2019-02-03, 22:06
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Hörru, sjukvården gav barnen diagnoser som föräldrarna önskade. Skolan erbjöd hemskolning precis som föräldrarna önskade. Men det är klart, narcissister blir aldrig nöjda. De ska ha mer, mer, mer. Sen kan de hämnas om de inte får som de vill.

På vilket sätt har föräldrarna fått stryk av sjukvården? Bevis eller bara rättshaverism?

Jag har kommit fram till att dessa föräldrar fick allt de pekade på och bad om. Intet fattades dem.

Barnens vacklade hälsa är ett resultat av föräldrarna ofattbara krav på dem. Lydiga, duktiga, läraktiga, inte fokus på oväsentligheter som kompisar, killar eller annat. Bara sitta hemma och studera med utvalda lärare och sällskapsdamer, några år äldre för säkerhets skull samt med respektabla föräldrar, högt uppsatta i samhället. Polischefen i Lomma samt en lärare i skolan. Det är magstarkt, en sådan snyting i solarplexus på alla som ställt upp på föräldrarnas nycker, en eller två!

Att föräldrarna grupperade sig mot barnen är tydligt, om det nu inte går att bevisa att den som behövde hjälp att dö, inte bad om det...

Omgivningen beundrade den kloka familjen. Jo, jo...

För säkerhets skull finns det diagnoser som narcissister kan använda, för att gå vidare med sina galenskaper. Tror att de redan valt ut en lämplig diagnos för båda döttrarna innan de vände sig till sjukvården, för Moas del är det faktiskt bevisat! Diagnos by narcisissm.

Kära vän, mår du bra?

Du skenar som en stressad labbråtta till konspirationsträsket för att få luft till dina galna konspirationsteorier, resultatet blir bara värre och värre tyvärr, det ser inte så bra ut för din mentala hälsa måste jag påpeka för dig.

Föräldrarna fick inte alls allt de pekade på, de ville ha bot för sina döttrar men ingenstans fanns den boten att få, är det så svårt att förstå?

Hade sjukvården givit dem de svar de ville ha angående döttrarnas hälsa och tillfrisknande hade aldrig tragedin inträffat, det måste du väl begripa?

Du var riktigt vettig ett kort tag efter polisens presskonferens, om du andas in djupt och slutar att projicera så kommer du kanske tillbaka till det stadiet, för din skull hoppas jag det.
Citera
2019-02-03, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Vilka nick avser du som jag skulle lyft fram som sedan visat sig ljuga?

Av de som uppgett sig träffat familjen finns det bara ett fåtal i tråden. Missan27 har mig veterligen aldrig ljugit, Rockkungen har haft fel, men också korrekt info långt före alla andra. Hen skriver inte så väl och har rimligen mått urdåligt som nära anhörig till Hanna, då kanske man också överreagerar och skriver i frustration. Elli09 hade helt fel om H’s släktförhållanden och en del annat kring huset och arvet, men verkar ha mer rätt när det gäller Os förhållanden. Stehlitz har jag aldrig trott på.

Några andra som här berättat om sin personliga relation till Henkows/Brenton känner jag inte till.

Tillägg: jo det var den där märkliga Fogelramen också, som jag naturligvis inte heller tror på.
Ljugande vet jag inget om, men den som skrev om sig själv som fosterbarn var väl shadowstepz?
Citera
2019-02-03, 22:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Du får tycka precis vad du vill, du behöver inte hålla med mig eller forskare på Ki om att föräldrarna agerat utifrån att de var personlighettsstörda. Fortsätt leta du efter egna trådar och annat du behöver.
Det handlar inte om subjektivt tyckande. Det handlar om att ha grund för åsikter OCH att det då ska vara relvant för utfallet aka att de mördat sina barn.
Sitter du bara och uttrycker dina färgade åsikter framstår du som föga trovärdig.
Citera
2019-02-03, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HumbleOpinion
Ljugande vet jag inget om, men den som skrev om sig själv som fosterbarn var väl shadowstepz?

Just, som blev påkommen med att ljuga om sin ålder och en massa annat. Ett annat nick påstod det där om fosterbarn, en uppgift som skapades på grund av en misslyckad googling. Nicket googlade på blågatan och då fick man upp det där om fosterbarn, men det hade inte med sökträffen att göra. Eller familjen. Eller något. Google är en tombola.
Citera
2019-02-03, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidar17
Hur skiljer man ut sådana föräldrar som du beskriver från föräldrar som faktiskt har sjuka barn. Barn som behöver hemundervisning, barn som behöver sjukvård.
Är det pga föräldrarnas yrken och ekonomi som allt är påhittat av dem. Vilka varningssignaler ska skola och vård leta för att skilja äkta sjuka barn från narcisstfödda barn?

