilderna?

De nämns i @Rosamunds inlägg. (Har inte sett att JM postat några bilder i tråden).
Citera
2019-02-04, 12:27
Medlem
Citat:

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det har jag missat.
Kan du länka?

Dom bilderna vill jag också gärna se.
Citera
2019-02-04, 12:32
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82

Det såg ut som det men är inte säker då det var mest närbilder av en del ställen på planket. Kan ju vara ett annat liknande plank iofs.
Men jag ser ingen anledning till varför hen inte kan ha varit där och tagit bilder, likt flera andra har gjort i tråden, bl.a. sommarljum som notknapparen länkade till.
Citera
2019-02-04, 12:46
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det har jag missat.
Kan du länka?

Nej tyvärr. Jag ville bara svara för att påvisa att JM inte behöver ha tagit allt ifrån tråden, Lenas instagram m.m. Det har varit mycket sådana anklagelser mot honom, nu tycker jag. Inte från dig men mest från andra.
En del saker kan han väl ha tagit reda på själv, han är nog ingen invalid utan fullt kapabel att göra egna efterforskningar också. Fyndplatsen är ju en allmän plats där alla får ta bilder.
Citera
2019-02-04, 12:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det såg ut som det men är inte säker då det var mest närbilder av en del ställen på planket. Kan ju vara ett annat liknande plank iofs.
Men jag ser ingen anledning till varför hen inte kan ha varit där och tagit bilder, likt flera andra har gjort i tråden, bl.a. sommarljum som notknapparen länkade till.

Absolut.
Det enda jag reagerade på var att jag inga bilder minns.
Tvärtom, det hade varit mycket intressant att se om det funnits repor som såg färska ut.
För oss är det däremot helt omöjligt att se om de är färska eller inte. De måste nog undersökas forensiskt för att se om det kommit in smuts, rost(?)frömjöl, blod, hudavskrap osv för att kunna avgöra hur färskt repan kan vara och för att också bestämma om det har med mordet att göra öht.

Jag hoppas ju förstås att det finns sådana spår. Ju mer, desto bättre.

Men om du är säker på att bilderna finns, kan det var så att du fått dom via pm?
Senast redigerad av notknapparen 2019-02-04 kl. 13:29.
Citera
2019-02-04, 13:17
Medlem
Citat:
Kan lägga till att jag utesluter att JM på allvar misstänker några pundare,
vågar nästan lova att jag ska äta upp tangentbordet om så skulle vara fallet.

Och jag vågar (nästan) lova att du slipper äta upp tangentbordet!
Jag håller det helt uteslutet att JM misstänker några pundare.
Citera
2019-02-04, 13:37
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
För att EGT hade framfört den teorin?

Eller hämtat från mitt inlägg den 30/5. (handlade om ett för mig tänkbart scenario jag erfarit).

-Tänkte i tidigt skede på ett scenario. Hon kan ha hört något ljud från hallen. ser att sin ytterjacka (mob) är borta. Går ut, hinner upp GM vid planket konfrontationen är ett faktum. Finns det liknande händelser i närområdet? (ett relativt vanligt förfarande av den typen av tillgrepp) Man går in i huset och möter man husägaren frågar man efter någon och låtsas gå fel eller har en annan förslagen förklaring. Svårt att sia utan veta hur hon bragts om livet samt de spår man hittat hos BO och brottsplats. Fyndplatsen för telefonen ligger vad jag förstått i ett skogsområde, på väg till Vivalla...

Jag vill dock vara tydlig med att jag inte tror för en sekund att det rör sig om en pundare eller annan för LW okänd GP.

Nedan har jag sammanställt några av mina inlägg/tankar om GP, som i efterhand stärkts/verifierats av de uppgifter polis & åklagare gått ut med i media. (samt ni som har kopplingar till LW o hennes bekantskapskrets/nätverk)

21/5 -Utlurad o avrättad! personligt?
30/5 Alternativ GP! s.k "Pundarteorin"
8/6 -GM besitter en kyla och är inte "helt tappad bakom en vagn"
10/6 -NÅGON SKYDDAR NÅGON! varför avgörandet finns här.
11/6 -Förringa inte den sexuella aspekten/drivkraften. FP en skyddad plats för "hemliga" o sporadiska möten (sexuella)
14/6 Alternativ/möjlig flyktväg, utmed planket mot Vivalla alt över E:20 inte bara möjlig utan TROLIG (i jakten på spår). (rek medlemskap i geo-klubben)
19/6 Grabben från "andra sidan gatan/motorvägen (E20)

Jag vill passa på att ge en eloge till er som enträget o med stort tålamod skrivit mycket tänkvärt om detta fall. (saknar dock vissa i tråden men, "man" kanske lutar sig tillbaka i avvaktan på ytterligare info från utredarna o "trådkramare").

Då ni avhandlat flertal tänkbara frågor som oftast retts ut har jag inte velat "störa" tråden. Ser dock med stor förväntan o tillförsikt fram emot NFC´s analys(er) och därtill ett gripande. Jag har "mer" men lutar mig tillbaka i avvaktan på vad ni "trådkramare" nystar fram...

-Jag har inga kopplingar eller relationer till anhöriga eller Örebro varför jag med objektiv syn inte påverkas i min tankeprocess. Till sist kan jag informera er att jag haft "kontakt" med JM (pm). Kommer inte här att avslöja innehållet varför jag undanber frågor om dessa. Jag kommer inte spekulera i vem/vilka som står bakom JM i nuläget. Jag konfronterade JM i ett "sista" PM vilket inte kunde skickas då vederbörande blivit avstängd. Jag vill vara tydlig med att pm inte innehöll något extraordinärt...(påverkar inte utredningen).

Pleasent feelings!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in