2019-02-01, 00:44
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdullakastrulla
Jag svarade på frågan. Jag svarade "nä". Och jag förklarade varför....
Självklar fungerar man inte rationellt och tänker rätt när det gäller sina egna barn inledningsvis. Men i efterhand så är det inte alls ovanligt att efterlevande finner en form av förlåtelse och kanske i vissa fall till och med förståelse, för en sjukdom eller orsak. Som exempel nämnde jag då mitt jobb där man faktiskt inte får jobba med fall där man kan bli jävig. Av olika orsaker. Är det så himla svårt att förstår vad jag skriver? Eller vill du bara inte ge dig och inse att jag har rätt?

Jag skulle återuppliva Samuel med svart magi, jag skulle plåga honom i 30 år om det var mina barn. Nu är det inte mina barn. Hade det varit mina barn hade jag varit oförmögen att skriva här. Tack och lov så är det dock inte anhöriga som styr rättsapparaten. Det funkar inte så... Ditt fåniga exempel är med det en klassisk "fail". Bra försök dock. Är man anhörig hoppas jag att man sörjer med nära och kära och inte läser FUP:ar eller på Flashback. Gör man det så är det väl så... Ett val. Men som sagt. Jag dödar världen för mina barn... Men dom har ingenting med detta att göra. Tack och lov. Gör om gör rätt.
Orsaken är ondska och det finns ingen förlåtelse för det. Slutdiskuterat.
Citera
2019-02-01, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Orsaken är ondska och det finns ingen förlåtelse för det. Slutdiskuterat.
Vad KA förlåter är ju helt upp till henne, inte dig. "Slutdiskuterat"
Citera
2019-02-01, 00:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mozarti
Med risk för att bli på hoppad igen, försvarar S? tror jag faktiskt ingen gör men däremot försöker man ta reda på och förstå någonstans varför, vad drev honom, utifrån det lilla vi vet. Det är barn det handlar om och det berör folk.

Finns ju nästan mera kritik och negativa inlägg om Karin vilken fått sina barn dödade än om Samuel, märkligt.
Citera
2019-02-01, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Finns ju nästan mera kritik och negativa inlägg om Karin vilken fått sina barn dödade än om Samuel, märkligt.
Det gör det väl för i H-vete inte alls? Var och var annat inlägg är ryggdunkar skit om hur hemskt det är och att han borde brinna i helvete osv. De få andra inlägg som inte dömer Samuel en oändlighet i våldsamma plågor bedöms med personpåhopp... Av dig och dina likar. Sluta tyck synd om dig själv och utmåla dig själv som offer när du tillhör en majoritet i tråden... vafan. Skärp er...
Citera
2019-02-01, 01:08
Avslutad
Citat:
Det gör det väl för i H-vete inte alls? Var och var annat inlägg är ryggdunkar skit om hur hemskt det är och att han borde brinna i helvete osv. De få andra inlägg som inte dömer Samuel en oändlighet i våldsamma plågor bedöms med personpåhopp... Av dig och dina likar. Sluta tyck synd om dig själv och utmåla dig själv som offer när du tillhör en majoritet i tråden... vafan. Skärp er...

Om du jämför med trådar för andra mördare så har Samuel en uppsjö utav fans till skillnad mot andra mördare, ser du inte det så är det för att du inte vill se det.
Citera
2019-02-01, 01:13
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Så då tycker du att det var bra att de var hos pappan då.

Jobbar inte på soc men vet att dessa barn skulle blivit omhändertagna via ett LVU hänvisat till miljö utifall att nu Karin hade missbruksproblem. Det kan man göra korttid bara för att få klarhet i alla ev problem. Barnen skulle blivit hämtade samma dag om de nu var missbruksproblem.

Ni är väldigt många som försvarar SR, fattar bara inte varför, han sköt sina pojkar till döds!

