2013-11-03, 17:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av syke555
+1 på den här. Att blanda bea och bbq-sås är en sjukt bra blandning. Varför har ingen tagit fram en beabecue-sås?

Haha är det du som har öppnat en ny hamburgerrestaurang? . Håller med dig angående priserna, Petters Käk är tok för dyrt. Detsamma gäller Flippin burgers.

När kommer menyn på eran hemsida?
Citera
2013-11-03, 21:11
Medlem
syke555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrPokerface
Haha är det du som har öppnat en ny hamburgerrestaurang? . Håller med dig angående priserna, Petters Käk är tok för dyrt. Detsamma gäller Flippin burgers.

När kommer menyn på eran hemsida?

Ja, eller ska öppna. Vi siktar på slutet av nov.

Menyn dyker upp när vi spikat den, men förmodligen kommer den bestå av hamburgare, cheeseburgare, en signaturburgare, vegetarisk samt läsk och pommes. Till en början. Vi vill självklart kunna erbjuda milkshakes och fler sideorders men koncentrerar oss på få men bra saker till en början.
Citera
2013-11-04, 04:30
Medlem
JerryCottons avatar
Varför byggs hamburgarna upp och ner nu för tiden, t.o.m. gamla hederliga Sibylla? Förr var det standard med det gröna på botten av burgaren, föredrar det så. Vanligt i USA, sen ser man att folk vänder på burgaren och äter den upp och ner. Är det inte bättre då att ha grönsakerna på botten om kunderna ändå vänder på burgaren?
Citera
2013-11-04, 11:55
Medlem
Grodaifickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Varför byggs hamburgarna upp och ner nu för tiden, t.o.m. gamla hederliga Sibylla? Förr var det standard med det gröna på botten av burgaren, föredrar det så. Vanligt i USA, sen ser man att folk vänder på burgaren och äter den upp och ner. Är det inte bättre då att ha grönsakerna på botten om kunderna ändå vänder på burgaren?
Hur burgarna monteras på sibyllla varierar väl från kiosk till kiosk, däremot är det väldigt vanligt att de kör med salladen ovanpå köttet ja. Annars är det väl bara BK som kör den modellen av de tre stora? Max monterar sina burgare efter modellen bröd - dressing - sallad - tomat/lök/etc - kött - ost - eventuell bacon - bröd. Tror att McD kör på något liknande.
Citera
2013-11-04, 12:43
Medlem
Quorthons avatar
Sallad eller lök är väl ofta med som ett sätt att bryta konsistensen med något som är "krispigt" och då finns väl en poäng med att ha den ovanför köttet för att effekten accentueras med överkäken.
Citera
2013-11-17, 23:40
Medlem
idiamindadas avatar
Jag känner att jag måste skriva av mig. Min kvinna köpte i helgen hem mald högrev för att tillreda sig själv en råbiff. Då jag själv inte uppskattar denna anrättning stekte jag mig två hamburgare.

ÄNTLIGEN, till sist har jag lyckats avkoda varför mina köttsemlor smakat dynga genom decennierna. Hamburgaren var plötsligt sådär ljuvligt god man bara drömmer om!

Nu har ni andra säkerligen upptäckt detta för länge sedan. Jag har naturligtvis läst om hur stor skillnaden är, men nu fick jag det verkligen skrivet på näsan.. Dessutom var denna färs inte optimalt mald då den var finmald..
Citera
2013-11-18, 01:45
Medlem
CygneRouges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
J

ÄNTLIGEN,

Grattis, har själv insett att högrev för 69:00 kr/kg riven på 8 mm skiva ger f-n så mycket bättre burgare än köpenötfärs för samma pris. I samma kyldisk hos ICA och CityGross hittas samtidigt färdiga butikspressade burgare, finmalda med 84% kötthalt för 95 kr/kg .
Citera
2013-11-20, 17:02
Medlem
Brmcs avatar
Jag lyckades styra upp veganburgare i helgen! Anammas sojafärs, blandat med finhackad lök 1 dl ströbröd och 2 1/2 dl Nils Oscars rökporter. Funkade finemang.

Karamelliserad lök är verkligen något alla bör ha på sina burgare med. Just rökportern tyckte jag höjde en del med.
Citera
2013-11-28, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syke555
Ja, eller ska öppna. Vi siktar på slutet av nov.

Menyn dyker upp när vi spikat den, men förmodligen kommer den bestå av hamburgare, cheeseburgare, en signaturburgare, vegetarisk samt läsk och pommes. Till en början. Vi vill självklart kunna erbjuda milkshakes och fler sideorders men koncentrerar oss på få men bra saker till en början.

Låter bra - Håll oss uppdaterade!
Mvh Johan
Citera
2013-11-29, 09:11
Medlem
syke555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Operaio
Låter bra - Håll oss uppdaterade!
Mvh Johan

Will do! Men skriver sånt i Restauranger och Matställen istället.
Citera
2013-12-11, 09:51
Medlem
TerminatorGundes avatar
Har köpt mig en köttkvarn och tänkte börja experimentera lite med hamburgare. Någon som har testat att marinera biter av högrev innan man mal ner det till färs?
Citera
2013-12-11, 10:06
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerminatorGunde
Har köpt mig en köttkvarn och tänkte börja experimentera lite med hamburgare. Någon som har testat att marinera biter av högrev innan man mal ner det till färs?
Du kommer att få problem med hamburgarnas förmåga att hålla ihop i stekpannan ifall du marinerar köttet och maler det därefter.

Visserligen kan du tillföra diverse bindemedel som ägg och stärkelse men då handlar det inte längre om en renodlad hamburgare.

Personligen så vill jag dessutom ha mina burgare så neutrala i smaken som det någonsin går och endast förlita mig på en bra köttkvalitet.

~Paul~
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in