2019-02-14, 08:45
Medlem
BacONbacOFFs avatar
Angående Brentford, så finns det en riktigt intressant artikel om dom.
Då de kör "Moneyball" fotboll.

Kan ha varit delad förut, men här kommer den igen.

https://bleacherreport.com/articles/2718752-brentfords-moneyball-way-to-beat-football-teams-with-huge-budgets
Citera
2019-02-14, 12:33
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Välkommen till verkligheten ole gunnar. Dela ut choklad och sprida glädje funkar när man möter cardiff och huddersfield, när du ska upp mot europas elit krävs andra grejer. Är ingen kritik mot norrmannen, är inte rimligt att kräva att han ska sätta organisationen på 2 månader, säger snarare om hur illa det var med mourinho som inte gjort ett piss med laget på 2.5 år. Men man kan tycka att experterna som tjänar pengar på sitt proffstyckande borde kunna hejda sig med nytt 10 årskontrakt för ole efter 10 matcher men icke. Nu blir det vända kappan efter vinden journalistik istället. Att supportrar beter sig så är väl ok, dem SKA tänka med hjärtat.

Sen fortsätter poch gå från klarhet till klarhet. Där kan vi snacka om en tränare som satt ett spel och en organisation i sitt lag. Spelar ingen roll då att kane och ali saknas. Sen är den där son riktigt bra och värdefull spelare. Som park väldigt lojal och bra lagspelare, med addera snabbhet och en teknisk begåvning utöver det. Synd bara att han ska flamsa runt och tramsa sig så mycket. Först hans filmningar, sen ska han hålla på med sina fjantiga målgester och handskakningar. Skämskudde på

Angående championship är det som sagt inte viasat som väljer matcher utan sky som gör det. Besvikelsen igår var ju inte att leeds inte visades utan att toppmatchen sheff utd-Middlesbrough inte visades. Men visst brentford-a villa hade förutsättningar att bli målrikt och kul. Nu var andra halvlek ganska skoj men inte så mycket mer än så. Fint avgörande av maupay dock. Nu till helgen har vi iallafall "rätt" match på tv med derbyt a villa-west brom. Såg också att league one ska visas på fredag. Sunderland-Accrington stanley. Kan ju vara värt att kika in. Inte varje dag man tittar på league 1.
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2019-02-14 kl. 12:36.
Citera
2019-02-14, 12:45
Medlem
gato12s avatar
Kul med folk som intresserar sig även för de lägre divisionerna.

Vilka lag skulle ni säga är mest underhållande att kolla på? Förutom Leeds då, Bielsa är ju alltid intressant att följa
Citera
2019-02-14, 16:09
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Kul med folk som intresserar sig även för de lägre divisionerna.

Vilka lag skulle ni säga är mest underhållande att kolla på? Förutom Leeds då, Bielsa är ju alltid intressant att följa
Finns flera. Norwich med farke som kommer från klopps dortmund skola. Det vill säga rocknroll fotboll.

Dean smiths lag brukar spela kul fotboll. Det vill säga dem som spelade igår. Brentford är hans gamla gäng, numera tränar han villa. Blir mycket mål både framåt och bakåt där. Nyligen en 3-3 match mot sheff utd tex.

West brom är ligans målgladaste gäng, lovar gott inför helgens derby mot villa. Birmingham har varit inblandade i en del svängiga matcher också. Sen tycker jag derby är spännande och kolla på. med lampard. Men har många spännande unga spelare också. Mason mount från chelseas akademi och wilson från liverpools. Sen spelar ju ashley coles där numera.

Ett sista gäng att lyfta fram är sheff united. Lite kul med "one of their lown" som tränare. Wilder är en boyhood fan som leder laget extremt framgångsrikt. Intressant kombo då man som tränare kanske måste använda huvet mer än hjärtat. Men med hans framgång så verkar han ha hittat en bra balans.

Nu har jag snart räknat upp hela championship men som jag tidigare skrivit tycker jag nog ligan är mer underhållande än PL, även om kvaliten såklart är lägre. Ett sista gäng man måste dra upp är också formlaget numer ett. Bristol city. Spelar också en väldigt kul och offensiv fotboll.