Inte alls säkert att de blivit omhändertagna, socialtjänsten är ett stort lotteri. Detta fall bevisar bara ytterligare att socialtjänsten inte vet ett skit om riskbedömningar.....

Eftersom samtliga av SRs anhöriga hävdar att han redan hade sökt hjälp, psykhjälp, så borde psykiatrin ha gjort en orosanmälan, de ska de alltid göra om en förälder söker för dåligt psykmående.

Jag tycker inte att någon försvarar SR, däremot försöker en del att hitta och förstå motivet, vad som fick SR att begå denna bestialiska handling. Jag är en av dem.

Och att ösa skit över SR ger ändå ingen tillbaka. Men man kan kanske lära sig något, och förhindra nästa.....
Citera
2019-02-01, 01:17
Medlem
Citat:
Om du jämför med trådar för andra mördare så har Samuel en uppsjö utav fans till skillnad mot andra mördare, ser du inte det så är det för att du inte vill se det.
Ja, precis som kanske an tråd om Audi har mer fans än en tråd om Flens lokala bilmärke Flensbilen AB Vad är problemet med det igen? Som sagt... "Människan bakom brottet..."

Samuel är i vissa kretsar känd. Min mor visste vem han var fast hon bor 50 mil från Sala. och är 30 år äldre än Samuel...
Han är en man, som dödar sina två söner och sedan tar sitt egna liv. Innan han gör det själv... Så sänder han en lajv på sin facebook, mellan morden på barnen och sitt självmord... Det i sig är ganska unikt. Folk engagerar sig och fler blir aktiva i fallet än i andra? Ja men gud va konstigt. Det är ju många fall där vi ser en film på GM efter dådet? (inte) Hur dum är du? Hahahaha
Citera
2019-02-01, 01:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Inte alls säkert att de blivit omhändertagna, socialtjänsten är ett stort lotteri. Detta fall bevisar bara ytterligare att socialtjänsten inte vet ett skit om riskbedömningar.....

Eftersom samtliga av SRs anhöriga hävdar att han redan hade sökt hjälp, psykhjälp, så borde psykiatrin ha gjort en orosanmälan, de ska de alltid göra om en förälder söker för dåligt psykmående.

Jag tycker inte att någon försvarar SR, däremot försöker en del att hitta och förstå motivet, vad som fick SR att begå denna bestialiska handling. Jag är en av dem.

Och att ösa skit över SR ger ändå ingen tillbaka. Men man kan kanske lära sig något, och förhindra nästa.....

Inte alls ute efter någon typ av vendetta, allt är sinnessjukt tragiskt, motivet är väl inte heller oklart, det är väl hatet mot KA.

Sen att trots att så många verkar ha vetat om Samuels dåliga mående är det än mera tragiskt att inte någon hann fram på riktigt innan detta hände, menar inte på brottskvällen utan innan rent allmänt.
Senast redigerad av LawNumberSix 2019-02-01 kl. 01:33.
Citera
2019-02-01, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jaa, jag har läst hela tråden följande och handlingen att ta med sig barnen i "självmordet" är ju fruktansvärd, som vi ju alla tycker. Jag har inte tittat på liven (tänker inte göra det heller), men läst utskriften (tack för den ). Jag fastnade nästan direkt på vad SR sa om KA och undrade (samt fortfarande undrar) hur/vad i hennes beteende som har fullständigt sänkt den mannen.

Nu har jag inte sparat några inlägg (trots min ålder har jag ett litet barnbarn stadigvarande hemma som tar en massa tid), så min spekulation blir från minnet mitt. Inläggen om KA (de få som finns) ligger i den tidigare delen av tråden om någon vill leta/kolla.

KA ska vara travkusk, det var så de träffades enligt ett inlägg. (Kan hon ha varit en "travgroupie" min kommentar).

KA skulle träna en av SRs hästar som SR sålde till tredje part precis innan KA började träningen. Efter 2 månader dör hästen......(otur, feltränad, eller något skumt, min kommentar).