Det är en bra fråga och det är därför jag tycker det är viktigt att gå till botten med det här fallet.
De allra flesta föräldrar vill sina barn väl, men det finns undantag. Tyvärr. Många inom skolan, läkarkåren och socialtjänsten är nog utbildad och tränad för att uppdaga när något är fel. Tey44 till exempel skrev fint om detta. Men i Bjärredsfallet har man inte uppdagat att något fel var på väg att hända - även om det fanns varningssignal. För att kunna förebygga sådana fall hade det först och främst behövds viljan att lära sig ur detta - och då menar jag inte Sveriges mest ovanliga familicide som förhoppningsvis aldrig kommer att upprepa sig i en liknande form, men principiellt när barn inte går i skolan.

Det betyder inte att man ska misstänkliggöra alla som vill ha hemundervisning, men denna, tycker jag måste följas upp betydlig bättre. Samarbete mellan läkare och skolan skulle säkerställas, jag tycker man skulle kunna utreda om socialtjänsten principiell ska kopplas in vid särskild undervisning i hemmet som vara längre än en termin. Om fler en ett barn ska undervisas i hemmet pga sjukdom - då bör alla alarmklockorna har ringt. Och hos läkaren bör de också har gjort det med två barn där föräldrarna misstänker en me diagnos i så ung ålder.
Citera
2019-02-03, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är för mig helt absurt att sitta och påstå saker utan ha saklig grund eller inte ens ha gjort ett konsekvenstänk utifrån om det är ens sannolikt. Saknas sen en röd tråd så är det ju fullständigt meningslöst tyckande.
Det är markant skillnad på att fundera och överväga än att påstå ditten och datten.
Vad jag fokuserar på är upp till mig.

Jag säger inte emot dig. Frågan är hur mycket uppmärksamhet du tycker att absurda, meningslösa och osakliga påståenden utan konsekvenstänk ska få. När blir du en bidragande del till det du försöker motarbeta?
Citera
2019-02-03, 22:45
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Föräldrarna kanske trodde att barnen inte hade någon framtid/livskvalité. Så tror jag inte att piloten tänkte om sina passagerare.
Tvärtom tror jag att det var precis så piloten tänkte. I hans nattsvarta depression var döden en befrielse, en befrielse som han även unnade de 149 passagerarna. Han gjorde dem en tjänst, i sitt sjuka sinne.
Det som är kruxet med Bjärred är att två högutbildade, välfungerande föräldrar, samtidigt skuklle drabbats av sådan galenskap. Det är inte troligt. Det måste finnas något ytterliagre bakom dådet.
Citera
2019-02-03, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Kära vän, mår du bra?

Du skenar som en stressad labbråtta till konspirationsträsket för att få luft till dina galna konspirationsteorier, resultatet blir bara värre och värre tyvärr, det ser inte så bra ut för din mentala hälsa måste jag påpeka för dig.

Föräldrarna fick inte alls allt de pekade på, de ville ha bot för sina döttrar men ingenstans fanns den boten att få, är det så svårt att förstå?

Hade sjukvården givit dem de svar de ville ha angående döttrarnas hälsa och tillfrisknande hade aldrig tragedin inträffat, det måste du väl begripa?

Du var riktigt vettig ett kort tag efter polisens presskonferens, om du andas in djupt och slutar att projicera så kommer du kanske tillbaka till det stadiet, för din skull hoppas jag det.
Detta, det fetade, vet du nog inte. Inte jag heller för den delen. Kontrafaktisk historia är alltid spekulationer och jag undrar hur du kommit fram till din tvärsäkra slutsats. Sade polisen på pk något om att barnen inte fått rätt vård? Något som varit uppe i tråden var att A eventuellt inte fick hjälp på Bup.
Citera
2019-02-03, 22:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Tvärtom tror jag att det var precis så piloten tänkte. I hans nattsvarta depression var döden en befrielse, en befrielse som han även unnade de 149 passagerarna. Han gjorde dem en tjänst, i sitt sjuka sinne.
Det som är kruxet med Bjärred är att två högutbildade, välfungerande föräldrar, samtidigt skuklle drabbats av sådan galenskap. Det är inte troligt. Det måste finnas något ytterliagre bakom dådet.
Det måste finnas något ytterligare bakom dådet.
Det måste finnas något ytterligare bakom dådet.

Det är fullt möjligt att två personer enas kring familicide, det må vara ovanligt men de är inte unika. Det var inte så länge sen jag la ett fall i tråden där mamman verkade pyssla och dona mest - men de var överens i sak och gubben hade en handskriven anteckning i handen:
(FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)
Citera
2019-02-03, 22:58
Medlem
Solglittrets avatar
Ledsen rapytt, men jag tror inte nedanstående postare ljuger.
Finns ingen bra anledningar göra det alls. Visst han verkar ha räknat fel på sin ålder för något decennium sedan. Han uppgav först att han var 21 år 2007, men är född 1989 och var då bara 17 år, skulle fylla 18.

