2019-01-30, 13:08
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Från ett City-forum.

"Felaktig straff och offside på kvitteringen samt en missad utvisning på Perez, vi hade inte domaren med oss igår!!!"

Nämns ingenting om att Kevin De Bruyne nog skall vara glad att han slapp se det röda kortet. City har bollinnehavet, men det skapas ingenting.

Ser bra ut för Liverpool. Tänker däremot inte ta ut något i förskott. Återstår 14 omgångar, mycket kan fortfarande hända.

Varken kommentatorna eller domaren dom bjöd in i diskussionen tyckte att det skulle vara ett annat gult.

Visst city spelade en utav säsongens sämsta matcher men domaren var en riktigt pärla... åter igen, varför fick Kevin kort vid frisparken som blev till ett mål :s
Citera
2019-01-30, 19:16
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Varken kommentatorna eller domaren dom bjöd in i diskussionen tyckte att det skulle vara ett annat gult.

Visst city spelade en utav säsongens sämsta matcher men domaren var en riktigt pärla... åter igen, varför fick Kevin kort vid frisparken som blev till ett mål :s

Domaren sa ju tydligt åt honom att inte spela bollen och ändå gjorde han det. Därför antar jag
Citera
2019-01-30, 23:00
Avslutad
Börjar bli riktigt trött på Klopp.. Gyllene läge att sticka med 7 poäng men så klart kan inte Liverpool ta en 3 poängare när det behövs som mest.

Sen måste man fråga hur fan kunde Klopp låna ut Clyne när han ändå gjorde det helt okej mot United och nu fick vi se Henderson på högerbacken som blev bortfintad hela tiden kändes det som..

Sen byter han in Lallana som hur kassa än Shaqiri och mega floppen Keita är, är han det några nivåer sämre.

Robertson gör en stortabbe vid frisparken som orsakar målet.

Januari har varit en usel månad med uselt spel. Två förluster och två knappa vinster mot Brighton och Crystal Palace. Nu en oavgjort mot Leicester.

Tyvärr tar nog City detta. Klopps förlorar mentalitet lyser igenom som alltid när det väl gäller.

Äckligt trött på han och spelartruppen som aldrig kan göra det lätt för sig. Förlorarmentaliten i klubben sitter hårt i alla..
Citera
2019-01-31, 10:24
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Börjar bli riktigt trött på Klopp.. Gyllene läge att sticka med 7 poäng men så klart kan inte Liverpool ta en 3 poängare när det behövs som mest.

Sen måste man fråga hur fan kunde Klopp låna ut Clyne när han ändå gjorde det helt okej mot United och nu fick vi se Henderson på högerbacken som blev bortfintad hela tiden kändes det som..

Sen byter han in Lallana som hur kassa än Shaqiri och mega floppen Keita är, är han det några nivåer sämre.

Robertson gör en stortabbe vid frisparken som orsakar målet.

Januari har varit en usel månad med uselt spel. Två förluster och två knappa vinster mot Brighton och Crystal Palace. Nu en oavgjort mot Leicester.

Tyvärr tar nog City detta. Klopps förlorar mentalitet lyser igenom som alltid när det väl gäller.

Äckligt trött på han och spelartruppen som aldrig kan göra det lätt för sig. Förlorarmentaliten i klubben sitter hårt i alla..

Gällande Clyne håller jag med. Ironin i att han var med i Bournemouth-laget som piskade Chelsea med 4-0 igår går inte obemärkt förbi. Han borde fått mer speltid denna säsong och varit det naturliga andravalet på högerbacken. Men Klopp verkar tycka Milner och Gomez är bättre alternativ på högerbacken än Clyne, märkligt nog. Båda gör det ok men är ju inte högerbackar, det är square pegs in round holes.

Henderson är ett ännu värre högerbacksalternativ. Han gör vad han kan men är för långsam både i löpningar och bolltempo, för svaga inlägg och kommer inte runt på kanten som Liverpools ytterbackar ska.

