Citat:
Ursprungligen postat av
Gullgulligullan
Tack! Då förstår jag hur du tänker.
Jag tror att jag behöver något mer för att begrunda det djupare. Att det finns något stöd för misstanken. Annars känns det lite som en gissningslek. Inget fel i det men det tillför inte mig något.
Du deltar just nu i den största gissningsleken i detta forum, hur kan du missa det? Gissandet beror på att allmänheten fortfarande inte fått så mycket information att det går att förstå brottets ursprung.
Ingen av föräldrarna var sjuk. Båda planerade det. Det fanns inga händelser eller besked som kunde ha utlöst morden. Det sistnämnda är intressant. Vet man hur familjen reagerade, vet man vilka kontakter de hade med skolan? Vem representerar familjen egentligen? Knappast någon. De är alla döda.
Det polisen då säger är att familjen
inte kan ha påverkats av den inofficiella ME-ledarens självmord i januari. Dagarna innan familjen dog. Hur vet de det?
Polisen säger också att skolan inte kan ha kommit med jobbiga besked. Hur vet de det?
Polisen säger även att sjukhus inte kan ha kommit med tuffa besked. Detta vet de säkert. Jag gissar det.