KA lär ha rullat runt på höloftet med afghanen, och någon stallpersonal ska ha framfört detta till SR. (Kan ju vara rent skvaller, men kommer från ett troligen trovärdigt inlägg i tråden).

KA lär ha blivit utkastad från hemmet/gården av SR i augusti 2018. Om KA lämnar själv.....(tja, kanske SRs arvspengar är slut efter föräldrarnas bortgång under senare delen av år 2016....min spekulation).

KA har skickat sms, mms (eller vad det heter, ; bilder på sig och afghanen och deras "lycka" till SR.....från ett mycket precist inlägg i tråden som dock inte nämner några namn......

KA lär ha "tvingats" att ta ett jobb pga dålig familjeekonomi pga SRs skatteskuld. (Märkligt att SR själv får stå för skatteskulden som bör ha uppstått under de 10 år de sammanbott, min kommentar).

Tråkigt att ingen vill hinta lite mer om denna KA och hennes beteende......

Alla dessa punkter som du tar upp om KAs beteende ,(som dessutom som du själv skriver kan vara skvaller.mm och små egna spydiga kommentarer/spekulation) menar du dessa synpunkter är orsak till att han sköt sina barn!???

Vare sig hon var en ängel eller djävul! Vad har hennes beteende med hans val att skjuta sina barn att göra,
VAD?? VAD??
Citera
2019-02-01, 01:40
Avslutad
Det verkar vara brist på ngn som känner Karin lite bättre eller så kanske det tar emot att skriva ngt i denna "krigszon".

PM:a gärna mej om ngn finns här och har lust, det ni skriver stannar garanterat kvar i min inbox.
Citera
2019-02-01, 01:45
Medlem
Citat:
Inte alls ute efter någon typ av vendetta, allt är sinnessjukt tragiskt, motivet är väl inte heller oklart, det är väl hatet mot KA.

Sen att trots att så många verkar ha vetat om Samuels dåliga mående är det än mera tragiskt att inte någon hann fram på riktigt innan detta hände, menar inte på brottskvällen utan innan rent allmänt.
Ditt försök att verka förstående gör ju bara saken värre... Din kompis Jenny har mörka tankar, Hon är en en situation som kan innebära slutet för henne. Är det konstigt att tänka då att hon inte vänder sig till dig, eller andra gemensamma vänner med samma trångsynta syn på saker och ting? Du kan ju knappast sitta här och klaga på ett system som du med dina åsikter i största grad tillhör... Du tror att en person som Samuel skulle söka sitt stöd hos dig? Vad fan tror du? Hur dum får man bli....

Hatet mot Karin? Släpp sargen och kom in i matchen... De få troll som uttrycker ett hat mot Karin är knappt en promille av alla skribenter här. Ändock väljer du och din fanclub att uttrycka ett hån och hat mot de som faktiskt söker svar och lyfter henne som en orsak till att han mådde som han gjorde...
Citera
2019-02-01, 01:47
Medlem
Citat:
Tack! Skönt med fler som faktiskt ser längre än näsan räcker. Vill man veta VARFÖR detta hände, så är hon en viktig del. Det betyder inte att man på något vis försvarar honom. Utan att man söker en förklaring till varför en man blir så sjuk att han dödar sina egna barn. Att jag skulle döda mina söner finns inte på kartan idag... Det är för mig helt uteslutet. Men dom som inte håller med om att KA eventuellt KAN vara en orsak kan inte köpa det. Det blir personangrepp direkt.

En annan människa kan INTE vara orsak till att någon dödar sina barn, fattar inte hur ni kan få ihop det.
KA har inte drivit honom till detta, KA har inte drivit honom till sjukdom, vad menar ni?

Obs , jag har ingensomhelst kännedom om KA eller SR personligen.
Men han drev sig själv till detta, går inte att FÖRKLARA att nån annan har skuld!
Han var ju uppenbart sjuk, men det har inte någon annan skapat!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in