Citat:
Ursprungligen postat av ShadowStepz
Detta är en sån jävla tragedi.. Jag bodde i familjen som fosterfamilj, för längesen.. Ok, Oskar (pappan) prioriterade sina egna barn med än mig men vem gör inte det? Det fanns iallafall ingen sjukdom i familen vid tidpunkten då jag bodde där...
Citat:
11 år sen, jag flyttade därifrån när den yngsta var ungefär 3 månader(fick aldrig reda på varför).. Men de var bland den bästa familj jag nånsin varit hos.. Omtänksamma och verkligen lyssnade på en, vilket jag behövde starkt då.
Citat:
Jag skulle säga att det var pappan, men mamman kom inte långt därefter.
Citat:
Det är inget du kan veta, det är upp till dig om du vill lita på mig eller inte. Jag förstår hur du tänker, men jag har ingen anledning att ljuga om det.
Citat:
Jag var 21-
Nej det var i GBG.
Finns inte så mycket att beskriva, det var en vanlig familj. Tror inget jag säger kan hjälpa er förstå varför det gick som det gick, för det är så ofattbart. Jag kunde inte ens tro det när jag läste om det.. Men jag gick i skolan ,tränade fotboll (hade inte Oskar som tränare), osv precis som vilken annan familj som helst..
Citat:
Nope, faktiskt inte.
Det var bara jag.
Det är inget du ska skämmas över, men nej jag har inte det.
Jo men det är klart man kan känna värme och empati, och ändå vara nyfiken och vilja veta vad som hänt.
Citat:
Inte som jag märkte iaf. Båda var riktigt mån om den familj de hade, jag bodde hos de ungefär ett år och det märktes på de att de ville ha båda barnen. Vet inte riktigt hur man märker narcissistiska eller psykopatiska drag men jag märkte ingenting utöver det normala..
Citat:
Båda var barnkära som jag minns det, det märkes att båda liksom.. Ville ha mig där, och inte för att de fick betalt..
Kan helt ärligt varken tro att Oskar eller Hanna tog livet av de... Hur mycket jag än.. "fantiserar"... Det går inte..
Citat:
Då kan du inte ha analyserat mina inlägg rätt, eller så har några blivit borttagna.. Jag bor i Hälsingland (ljusdal) men är ursprungligen från Skåne.. Och jo, jag bodde hos denna familj i GBG.
Citat:
Jag skrev helt enkelt fel (är onykter). För 11 år sen var jag 17 (född -89). Men jag har bott hos denna familj.
Senast redigerad av Solglittret 2019-02-03 kl. 23:01.
Citera
2019-02-03, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD

Vad den galna piloten tänkte vet vi inte, men jag tvivlar på att han trodde att han gjorde dem en tjänst. Snarare var han en ynkedom på de flesta sätt och ville inte vandra hädan själv.

Däremot tror jag som du att det skulle vara märkligt om båda föräldrarna hade en likadan fullt utvecklad störning och därför drev varandra och inte minst barnen, in i döden. Däremot kan de ha varit överens av andra anledningar än störningar. Kanske djup depression, som är mycket värre, som de drog ner varandra allt djupare i?

Troligen kommer vi inte få veta hela sanningen. Om inte Fupen blir tillgänglig när fallet läggs till handlingarna.
Senast redigerad av zilvereko 2019-02-03 kl. 23:18.
Citera
2019-02-03, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Håll dig till topic och kom med nåt intressant eller så avrundar vi.
Gör som du vill.
Själv funderar jag just nu mest på hur en gemensam plan på att mörda sina barn börjar. I vilket sammanhang lyfter man fram det? Insinuerar man det för att kolla av den andre? Lägger man fram familjemordsbeskrivningar på köksbordet? Länkar man till undergångsartiklar om flickornas sjukdom? Och som mottagare, blir man chockad och låter sig sedan gradvis vänjas vid tanken? Ser man det som ett test där man försiktigt kollar av om den andre, som i ett förförelsespel? Eller är någon så under isen och skriker ut i desperation att man bara vill dö? Hotar med att ta livet av sig själv och barnen? Så mycket och så länge att den andre till slut inte längre orkar stå emot? Eller är det ett rationellt beslut som kommer samtidigt hos båda makarna, som en gemensam snilleblixt efter att ha funderat på alla andra lösningar.
Hur i hundan kommer man gemensamt fram till att det är en bra idé att mörda sina barn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in