2019-02-01, 01:49
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Oj så källkritisk. Och du skyller de vidriga handlingarna på ett ex. Om någon är en groupie är det du. En mördargroupie.
Ja där var inga källor alls mer än en väldigt vild fantasi.

Mördargroupiens påstående:
"KA skulle träna en av SRs hästar som SR sålde till tredje part precis innan KA började träningen. Efter 2 månader dör hästen......(otur, feltränad, eller något skumt, min kommentar)."

Rocky Reach var en skapligt bra häst från 2013 till okt 2015, drog in nästan 597.000.
Den ströks i ett lopp dec 2015 för hälta och kom aldrig till start igen efter det.
Den såldes och Karin skulle träna den men den blev avlivad efter 2 månader och enligt tråden så fick Karin då veta att hästen hade varit sjuk länge i SR:s vård.
Hästen var såld till PJ Blood Bank Breeding AB när hon skulle träna den.
Tidigare ägare hette Rehn S & PJ Blood Bank Breeding AB

Fr.o.m. T.o.m. Tränare
2016-06-17 2016-08-17 A Karin, b-tränare, Romme
2013-07-01 2016-06-16 Rehn Samuel, b-tränare, Romme
Citera
2019-02-01, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdullakastrulla
Ditt försök att verka förstående gör ju bara saken värre... Din kompis Jenny har mörka tankar, Hon är en en situation som kan innebära slutet för henne. Är det konstigt att tänka då att hon inte vänder sig till dig, eller andra gemensamma vänner med samma trångsynta syn på saker och ting? Du kan ju knappast sitta här och klaga på ett system som du med dina åsikter i största grad tillhör... Du tror att en person som Samuel skulle söka sitt stöd hos dig? Vad fan tror du? Hur dum får man bli....

Hatet mot Karin? Släpp sargen och kom in i matchen... De få troll som uttrycker ett hat mot Karin är knappt en promille av alla skribenter här. Ändock väljer du och din fanclub att uttrycka ett hån och hat mot de som faktiskt söker svar och lyfter henne som en orsak till att han mådde som han gjorde...

"lyfter henne som en orsak till att han mådde som han gjorde"
Om hon nu har del i hans dåliga mående, ok sen då??
Så då drevs han av henne att bli en mördare, är det det du menar?
Citera
2019-02-01, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffeoteegott
"lyfter henne som en orsak till att han mådde som han gjorde"
Om hon nu har del i hans dåliga mående, ok sen då??
Så då drevs han av henne att bli en mördare, är det det du menar?
Åh... en till... Fantastiskt. Tror du att du får ligga med Karin nu eller vad? Tuffing.
Om en annan person pressar någon till den grad att denna till slut hamnar i en psykos så skall detta se dagens ljus. Oavsett om det är Pelle som hoppar framför tåget efter nätmobbning eller Ulis som dränker sin son för att hon är rädd att psykotiske pappan med Y namn skall få vårdnaden om barnet när hon inte orkar mer. Fattar inte du det på riktigt? Eller vill du bara spela matcho?

EDIT: Och eftersom WT idioter inte förstår.... NEJ, jag säger inte att eller ens tror att Karin gjort det. Jag säger dock att hon som alla andra i alla andra mordfall av liknande art bör granskas och lyftas fram.
Senast redigerad av Abdullakastrulla 2019-02-01 kl. 02:00.
Citera
2019-02-01, 02:03
Medlem
Citat:
Åh... en till... Fantastiskt. Tror du att du får ligga med Karin nu eller vad? Tuffing.
Om en annan person pressar någon till den grad att denna till slut hamnar i en psykos så skall detta se dagens ljus. Oavsett om det är Pelle som hoppar framför tåget efter nätmobbning eller Ulis som dränker sin son för att hon är rädd att psykotiske pappan med Y namn skall få vårdnaden om barnet när hon inte orkar mer. Fattar inte du det på riktigt? Eller vill du bara spela matcho?

EDIT: Och eftersom WT idioter inte förstår.... NEJ, jag säger inte att eller ens tror att Karin gjort det. Jag säger dock att hon som alla andra i alla andra mordfall av liknande art bör granskas och lyftas fram.

Skojar du? man pressar inte folk till en psykos, psykoser har andra orsaker
Citera
2019-02-01, 02:03
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Inte alls ute efter någon typ av vendetta, allt är sinnessjukt tragiskt, motivet är väl inte heller oklart, det är väl hatet mot KA.

Sen att trots att så många verkar ha vetat om Samuels dåliga mående är det än mera tragiskt att inte någon hann fram på riktigt innan detta hände, menar inte på brottskvällen utan innan rent allmänt.

Nej, jag är inte heller ute efter någon, eller några vendettor. Men jag har min åsikt. Och precis som du säger, allt är sinnessjukt tragiskt.

Jag tycker nog inte att SRs motiv är så jätteklart, inte för mig, just nu, efter vad jag har läst till mig här i tråden, (innan drevet stoppar de få användare med riktig insyn, med påhopp och okvädningsord). Jag tror mer på att det ur SRs synvinkel var ett barmhärtighetsmord på barnen. Att slippa växa upp under otrygga förhållanden. Som SR såg det.

