2018-01-13, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Jag ser vad du skriver men vad menar du att "dom inte har samvete till att låta det ske igen"?????

Att låta vad ske?
Vem har inte samvete?
Vem lider mest av detta?
Du skriver att föräldrarna har undersökt alla andra tänkbara möjligheter, vad menar du med det?

Att du inte tror på forskning får stå för dig. Jag är av motsatt åsikt.
Detta handlar inte om döttrarnas sjukdom. Detta handlar om en person som inte sökt hjälp i en ohållbar situation och där mörka krafter helt tagit över sunt förnuft

Det ÄR EXAKT vad det handlar om! Då tror du förstås också att detta skulle inträffat om ungarna var pigga och friska?
Det vore åtminstone logiskt.
Citera
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Om det var 3 år som skiljde döttrarna så var den äldsta ungefär 3 år och 3 månader när du flyttade. Om de hade en ärftlig progressiv sjukdom så behöver inte symtomen ha börjat visa sig ännu. Det visar i alla fall att föräldrarna inte kan ha avstått från barn nummer 2 därför att de skulle vetat att det första barnet var sjukt.

Var bodde de när du var fosterbarn?

Sant, jag horde inte ett ljud om sjukdom (förutom förkylning och såna grejer) när jag bodde där..

Göteborg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowStepz
Jag skulle säga att det var pappan, men mamman kom inte långt därefter.

Fanns det inga narcissiska eller psykopatiska drag hos någon av föräldrarna,?
Citera
2018-01-13, 02:03
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Fanns det inga narcissiska eller psykopatiska drag hos någon av föräldrarna,?

Inte som jag märkte iaf. Båda var riktigt mån om den familj de hade, jag bodde hos de ungefär ett år och det märktes på de att de ville ha båda barnen. Vet inte riktigt hur man märker narcissistiska eller psykopatiska drag men jag märkte ingenting utöver det normala..
Citera
2018-01-13, 02:06
Medlem
Citat:
Jag var 21-

Nej det var i GBG.

Finns inte så mycket att beskriva, det var en vanlig familj. Tror inget jag säger kan hjälpa er förstå varför det gick som det gick, för det är så ofattbart. Jag kunde inte ens tro det när jag läste om det.. Men jag gick i skolan ,tränade fotboll (hade inte Oskar som tränare), osv precis som vilken annan familj som helst..

Du bekräftar i alla fall min bild att pappan var en mycket snäll och godhjärtad person. Mamman har vi inte fått så mycket information om.
Bara det faktum att de var fosterföräldrar visar att familjen var barnkär och stabil. De måste helt enkelt ha drabbats oerhört hårt av sjukdom. Någon annan rimlig förklaring finns inte.
Citera
2018-01-13, 02:10
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Du bekräftar i alla fall min bild att pappan var en mycket snäll och godhjärtad person. Mamman har vi inte fått så mycket information om.
Bara det faktum att de var fosterföräldrar visar att familjen var barnkär och stabil. De måste helt enkelt ha drabbats oerhört hårt av sjukdom. Någon annan rimlig förklaring finns inte.

Båda var barnkära som jag minns det, det märkes att båda liksom.. Ville ha mig där, och inte för att de fick betalt..

Kan helt ärligt varken tro att Oskar eller Hanna tog livet av de... Hur mycket jag än.. "fantiserar"... Det går inte..
Citera
2018-01-13, 02:11
Medlem
nittonhundrafyras avatar
Citat:

Bekräftar ingenting eftersom han ljuger. Av helt oklar anledning dock då han inte tillför några nya spännande sidospår.
Citera
2018-01-13, 02:11
Bannlyst
Citat:
Inte som jag märkte iaf. Båda var riktigt mån om den familj de hade, jag bodde hos de ungefär ett år och det märktes på de att de ville ha båda barnen. Vet inte riktigt hur man märker narcissistiska eller psykopatiska drag men jag märkte ingenting utöver det normala..
Du har en spännande bakgrundshistorik om man med det menar din posthistorik.
Citat:
Nu kanske vi inte ska lita så mycket på en användare, eller för att följa tråden till denna punkten, vi kanske inte ska försöka oss på att förstå vad han säger sig förstå.

Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Ok håll dig till lagboken du men juridik och förnuft brukar många gånger inte korrelera.
Det är sällan jag anser att åsiktsregistrering är av godo men gällande sådana som dig tycker jag att man borde kunna registrera, har du barn blir det ännu läskigare. En person som anser att det någonsin är okej att avsluta sina barns liv. Du äcklar mig något oerhört.
Citera
2018-01-13, 02:13
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Nja, det är helt normal 70-talsvillor på 600-kvadratmeterstomter just där.
Vilket är mer än du har råd med? Är du helt jävla dum i huvudet? Ställ ifrån dig limburken och kläm fram vad du vet.
Citera
2018-01-13, 02:14
Medlem
Megaforces avatar
Om de nu haft fosterbarn, har de haft flera? När hade de det senaste fosterbarnet? Kan det senaste fosterbarnet av någon anledning mördat familjen och fejkat självmordsbrev osv?
Citera
2018-01-13, 02:15
Medlem
nittonhundrafyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Om de nu haft fosterbarn, har de haft flera? När hade de det senaste fosterbarnet? Kan det senaste fosterbarnet av någon anledning mördat familjen?

Det här är ett villospår, användaren som kommer med uppgifterna var 21 år 2007, och 26 år 2015. Utöver det vet han inte varför han som 21-åring fick lämna familjen efter ett år när familjehem är för åldrarna 13-20.
Senast redigerad av nittonhundrafyra 2018-01-13 kl. 02:17.
Citera
2018-01-13, 02:16
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Oj, det varierar väldigt mycket beroende på vilka genetiska drag vi talar om. Nu spekuleras det väldigt mycket i den här tråden. Den sjukdom jag ursprungligen kommenterade har en frekvens på ca 1/100000 födslar i Sverige, alltså lite drygt ett fall per år. Att två föräldrar ska träffas som bär på anlagen är alltså väldigt ovanligt i det fallet, men å andra sidan, om de väl träffas ökar risken markant.

Väldigt, väldigt förenklat ökar ju risken från 1/100000 till 1/4 att ett barn ska bli sjukt.

Det är rent tekniskt felaktigt uttryckt, men ger ändå ett hum. Om två föräldrar med recessiva anlag väl skaffar barn ökar risken markant och i genomsnitt vart fjärde barn får dragen. Det händer bara en gång per år att föräldrar med sådana anlag får barn, vilket är väldigt ovanligt, men det händer ändå som sagt i princip årligen.

Nu vet jag inte åldersskillnaden på barnen, men borde man inte fått upplysning om det här redan genom första barnet?

Citat:
Ja det är mycket osannolikt, men det är ju hela det här fallet och ovanliga sjukdomar finns i verkligheten. Det finns genetiska sjukdomar som det bara finns ett fåtal personer i Sverige som har. Osannolikt är alltså inte detsamma som omöjligt.
Min intuition säger att det är något som inte stämmer här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in