Divisionerna lägre ned har jag dålig koll på dock, får väl kika lite imorgon och se om sunderland eller accrington är något att gilla. Om inte annat kan det vara spännande och se vart sunderland står sig numera.
Citera
2019-02-14, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Men man kan tycka att experterna som tjänar pengar på sitt proffstyckande borde kunna hejda sig med nytt 10 årskontrakt för ole efter 10 matcher men icke. Nu blir det vända kappan efter vinden journalistik istället. Att supportrar beter sig så är väl ok, dem SKA tänka med hjärtat.
Släng gärna med ett par länkar för jag tycker det har varit rätt sansat. Ola Wenström är ingen expert
De flesta är väl rörande överens att fortsätter allting som det börjat till april början på maj så varför inte.
Många pratar om att det varit lätta matcher som Ole haft, Mourinho mötte exakt samma motstånd och inte en enda gång under de 2.5 åren han var där ledde United poängligan på 10 matcher, antal skapade chanser, skott tagna osv osv. Hade det varit så jäkla lätt så skulle en demontränare som Pep vinna alla matcher i PL med minst 10-0 istället för att förlora mot de där "lätta lagen".

Att man åker på däng mot PSG är inte hela världen, det gör MÅNGA lag. Däremot är jag glad att man åtminstone försöker visa att man inte är rädda, att man inte parkerar bussen framför DDG som man gjorde mot lag a Burnley med Mourinho.
Citera
2019-02-15, 02:57
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Välkommen till verkligheten ole gunnar. Dela ut choklad och sprida glädje funkar när man möter cardiff och huddersfield, när du ska upp mot europas elit krävs andra grejer. Är ingen kritik mot norrmannen, är inte rimligt att kräva att han ska sätta organisationen på 2 månader, säger snarare om hur illa det var med mourinho som inte gjort ett piss med laget på 2.5 år. Men man kan tycka att experterna som tjänar pengar på sitt proffstyckande borde kunna hejda sig med nytt 10 årskontrakt för ole efter 10 matcher men icke. Nu blir det vända kappan efter vinden journalistik istället. Att supportrar beter sig så är väl ok, dem SKA tänka med hjärtat.

Sen fortsätter poch gå från klarhet till klarhet. Där kan vi snacka om en tränare som satt ett spel och en organisation i sitt lag. Spelar ingen roll då att kane och ali saknas. Sen är den där son riktigt bra och värdefull spelare. Som park väldigt lojal och bra lagspelare, med addera snabbhet och en teknisk begåvning utöver det. Synd bara att han ska flamsa runt och tramsa sig så mycket. Först hans filmningar, sen ska han hålla på med sina fjantiga målgester och handskakningar. Skämskudde på

Angående championship är det som sagt inte viasat som väljer matcher utan sky som gör det. Besvikelsen igår var ju inte att leeds inte visades utan att toppmatchen sheff utd-Middlesbrough inte visades. Men visst brentford-a villa hade förutsättningar att bli målrikt och kul. Nu var andra halvlek ganska skoj men inte så mycket mer än så. Fint avgörande av maupay dock. Nu till helgen har vi iallafall "rätt" match på tv med derbyt a villa-west brom. Såg också att league one ska visas på fredag. Sunderland-Accrington stanley. Kan ju vara värt att kika in. Inte varje dag man tittar på league 1.

Är inte ngn Man Utd supporter, men jag måste ändå säga att jag är imponerad över det jobbet som Solskjaer har gjort sedan han tog över efter Mourinho. Och Solskjaer har även visat att han har taktiska egenskaper, som t.ex i matchen mellan Tottenham-Man Utd. I första halvan så styrde United spelet också stoppade de Eriksen på mittfältet och hindrade kontringar för Tottenham, Pochettino gjorde ändringar från 4-4-2 till en 3-4-2-1 formation i paus, medans Solskjaer ändrade från 4-1-4-1 till 4-2-3-1, ngt som gav Tottenham mer utrymme på mittfältet. I Man Utd-PSG matchen så tycker jag MUs matchplan såg ut vara rätt okej. Man Utd öppnade matchen rätt friskt, men efter en 20-25 minuters spel så tog PSG över mittfältet och Marquinho hade full koll på Pogba, och det är oftast mittfälts som avgör en fotbollsmatch också stoppade Thiago Silva alla chanser som Man Utd försökte sig med, men jag tror att andra halvan hade sätt annorlunda om inte Rashford och Martial fick kliva av, trots i att PSG var det klart bästa laget matchen igenom.
Senast redigerad av Generalandersson 2019-02-15 kl. 02:59.
Citera
2019-02-15, 10:25
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
o.

Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Ätchen igenom.
För att förtydliga är mitt inlägg ingen kritik mot ole. Han har gjort det bra. Men samtidigt som jag var inne på tidigare har han haft ett ganska "lätt" jobb. Det räckte egentligen med att dela ut choklad och låsa upp hängslena och livremmarna mourinho satt på spelarna så skulle det bli bättre. Sen fick han en extrem reaktion med ett lätt spelschema och då läget var så extremt giftigt i united laget. Det funkar som sagt i början, men sen när man möter europas elit, och till nästa säsong kommer det inte räcka utan då behöver han sätta laget organisationsmässigt och taktiskt på ett helt annat sätt. Är han rätt man för det? Finns ingen fakta utan vi kan bara spekulera men det är en klart större chansning än att plocka en mer erfaren tränare. Problemet är att många experter och media har ropat på att ole gunnar ska få jobbet redan. Att ens ställa den frågan är löjligt, efter 10 matcher. Sky hade en video med titeln om ole gunnar kan bli en ny ferguson liksom. Frågan ställs baserat på resultaten hittills. Man ska vänta till efter säsongen innan man bestämmer sig och då inte enbart gå på resultaten så som chelsea gjorde med di matteo utan se det ur ett större perspektiv. Får hoppas att woodward och styrelsen är smartare än vad chelseas var.

Om du vill ha exempel så...

https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-6663499/Just-Manchester-United-waiting-Ole-Gunnar-Solskjaer-permanent-managers-job.html

Citat:
Just what are Manchester United waiting for? Give Ole Gunnar Solskjaer the permanent manager's job!
Ole Gunnar Solskjaer has done enough to prove he should get the job full-time
He is unbeaten in first 10 matches after United won 1-0 at Leicester on Sunday

Martin keown i daily mail. Efter 10 matcher så hade han tydligen gjort tillräckligt för ett permanen kontrakt...

https://www.manchestereveningnews.co.uk/sport/football/football-news/man-utd-ole-gunnar-solskjaer-15737010

Från manchester tidningen som drar upp sutton och savage som tycker att han redan ska ha nytt kontrakt. Finns många fler engelska blaskor som håller på liknande. Kanske inget och hetsa upp sig över egentligen vi vet hur engelsk media är men ändå. Blir bara löjligt och blir irriterad över hur korkade och snabbt dem vänder kappan efter vinden. Samma med sarri som hyllades i inledningen medan han nu är totalt clueless. Peps första säsong har jag redan varit inne på och hur experterna ändrat sin åsikt om honom nu.
Citera
2019-02-15, 11:08
Moderator
zanteras avatar
Jag tror mycket väl Ole kan vara rätt val men som andra har sagt så borde klubben såklart avvakta och se hur det går i den tuffare perioden laget har nu med PSG, Chelsea, Liverpool, PSG igen osv. Jag hoppas att det blir Ole och att det blir bra på sikt men det återstår att se hur det går.
Citera
2019-02-15, 16:02
Medlem
Citat:
För att förtydliga är mitt inlägg ingen kritik mot ole. Han har gjort det bra. Men samtidigt som jag var inne på tidigare har han haft ett ganska "lätt" jobb.
Men det "lätta" jobbet har ju Pep&Klopp med, Jose hade det i 2.5år, Det är inte så vansinnigt lätt som du vill få det till - då hade man inte behövt sparka Jose om det bara handla om att dela ut choklad till spelarna. Kan du inte se den extrema skillnaden i spelet som United har på 10 matcher med OGS och 2.5 år med Jose så är det ju inte ens lönt att vi fortsätter. Återigen, de lagen OGS har mött mötte ju även Jose.

https://www.skysports.com/football/news/11667/11623384/manchester-uniteds-transformation-under-ole-gunnar-solskjaer-in-stats