Därför vill jag gärna veta vad som gjorde modern så överjävlig (i hans ögon), så att han tog detta hemska beslut.

Jag har tänkt mycket på SRs kommentar på Fejsboken på "godismariannes" sida, att hon hjälpt honom mycket med barnen, hämtat på dagis etc. Det verkar ju som om inte KA kunde ställa upp för sina egna barn, och hämta (om nu SR blev sen på jobbet t.ex.). Eller kan det t o m vara så illa, att SR tvingades att hämta barnen på dagis, även på sin "barnfria" vecka, för att KA hade annat att göra, eller "orkade" inte??? Bara en fundering av mig.......alltså spekulation.
Citera
2019-02-01, 02:07
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Inte alls säkert att de blivit omhändertagna, socialtjänsten är ett stort lotteri. Detta fall bevisar bara ytterligare att socialtjänsten inte vet ett skit om riskbedömningar.....

Eftersom samtliga av SRs anhöriga hävdar att han redan hade sökt hjälp, psykhjälp, så borde psykiatrin ha gjort en orosanmälan, de ska de alltid göra om en förälder söker för dåligt psykmående.

Jag tycker inte att någon försvarar SR, däremot försöker en del att hitta och förstå motivet, vad som fick SR att begå denna bestialiska handling. Jag är en av dem.

Och att ösa skit över SR ger ändå ingen tillbaka. Men man kan kanske lära sig något, och förhindra nästa.....
Du är en av dom som ifrågasätter och gapar efter källor hela tiden så fort det är något som kan vara till fördel för Karin.
Sen försöker du svärta ner Karin och komma med påståenden som även en näslös fattar är fullständig bullshit, och tyvärr finns det några i tråden som har lika korta näsor.
Har man inga näsor ser man inte långt...

Då får du fan i mig ange källa till ditt påstående att SAMTLIGA SR:s anhöriga hävdar att han redan hade sökt hjälp. Ingen av hans anhöriga finns här i tråden vad jag vet och jag har inte sett den infon någonstans förut. Kom igen nu. KÄLLA!!!
Citera
2019-02-01, 02:13
Medlem
Citat:
Liknelse, Kanske...

1. David blir mobbad, utpressad och hotad i skolan och sociala medier. David lever med detta länge. Tills han en dag hoppar framför tåget.

Då heter det dumma lärare, elever, vänner bekanta som inte såg, som inte ingrep... Hela samhället är skyldig.

2. David blir mobbad, utpressad och hotad i skolan och sociala medier. David lever med detta länge. Tills han en dag tar pappas Glock17 som han tävlar i skytte med. David skjuter 3 personer på sin skola... Sedan sig själv.

Då heter det Stackars lärare, stackars elever, vänner och bekanta... Ingen är skyldig annat än David.

Det jag inte kan förstå är den oförmåga att se människan bakom fallet. Om man pressas, lever under svåra omständigheter och sedan får tex en Drogutlöst psykos. Kan vi inte disskutera detta och fallet istället för att söka likes på hur många man kan förolämpa som faktiskt söker och ser bortom gärningen?

Detta kan jag köpa. men att en del här försöker påstå att det är hennes fel, det kan jag inte förstå.
Det jag menar att skulden ALDRIG kan vara hennes. Och visst gör människor konstiga saker under press, men att gå så långt att skjuta sina barn OCH dessutom gå ut live på nätet och berätta om det som SR gjorde får mig att tro att det handlar om hämnd i hans visserligen sjuka hjärna, så tragiskt
Citera
2019-02-01, 02:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej, jag är inte heller ute efter någon, eller några vendettor. Men jag har min åsikt. Och precis som du säger, allt är sinnessjukt tragiskt.

Jag tycker nog inte att SRs motiv är så jätteklart, inte för mig, just nu, efter vad jag har läst till mig här i tråden, (innan drevet stoppar de få användare med riktig insyn, med påhopp och okvädningsord). Jag tror mer på att det ur SRs synvinkel var ett barmhärtighetsmord på barnen. Att slippa växa upp under otrygga förhållanden. Som SR såg det.

Därför vill jag gärna veta vad som gjorde modern så överjävlig (i hans ögon), så att han tog detta hemska beslut.

Jag har tänkt mycket på SRs kommentar på Fejsboken på "godismariannes" sida, att hon hjälpt honom mycket med barnen, hämtat på dagis etc. Det verkar ju som om inte KA kunde ställa upp för sina egna barn, och hämta (om nu SR blev sen på jobbet t.ex.). Eller kan det t o m vara så illa, att SR tvingades att hämta barnen på dagis, även på sin "barnfria" vecka, för att KA hade annat att göra, eller "orkade" inte??? Bara en fundering av mig.......alltså spekulation.

