Citat:
Ursprungligen postat av
jacoobanderson
Ska börja plugga till hösten och skulle vilja veta vilken skola man ska välja och varför, helst från personer som gått på dessa skolor men intressant med andras åsikter också.
Jag är nästan 100% säker på att jag vill gå civilekonomprogrammet och inte ta en master vilket gör att Göteborg och Stockholm inte finns på kartan (de erbjuder inte civilekonomprogrammet? Kan ha helt fel), är förövrigt inga städer jag skulle vilja bo i.
Skolorna jag funderar på:
Linnéuniversitetet (Växjö)
Linköping-
Jönköping-
Växjö och Jönköping är nära där jag bor just nu vilket jag värderar men har hört en del om att dessa skolor är av den sämre sorten.
Om det är någon som går/har gått på dessa skolor så uppskattas det om ni kan berätta lite om hur studentlivet, möjlighet till utlandsstudier samt om hur svårt ni upplevde att skaffa ett relevant extra jobb var/är.
Intresserad av ekonomi sedan länge, håller på med det vid sidan om min skolgång för tillfället och skulle inte kunna tänka mig arbeta med någonting annat. Jag är därför fast bestämd vid denna utbildning, sett mycket onödiga kommentarer om just ekonomi och det behövs därför ingen som påpekar arbetsmarknaden eller liknande för ekonomer då jag är väl medveten om hur det ser ut.
Civ ek är på väg bort helt och hållet. Kandidat, magister och master är vad som gäller nu för tiden. Så släpp jakten på en civ ek-examen, att jaga just den är bara onödigt.
För övrigt; av dina listade förslag är det Jönköping eller Linköping som gäller. Jkpg om du vill ha en mer internationell prägel på utbildningen, och Linköping om du vill kunna kombinera den mot något tekniskt/civ ing. Lycka till!