Tycker också det varit en väldigt svag månad. Spel och resultat har varit på nedåtgående. Nu är Leicester ingen lätt match men Liverpool borde tryckt in 1-2 mål till efter 1-0 igår och vunnit. Istället 1-1 och uddlös offensiv och oväntat slapp defensiv i andra.

Lallana och Keita ger inte alls det man vill att de ska göra. För att inte tala om Sturridge. Ge Origi chansen istället.
Citera
2019-01-31, 12:39
Medlem
Hade ju vart magiskt om det var mot just Chelsea Liverpool tappade serieledningen igen. Dessvärre är ju Chelsea sämre än kattpiss just nu så känns föga otroligt.
Citera
2019-01-31, 16:53
Medlem
Martial har kritat på nytt kontrakt till 2024 med option på ytterligare 1 år. Veckolön på £250k.

https://www.manutd.com/en/news/detail/manchester-united-announces-new-contract-for-anthony-martial
https://www.skysports.com/football/news/11667/11623554/anthony-martial-signs-new-deal-with-manchester-united-until-2024
Citera
2019-01-31, 17:49
Medlem
LFCYNWAs avatar
Tycker Liverpool ändå ska vara nöjda med en poäng sätt till matchen och vilka lägen Leicester brände men inför var det självklart tre poäng som gällde. Tråkigt att Klopp inte vill spela Fabinho som back och att Keita fick starta på mitten istället för honom nu när man valde Hendo som högerback.

Det hade varit otroligt skönt med en ledning på sju poäng och livrem. Nu känns många matcher otroligt tuffa och jag ser inte hur Liverpool ska gå rent mot United borta och Chelsea/Spurs hemma, här tror jag vi löser max fem poäng. Sen är nästa omgång en svår match i London mot Hammers om spelare som Anderson, Nasri och Arnautovic når sin högsta höjd, då kan man slå många lag i ligan.

En stökig derbymatch kvar också där Everton ofta står upp bra mot Liverpool och här kan vi mycket väl tappa poäng. Nu har Everton förvisso svajat rejält och inte spelat bra men är det något lag man vill förstöra för så är det Liverpool.

Jag kan bara hoppas att City tappar poäng i någon av deras kommande tre matcher mot tuffare motstånd och att United eller Spurs kan grusa Citys framfart i vår.

City tillbaka som favorit till att ta titeln, nu kommer raset jag bara känner det på mig fyfan.
Citera
2019-01-31, 18:51
Medlem
torrenttobbes avatar
Man kan ju tro att Liverpool förlorade och City vann när man istället drygade ut ledningen.
City såg ju dessutom rätt dåliga ut.
Om man inte tar det den här säsongen så tror jag att man gör det nästa.
Vad var det Klopp sa? Turn doubters into belivers. Njut av resan istället. Var ett tag sen vi var såhär bra.
Citera
2019-01-31, 19:26
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Vad hände med sarri boll? Sönderläst redan. Nja tycker mig se lite likheter med guardiolas första säsong i city. Mycket boll. Bra spel. Men väldigt ineffektivt. Pep lärde sg och utvecklade sin fotboll med mer fart och direkthet med sane, sterling, mahrez osv på kanterna och offensiva ytterbackar som fyllde på. Hoppas sarri får mer tid och resurser på sig att implementera sarri ball så tror jag man kan få en liknande utveckling som pep. Köper dock inte det här med att spelarna inte är motiverade eller försöker få tränaren sparkad. Dyker hela tiden upp.