Kan väl även vara att hon hjälpt honom den vecka han har barnen, inte lätt att som travtränare lämna och hämta barn.
Varje gång ngn av hans hästar startar blir det väldigt sent innan han är hemma igen, då har säkert denna Marianne, hämtat, lagat mat, lekt och nattat dem, detta kan ju vara tillräckligt för den kommentaren.
Senast redigerad av LawNumberSix 2019-02-01 kl. 02:25.
Citera
2019-02-01, 02:21
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Han säger att de vantrivs hos sin mamma, det har vi ingen som helst aning om de gjorde.
Han "tog inte barnen med sig". Han mördade barnen. Om det dessutom finns en himmel och ett helvete tog han definitivt inte barnen med sig, barnen hamnade i paradiset och Samuel hamnade i helvetet.

Varje gång han nämnde barnen kom han in på hur han hatade Karin. "Det hade hänt saker som ledde till detta"? Nej, att saker i sig händer leder inte till att man mördar sina barn. Du skriver att Karins beteende inte går att rättfärdiga, att det skulle ha drivit honom över kanten, men du skriver inte vad hon gjorde.
Var hon pedofil? Hotade hon att slakta barnen? Hotade hon att skära av honom öronen eller andra lemmar? Krävde hon 20 miljoner kronor?
Eller ville hon bara flytta därifrån och träffa en ny man?

När jag ser och lyssnar på bebisen i filmen ser jag en människa som aldrig är kapabel att bli lämnad. Nu blev han dessutom lämnad och blev ersatt av en anabolafghan! Detta skulle aldrig kunna bli ett bra filmmanus.
Jag har sett den där filmen så många gånger och jag har precis samma uppfattning som dig.
Det enda jag är oense med dig om är om det finns någon anabolakille som hon har ett förhållande med.
Tror att det bara fanns i hans fantasi för i tråden uppges det att han var hennes PT.
En man som är så svartsjuk ser hot mot honom överallt i andra män.
Han skulle säkert ha blivit svartsjuk på en 95-åring med rullator också.
Citera
2019-02-01, 02:27
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Det verkar vara brist på ngn som känner Karin lite bättre eller så kanske det tar emot att skriva ngt i denna "krigszon".

PM:a gärna mej om ngn finns här och har lust, det ni skriver stannar garanterat kvar i min inbox.
Vem som känner Karin skulle våga skriva här när SR har så många helt galna fans
Dom skulle bli totalt tillintetgjorda och få hur mycket skit som helst.
Bara se vad vi får som förstår att det här är HÄMNMORD som följer mallen för andra hämndmord enligt den forskning som finns. Vi blir idiotförklarade och bespottade. SJUKT!
Citera
2019-02-01, 02:35
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Du är en av dom som ifrågasätter och gapar efter källor hela tiden så fort det är något som kan vara till fördel för Karin.
Sen försöker du svärta ner Karin och komma med påståenden som även en näslös fattar är fullständig bullshit, och tyvärr finns det några i tråden som har lika korta näsor.
Har man inga näsor ser man inte långt...

Då får du fan i mig ange källa till ditt påstående att SAMTLIGA SR:s anhöriga hävdar att han redan hade sökt hjälp. Ingen av hans anhöriga finns här i tråden vad jag vet och jag har inte sett den infon någonstans förut. Kom igen nu. KÄLLA!!!

Att ingen av SRs anhöriga eller nära vänner är kvar här i tråden beror ju på dig och några till, som så fort de vågar skriva, blir påhoppade med okvädningsord. Jäkligt klantigt av er, och ni förstör hela tråden!! Du får välan läsa om tråden då.....för det finns små inslag av dem här och där tills ni tar över.

Nej, jag kan fråga efter källa även när det gäller SR, men hans "sida" har ju uttalat sig i tråden, och trovärdigt enligt min bedömning. Från KAs "sida" är det tyst, mycket märkligt tyst. Jag tror inte ens det var så tyst när det gällde Johanna Möller.....

Och för din information så har jag en vääldigt stor näsa och lååååång. Ett släktdrag som kommer från Finnskogarna......
Citera
2019-02-01, 02:36
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ditt försök att verka förstående gör ju bara saken värre... Din kompis Jenny har mörka tankar, Hon är en en situation som kan innebära slutet för henne. Är det konstigt att tänka då att hon inte vänder sig till dig, eller andra gemensamma vänner med samma trångsynta syn på saker och ting? Du kan ju knappast sitta här och klaga på ett system som du med dina åsikter i största grad tillhör... Du tror att en person som Samuel skulle söka sitt stöd hos dig? Vad fan tror du? Hur dum får man bli....

Hatet mot Karin? Släpp sargen och kom in i matchen... De få troll som uttrycker ett hat mot Karin är knappt en promille av alla skribenter här. Ändock väljer du och din fanclub att uttrycka ett hån och hat mot de som faktiskt söker svar och lyfter henne som en orsak till att han mådde som han gjorde...
Ja hon var kanske en orsak till att han mådde dåligt men med kunskap om dessa svartsjuka kontrollerande män så har han skapat sin situation själv.
Plågar man en person år efter år och hon till slut lämnar och man själv är så beroende av att ha någon och inte kan få henne tillbaka... då mår man skit.

En osjälvständig man som har levt i sina föräldrar skugga tills för 2-2,5 år sen och inte klarar av att bli övergiven.
Det man tuggar ihop till får man svälja också och det betyder INTE att Karin är orsaken till hans mående. Orsak och verkan... kan du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in