Titta på första tabellen så ser du skillnaden i direkt siffror...
Citera
2019-02-15, 18:17
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
För att förtydliga är mitt inlägg ingen kritik mot ole. Han har gjort det bra. Men samtidigt som jag var inne på tidigare har han haft ett ganska "lätt" jobb. Det räckte egentligen med att dela ut choklad och låsa upp hängslena och livremmarna mourinho satt på spelarna så skulle det bli bättre. Sen fick han en extrem reaktion med ett lätt spelschema och då läget var så extremt giftigt i united laget. Det funkar som sagt i början, men sen när man möter europas elit, och till nästa säsong kommer det inte räcka utan då behöver han sätta laget organisationsmässigt och taktiskt på ett helt annat sätt. Är han rätt man för det? Finns ingen fakta utan vi kan bara spekulera men det är en klart större chansning än att plocka en mer erfaren tränare. Problemet är att många experter och media har ropat på att ole gunnar ska få jobbet redan. Att ens ställa den frågan är löjligt, efter 10 matcher. Sky hade en video med titeln om ole gunnar kan bli en ny ferguson liksom. Frågan ställs baserat på resultaten hittills. Man ska vänta till efter säsongen innan man bestämmer sig och då inte enbart gå på resultaten så som chelsea gjorde med di matteo utan se det ur ett större perspektiv. Får hoppas att woodward och styrelsen är smartare än vad chelseas var.

Om du vill ha exempel så...

https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-6663499/Just-Manchester-United-waiting-Ole-Gunnar-Solskjaer-permanent-managers-job.html

Martin keown i daily mail. Efter 10 matcher så hade han tydligen gjort tillräckligt för ett permanen kontrakt...

https://www.manchestereveningnews.co.uk/sport/football/football-news/man-utd-ole-gunnar-solskjaer-15737010

Från manchester tidningen som drar upp sutton och savage som tycker att han redan ska ha nytt kontrakt. Finns många fler engelska blaskor som håller på liknande. Kanske inget och hetsa upp sig över egentligen vi vet hur engelsk media är men ändå. Blir bara löjligt och blir irriterad över hur korkade och snabbt dem vänder kappan efter vinden. Samma med sarri som hyllades i inledningen medan han nu är totalt clueless. Peps första säsong har jag redan varit inne på och hur experterna ändrat sin åsikt om honom nu.

Att Man Utd hade enkelt motstånd i de 5 första matcherna under Solskjar`s ledningen är det väl ingen som har förnekat? och att även har haft tur i vissa matcher, det stämmer att alla klubbar/landslag får ett litet kliv av ett tränarbyte - dels för att spelarna vill visa sig för den nya tränaren, men om du tror att Man Utd gick 10 matcher utan förlust för att Solskjaer delade ut chocklad och sprider glädje så är du verkligen ute och cycklar, Solskjaer "utsmartade" både Pochettino och Emery i matcherna mellan Man Utd-Tottenham/Arsenal. I PSG matchen så var det i första halvan jämnt i mellan lagen, även om PSG styrde takten i matchen efter 20 minuters spel, också kontrollerade PSG mittfältsspelet matchen igenom och Pogba blev markerad av 3 PSG-spelare runt sig i hela matchen. PSG var det klart bättre laget genom hela matchen mot MU, men jag tror inte att PSG hade vunnit med 2-0 om inte Lingard och Martial fick kliva av med skador i första halvan. Man Utd har försökt med två efarna och meriterade tränare, och de två funkade upperbarligen inte, sedan så kan man ju undras över varför Man Utd valde LvG eller Mourinho överhuvudtaget. Men det finns helt klart bättre kandidater för jobbet i United än vad Solskjaer är. När det gäller jämförelsen mellan di Matteo/Solskjaer så tycker jag att Solskjaer spelar en mkt bättre fotboll än vad di Matteo gjorde, Chelsea spelade en riktigt usel fotboll under di Matteo trots i att de vann CL.

Annars håller jag med om att Solskjaer har blivit lite väl överhypad den senaste tiden, men tror du att en som Martin Keown menar att Solskjaer ska få jobbet permanent i Man Utd för att han delar ut chocklad och sprider glädje?
Citera
2019-02-16, 03:57
Avstängd
Halloween2s avatar
Bara två omgångar sedan Aguero(1678min) låg på elva mål. Nu delar han plats med Salah(2210min) på sjutton mål. vilken spelare..
Citera
2019-02-16, 18:59
Medlem
Scrip7s avatar
Manchester City: Ederson, Zinchenko, Stones, Otamendi, Danilo, Fernandinho, Sane, Silva (C), Foden, Mahrez, Gabriel Jesus. Subs: Muric, Laporte, Walker, Gundogan, De Bruyne, Sterling, Bernardo Silva.

Det där är Citys lag och bänk mot ett L2 lag på en hemsk plan samtidigt som man har en viktig CL match bara några dagar senare. Känns väldigt idiotiskt att spela med några spelare som även kommer att spela CL. Varför riskera Silva, Ederson och Fernandinho? Känns som att flera av de här spelarna behöver vila en sån här match.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in