Citat:
Ursprungligen postat av
gato12
Kul med folk som intresserar sig även för de lägre divisionerna.
Vilka lag skulle ni säga är mest underhållande att kolla på? Förutom Leeds då, Bielsa är ju alltid intressant att följa
Finns flera. Norwich med farke som kommer från klopps dortmund skola. Det vill säga rocknroll fotboll.
Dean smiths lag brukar spela kul fotboll. Det vill säga dem som spelade igår. Brentford är hans gamla gäng, numera tränar han villa. Blir mycket mål både framåt och bakåt där. Nyligen en 3-3 match mot sheff utd tex.
West brom är ligans målgladaste gäng, lovar gott inför helgens derby mot villa. Birmingham har varit inblandade i en del svängiga matcher också. Sen tycker jag derby är spännande och kolla på. med lampard. Men har många spännande unga spelare också. Mason mount från chelseas akademi och wilson från liverpools. Sen spelar ju ashley coles där numera.
Ett sista gäng att lyfta fram är sheff united. Lite kul med "one of their lown" som tränare. Wilder är en boyhood fan som leder laget extremt framgångsrikt. Intressant kombo då man som tränare kanske måste använda huvet mer än hjärtat. Men med hans framgång så verkar han ha hittat en bra balans.
Nu har jag snart räknat upp hela championship men som jag tidigare skrivit tycker jag nog ligan är mer underhållande än PL, även om kvaliten såklart är lägre. Ett sista gäng man måste dra upp är också formlaget numer ett. Bristol city. Spelar också en väldigt kul och offensiv fotboll.
Divisionerna lägre ned har jag dålig koll på dock, får väl kika lite imorgon och se om sunderland eller accrington är något att gilla. Om inte annat kan det vara spännande och se vart sunderland står sig numera.