Citat:
Ursprungligen postat av
torrenttobbe
Man kan ju tro att Liverpool förlorade och City vann när man istället drygade ut ledningen.
City såg ju dessutom rätt dåliga ut.
Om man inte tar det den här säsongen så tror jag att man gör det nästa.
Vad var det Klopp sa? Turn doubters into belivers. Njut av resan istället. Var ett tag sen vi var såhär bra.
Håller inte med om att ”tar vi det inte i år så tar vi det nästa år”. United Arsenal Chelsea kommer alla antagligen vara starkare nästa säsong. Bättre chans än så här har Liverpool inte haft på många år - ta det i år, fixa det här nu.
I december var jag med dig. Passa på att njuta sa jag till andra LFC-fans, när var Liverpool så här bra sist? Inte i modern tid. Rodgers Liverpool som kom tvåa var enbart tack vara Suarez framväxt som en av världens bästa spelare det året. Det här laget däremot, det är ingen dagslända eller flyt. Det här laget med VVD därbak och topptrion fram, det är på riktigt ett otroligt starkt lag. Oron kommer av att man trots resultaten har en svacka - och jag vill ur den illa kvickt.
Citat:
Ursprungligen postat av
brigade
Man kan anse att jag överdriver lite hur pass illa det är och att Klopp vet vad han gör men det jag är orolig för är att detta är början på en nedgående trend och West Ham borta är inte så lätt som många verkar tro.
Utlåningen av Clyne som du skriver är extra dumt med tanke på att man tex i går blev av med en innermittfältare som troligen hade startat och jag tror det hade sett ut bättre med Henderson på mitten igår även fast Fabinho går före både han och tex Keita. Skulle Henderson startat igår tex hade man haft kvar Shaqiri eller Keita på bänken som hade kunnat komma in istället för en usel Lallana.
Sen är det dumt att som serieledare försvaga en trupp? Förstår mig inte alls på Klopp. Dessutom så är Trent borta mot West Ham också vilket medför att Milner startar. Ingen av Milner Fabinho eller Henderson är tillräckligt bra för vara högerback, speciellt offensivt lämnar det en hel del att önska. Man kunde se att Liverpool knappt kom fram på sin högerkant i går speciellt i andra halvlek.
Liverpools trupp är utanför första elvan rätt svag. Sturrigde och Lallana är bra när man jagar fjärdeplatsen i ligan men har inget att göra i en trupp som ska ta hem ligan och kriga långt i CL.
Jag håller med. Det blir ett helt annat West Ham än det som demolerades på Anfield med 4-0. Arnautovic kvar också med nytt kontrakt, tyvärr.
Och att Klopp går med på att försvaga truppen inför den kritiska avslutningen förstår jag inte heller. Ok att man dumpar dödkött som inte ens har på bänken att göra - Markovic, Solanke tex - men Clyne borde vara det naturliga andravalet på högerbacken. Jag kanske är svag för Clyne, men i min bok tillhör han en av ligans bättre högerbackar. Trent, Walker, Azpilicueta, Trippier - finns det så många fler som är bättre? Kanske Bellerin en bra dag? Valencia brukade vara bättre men här och nu?
Jag har full förståelse för att Clyne ville bort, inte att han fick så få chanser eller sågs som fjärdevalet.
Skulle älska om svackan tar slut på måndag med en blixtrande 4-0-repris så jag kan sluta gnälla.