Annars får man glädjas åt poch efter en tung vecka. Tycker folk har missuppfattat vad han sa efter uttågen i fa och ligacupen. Jag tolkade det som att han menade att fjärdeplatsen var viktigare för tottenham som klubb jämfört med en titel, som bara hade höjt hans och spelarnas ego, men klubben måste gå först. Och han har ju faktiskt rätt. Det ger spurs mer att sluta fyra utan titel än 5a med en titel. Sen kan man diskutera om man måste välja. Men youre damned if you do damned if you dont. Vilar han spelare så får han skit. Kör han bästa laget och spelare blir skadade/slitna får han skit. Se bara på klopp och pep. Klopp får både ris och ros för uttåget. Kan vara bra i längden säger experterna. Andra säger att han gett bort chansen till en titel. Spurs har dessutom inte samma resurser och starka trupp så blir betydligt svårare för poch att matcha laget jämfört med klopp och pep. Faktum är nu att spurs har sju poäng ned till sina konkurrenter. Det är riktigt bra jobbat det trots all skit han fått. Och vad annorlunda kunde han gjort i ligacupen? Straffar liksom. Detta trots ett så pass decimerat lag. Det om något var starkt att få till. Sen kan han inte göra mycket åt den utgången.

På tal om hur snabbt det svänger med dem engelska experterna. I måndags dök en sky video upp på rekommenderade videos på youtube. Titeln? Is ole the new sir alex. 8 matcher så börjar man redan prata om honom som en ny sir alex som satt 26 år. Men visst cred ska han ha även om det är som jag sa att han har haft ett ganska lätt och tacksamt jobb. En sak är säker martial som nyss kritat på 5 nya med united hade knappast gjort det om cancern mourinho varit kvar.
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2019-01-31 kl. 19:51.
Citera
2019-01-31, 22:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Gällande Clyne håller jag med. Ironin i att han var med i Bournemouth-laget som piskade Chelsea med 4-0 igår går inte obemärkt förbi. Han borde fått mer speltid denna säsong och varit det naturliga andravalet på högerbacken. Men Klopp verkar tycka Milner och Gomez är bättre alternativ på högerbacken än Clyne, märkligt nog. Båda gör det ok men är ju inte högerbackar, det är square pegs in round holes.

Henderson är ett ännu värre högerbacksalternativ. Han gör vad han kan men är för långsam både i löpningar och bolltempo, för svaga inlägg och kommer inte runt på kanten som Liverpools ytterbackar ska.

Tycker också det varit en väldigt svag månad. Spel och resultat har varit på nedåtgående. Nu är Leicester ingen lätt match men Liverpool borde tryckt in 1-2 mål till efter 1-0 igår och vunnit. Istället 1-1 och uddlös offensiv och oväntat slapp defensiv i andra.

Lallana och Keita ger inte alls det man vill att de ska göra. För att inte tala om Sturridge. Ge Origi chansen istället.

Man kan anse att jag överdriver lite hur pass illa det är och att Klopp vet vad han gör men det jag är orolig för är att detta är början på en nedgående trend och West Ham borta är inte så lätt som många verkar tro.

Utlåningen av Clyne som du skriver är extra dumt med tanke på att man tex i går blev av med en innermittfältare som troligen hade startat och jag tror det hade sett ut bättre med Henderson på mitten igår även fast Fabinho går före både han och tex Keita. Skulle Henderson startat igår tex hade man haft kvar Shaqiri eller Keita på bänken som hade kunnat komma in istället för en usel Lallana.

Sen är det dumt att som serieledare försvaga en trupp? Förstår mig inte alls på Klopp. Dessutom så är Trent borta mot West Ham också vilket medför att Milner startar. Ingen av Milner Fabinho eller Henderson är tillräckligt bra för vara högerback, speciellt offensivt lämnar det en hel del att önska. Man kunde se att Liverpool knappt kom fram på sin högerkant i går speciellt i andra halvlek.

