2018-01-13, 02:18
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullfitta
Hur ska jag uttrycka det, du framstår antingen som ett fullständigt troll eller som någon med stora problem att formulera dig. Men bodde du hos dem i Göteborg när du enligt din egen tråd bor i Skåne? Blir inte det ett jävla pendlande?

Då kan du inte ha analyserat mina inlägg rätt, eller så har några blivit borttagna.. Jag bor i Hälsingland (ljusdal) men är ursprungligen från Skåne.. Och jo, jag bodde hos denna familj i GBG.
Citera
2018-01-13, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nu vet jag inte åldersskillnaden på barnen, men borde man inte fått upplysning om det här redan genom första barnet?
Min intuition säger att det är något som inte stämmer här.

Åldersskillnaden skall ha varit 3 år. Det finns genetiska progressiva sjukdomar som visar sig längre upp i åren och det kan skilja mellan olika individer. Även om ett barn har symtom är det inte säkert att man vet orsaken. Det kan bli feldiagnostiserat särskilt om det handlar om en ovanlig diagnos.
Citera
2018-01-13, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowStepz
Då kan du inte ha analyserat mina inlägg rätt, eller så har några blivit borttagna.. Jag bor i Hälsingland (ljusdal) men är ursprungligen från Skåne.. Och jo, jag bodde hos denna familj i GBG.

(FB) Trafikolycka utanför Råå - En avliden

Din uppgivna ålder stämmer inte.
Citera
2018-01-13, 02:22
Medlem
SNÄLLA, det finns INGET som tyder på att barnen skulle haft någon "ärftlig progressiv sjukdom" - det är ganska belagt att det är ME som varit diagnosen, genom a.): rektorns uttalanden om "kronisk trötthet" i kombination med b.): mammans sparsamma socialamedier-historik som ENDAST består av gruppmedlemskap i en ME-förening.

Att mamman skulle haft "långt gången cancer" har aldrig ens hintats om i några som helst officiella kanaler, alltså varken genom det man kan spåra från föräldrarna på internet (genom tex Facebook-konton) ELLER genom några som helst mediakällor. Inte en enda artikel, inte ens på de mest smutsiga och klick-bate:iga tidningarna har något som ens gränsar till "allvarlig sjukdom hos mamman" förekommit. Det är en (1!) användare som i trådens linda hypotiserade om att mamman kunde vara allvarligt sjuk, t.ex. cancer på palliativ nivå, annars finns det absolut inget som tyder på detta - till skillnad på vad vi har kring flickornas diagnos.
Citera
2018-01-13, 02:24
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manot
(FB) Trafikolycka utanför Råå - En avliden

Ja? Vad vill du ha sagt med detta inlägg? Tyngdlyftning var Emils (den avlidne i manot's länk)'s inlägg. Jag tränade tyngdlyftning.
Citera
2018-01-13, 02:24
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullfitta
Du har en spännande bakgrundshistorik om man med det menar din posthistorik.

Nu kanske vi inte ska lita så mycket på en användare, eller för att följa tråden till denna punkten, vi kanske inte ska försöka oss på att förstå vad han säger sig förstå.

Det är sällan jag anser att åsiktsregistrering är av godo men gällande sådana som dig tycker jag att man borde kunna registrera, har du barn blir det ännu läskigare. En person som anser att det någonsin är okej att avsluta sina barns liv. Du äcklar mig något oerhört.

Ja jag kan inte argumentera emot dig innan du ställs inför samma fakta som dessa föräldrar ,om det stämmer.
Jag har 5 !FEM! barn ! Om det stämmer att någon av dom drabbats av en sjukdom som inte har någon återvändo vill jag följa med dom och självklart hjälpa dom på traven. Punkt slut !
Eller är du religiös? Då förstår jag.
Citera
2018-01-13, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Festivalscott
Om mamman dödat barnen och pappan kommer hem och hittar dom försöker han genast göra hjärt och lungräddning på dom och då kan vissa skador/blåmärken uppkomma. Då alla försök att återuppliva dom misslyckas hänger han sig efter att ha förklara sig i ett avskedsbrev.

Tror dock inte han sätter sig i rummet bredvid och skriver ett avskedsbrev när mamman o barnen ligger döda.
Citera
2018-01-13, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
SNÄLLA, det finns INGET som tyder på att barnen skulle haft någon "ärftlig progressiv sjukdom" - det är ganska belagt att det är ME som varit diagnosen, genom a.): rektorns uttalanden om "kronisk trötthet" i kombination med b.): mammans sparsamma socialamedier-historik som ENDAST består av gruppmedlemskap i en ME-förening.

Att mamman skulle haft "långt gången cancer" har aldrig ens hintats om i några som helst officiella kanaler, alltså varken genom det man kan spåra från föräldrarna på internet (genom tex Facebook-konton) ELLER genom några som helst mediakällor. Inte en enda artikel, inte ens på de mest smutsiga och klick-bate:iga tidningarna har något som ens gränsar till "allvarlig sjukdom hos mamman" förekommit. Det är en (1!) användare som i trådens linda hypotiserade om att mamman kunde vara allvarligt sjuk, t.ex. cancer på palliativ nivå, annars finns det absolut inget som tyder på detta - till skillnad på vad vi har kring flickornas diagnos.

Det är korrekt, men idag så har man en känsla av att allt skall hållas hemligt för att värna den personliga integriteten, till och med när personerna är döda.

I det här fallet har ju polisen knappt sagt ett ord annat än att det är ett allvarligt brott och att det inte är någon utomstående person. Den enda som har gett någon information om familjen är väl rektorn.

I det här fallet tycker jag att man borde släppa information just därför att det finns ett stort allmänt intresse och för att det blir så mycket spekulationer åt alla håll. Familjen kan ju i alla fall inte skadas av det.
Citera
2018-01-13, 02:29
Medlem
Citat:
Ja? Vad vill du ha sagt med detta inlägg? Tyngdlyftning var Emils (den avlidne i manot's länk)'s inlägg. Jag tränade tyngdlyftning.

Din uppgivna ålder stämmer inte?
Du bodde hos familjen för 11 år sedan, du säger att då var du 21?
I länken var du 26 år 2015.
Citera
2018-01-13, 02:32
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Din uppgivna ålder stämmer inte?
Du bodde hos familjen för 11 år sedan, du säger att då var du 21?
I länken var du 26 år 2015.

Jag skrev helt enkelt fel (är onykter). För 11 år sen var jag 17 (född -89). Men jag har bott hos denna familj.
Citera
2018-01-13, 02:34
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Ok håll dig till lagboken du men juridik och förnuft brukar många gånger inte korrelera.

Undrar om man kan räkna en kvarts vabb-dag för helgdag hos f-kassan om man mördar barnen framåt kvällen?
Senast redigerad av Lonnrot 2018-01-13 kl. 02:43.
Citera
2018-01-13, 02:36
Medlem
Citat:
Jag skrev helt enkelt fel (är onykter). För 11 år sen var jag 17 (född -89). Men jag har bott hos denna familj.

Jag tror faktiskt inte att du ljuger om att du har varit fosterbarn hos familjen. Jag har svårt att se varför man skulle hitta på något sådant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in