Liverpools trupp är utanför första elvan rätt svag. Sturrigde och Lallana är bra när man jagar fjärdeplatsen i ligan men har inget att göra i en trupp som ska ta hem ligan och kriga långt i CL.
Citera
2019-01-31, 23:40
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:

Liverpools trupp är utanför första elvan rätt svag. Sturrigde och Lallana är bra när man jagar fjärdeplatsen i ligan men har inget att göra i en trupp som ska ta hem ligan och kriga långt i CL.
Med lite skador och avstängningar syns det direkt hur tunn truppen är eller om man ska jämföra med Manchester City. Däremot har det ju faktiskt skett stora förbättringar den senaste tiden. En bänk bestående av: Mignolet, Lovren, Moreno, Milner, Keita, Shaqiri & Sturridge (+ Matip, Ox, Lallana & Origi) är kanske inte tillräckligt bra för att vinna ligan men med tanke på vad vi är vana vid så ska man nog inte klaga alltför mycket. Men självklart behöver förbättringar ske.

Jag gillar Lallana och brukar försvara honom men med alla skador och brist på speltid är det inte ett dugg förvånande att han underpresterar. Han behöver lämna för allas bästa. Bournemouth verkar gilla våra spelare så det kan vara en lämplig övergång.
Citera
2019-02-01, 04:52
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Man kan ju tro att Liverpool förlorade och City vann när man istället drygade ut ledningen.
City såg ju dessutom rätt dåliga ut.
Om man inte tar det den här säsongen så tror jag att man gör det nästa.
Vad var det Klopp sa? Turn doubters into belivers. Njut av resan istället. Var ett tag sen vi var såhär bra.

Håller inte med om att ”tar vi det inte i år så tar vi det nästa år”. United Arsenal Chelsea kommer alla antagligen vara starkare nästa säsong. Bättre chans än så här har Liverpool inte haft på många år - ta det i år, fixa det här nu.

I december var jag med dig. Passa på att njuta sa jag till andra LFC-fans, när var Liverpool så här bra sist? Inte i modern tid. Rodgers Liverpool som kom tvåa var enbart tack vara Suarez framväxt som en av världens bästa spelare det året. Det här laget däremot, det är ingen dagslända eller flyt. Det här laget med VVD därbak och topptrion fram, det är på riktigt ett otroligt starkt lag. Oron kommer av att man trots resultaten har en svacka - och jag vill ur den illa kvickt.

Citat:
Man kan anse att jag överdriver lite hur pass illa det är och att Klopp vet vad han gör men det jag är orolig för är att detta är början på en nedgående trend och West Ham borta är inte så lätt som många verkar tro.

Utlåningen av Clyne som du skriver är extra dumt med tanke på att man tex i går blev av med en innermittfältare som troligen hade startat och jag tror det hade sett ut bättre med Henderson på mitten igår även fast Fabinho går före både han och tex Keita. Skulle Henderson startat igår tex hade man haft kvar Shaqiri eller Keita på bänken som hade kunnat komma in istället för en usel Lallana.

Sen är det dumt att som serieledare försvaga en trupp? Förstår mig inte alls på Klopp. Dessutom så är Trent borta mot West Ham också vilket medför att Milner startar. Ingen av Milner Fabinho eller Henderson är tillräckligt bra för vara högerback, speciellt offensivt lämnar det en hel del att önska. Man kunde se att Liverpool knappt kom fram på sin högerkant i går speciellt i andra halvlek.

Jag håller med. Det blir ett helt annat West Ham än det som demolerades på Anfield med 4-0. Arnautovic kvar också med nytt kontrakt, tyvärr.

Och att Klopp går med på att försvaga truppen inför den kritiska avslutningen förstår jag inte heller. Ok att man dumpar dödkött som inte ens har på bänken att göra - Markovic, Solanke tex - men Clyne borde vara det naturliga andravalet på högerbacken. Jag kanske är svag för Clyne, men i min bok tillhör han en av ligans bättre högerbackar. Trent, Walker, Azpilicueta, Trippier - finns det så många fler som är bättre? Kanske Bellerin en bra dag? Valencia brukade vara bättre men här och nu?

Jag har full förståelse för att Clyne ville bort, inte att han fick så få chanser eller sågs som fjärdevalet.

Skulle älska om svackan tar slut på måndag med en blixtrande 4-0-repris så jag kan sluta gnälla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in