2019-02-01, 09:14
Medlem
Generalanderssons avatar
Är det bara jag som har en känsla av att Man Utd blir "det nya Liverpool" ? - en storklubb som går in i en identitetskris och som lever på nostalgi istället för att blicka framåt, jag tycker att situationen som vi har sett i Man Utd under de senaste åren är mkt lik den som vi såg i Liverpool åren efter att Kenny Dalglish gick av som tränare för klubben. Liverpool gjorde många usla tränaranställningar i åren efter ligaguldet i 1989/90 med Dalglish, och klubben tjatade då om att Liverpool måste hitta tillbaka klubbens rötter och identitet, samt att kulturen i Liverpool var borta. Detta tjafsade Liverpool fansen och tidigare Liverpool spelare om fram tills slutet av 90 eller tidigt på 00-talet, det var egentligen först när Rafa Benitez tog över Liverpool i 04/05 som supportrana och andra i klubben slutade tjatade om att Liverpool måste hitta tillbaka till den filosofin som Bill Shankly och/eller Kenny Dalglish använde sig av. Jag säger inte att Man Utd inte kommer att vinna ngn ligatittel på 30 år, men de lever lite i 1999 istället för 2019. Och i dagsläget så ser det ut som att Man City/Liverpool kommer att vara de två drivande lagen i PL under de kommande 5-6 åren, och med Arsenal/Chelsea som de två största hoten.
Citera
2019-02-01, 16:18
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Om man får tjata vidare lite om sarri så känns det som att han tappat greppet lite. Han har gett sig in i en situation han bara kan förlora när han pratar om att spelarna inte är motiverade och att han inte kan motivera dem. Det finns ju två möjliga scenarion i detta.

1. Det han säger stämmer. Spelarna är omotiverade och han kan inte motivera dem. Vad ska då ledningen göra? Sparka 22 spelare och ersätta med reserver? Eller sparka en tränare som inte kan motivera sina spelare och ersätta med någon som kan motivera dem?

2. Spelarna är motiverade men klarar inte av systemet, behöver mer tid på sig, är inte bra nog, eller något annat som inte funkar. Hur ul är det då för spelarna att bli anklagade för att inte ha motivation? Jag hade iallafall blivit ganska lack över det.

Själv tror jag på alternativ 2. Spelarna är motiverade men behöver mer tid på sig för att växa in i ett nytt system. Sen kan sarri mycket väl behöva justera lite i sarri-boll. Faktum är ju att det funkar bra i serie a men inte något vidare i europa. Kanske behöver anpassa systemet litegrann för att klara av andra typer av motstånd än italienska.
Citera
2019-02-02, 19:54
Medlem
EnLitenFryss avatar
Lovren har problem med ett lår och Gomez behöver eventuellt opereras för sin skada. Det betyder att Liverpool har två seniora mittbackar inför West Ham och ett tveksamt skadeläge inför avslutningen på säsongen.

Trodde inte jag skulle säga det, men i nuläget skulle jag inte klandra Klopp allt för mycket om han ställer ut Hoever, Camacho och ett par juniorer till mot Bayern. Inte för att inte Liverpool skulle kunna slå Bayern - tror tvärtom Bayern är svagare än på många år och Liverpool skulle med bättre förutsättningar ha 60/40-chans att vinna. Men skadeläget och formen just nu gör att jag är tveksam till chanserna att slåss på två fronter. Ingen vore gladare än jag för en dubbel, men mer realistiskt är att gå för ligatiteln där man placerat sig i pole position. En skada på typ Firmino och jag tror titelchansen glider ur händerna. Därav prio med få matcher och lång vila mellan matcherna. Hoppas såklart ändå att man både lyckas hålla avstånd i ligan och ändå vinna mot Bayern - men om jag får alternativet att ta ligatiteln på förhand kombinerat med 20-0-förlust mot Bayern - då tar jag det utan att tveka. Vad känner övriga LFC-fans?
Citera
2019-02-02, 21:18
Medlem
LordLancasters avatar
Att ställa upp med B-lag i Champions League-åttondelsfinal låter helt absurt cuckat. Liverpool skulle bli hånat för det i åratal framöver.

Nu är jag inte Pool-supporter men det där var det dummaste jag hört på mycket länge. Ställ den frågan på RAWK och du skulle bli utskrattad.
Citera
2019-02-02, 21:45
Medlem
MangoChutneys avatar
Aldrig i helvete att vi ska ställa ut ett B-lag mot BM i en CL-åttondel, de finns inte på världskartan. Att vi gör det i de inhemska cuperna är en sak, att göra det i världens största klubblagsturnering är ren och skär idioti!
Citera
2019-02-02, 21:50
Medlem
Ustyugov3s avatar
Leeds-Norwich 1-3 var bland det bästa jag sett. Ett Bielsa-frenetiskt Leeds blev utmanövrerade av Norwich, som såg ut som Barca. Sjukt mäktig match. Båda förtjänar nog att gå upp.

Hoppas de får Sheffield United med sig.
Citera
2019-02-02, 22:39
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
men om jag får alternativet att ta ligatiteln på förhand kombinerat med 20-0-förlust mot Bayern - då tar jag det utan att tveka. Vad känner övriga LFC-fans?
Om nu något kunde vara garanterat så visst men då det inte går så nej. Ingen b-uppställning tack. VvD får ju vila en match mot Bayern oavsett. Målvakt, försvar och anfall är givna när det är "stormöten". Mittfältet kan däremot varieras. Fabinho och Milner i backlinjen ibland. Tidigare byten och/eller inhopp för att spara på anfallarna. Hoever och Camacho får lite speltid om det behövs. Fler skador så blir det dock riktigt jobbigt.
Citera
2019-02-03, 08:48
Medlem
EnLitenFryss avatar
Tror vissa läser mitt inlägg lite för bokstavligt. Så här: Liverpool kommer självklart mönstra starkast möjliga elva i mötena med Bayern och försöka vinna. Annat vore tjänstefel.

Men. Så här ser spelschemat ut:

Bournemouth (h) lördag
Bayern (h) tisdag
United (b) söndag
Watford (h) onsdag
Everton (b) söndag

Är det rimligt att man startar starkast möjliga lag i alla dessa matcher? Tex att Salah Firmino Mane är i startelvan alla dessa, att VVD Trent Robertson startar alla dessa (minus VVDs avstängning mot Bayern). Är det rimligt att man tar fem vinster i dessa matcher? Matip och Lovren skadedrabbade och gjorda av glas, Trent strax tillbaka från skada. Vinner Liverpool mot Bournemouth och Watford med reserver som Origi, Sturridge, Lallana, Moreno, Keita på planen? Vem kan vilas utan att Liverpool riskerar tappa poäng?

För egen del tar jag hellre 6p mot Bournemouth och United än vinst mot Bayern och 2p i ligan.

Som sagt - ingen blir gladare än jag om Liverpool hittar formen igen och demolerar ovanstående lag - jag tycker Liverpool varit mycket bättre än kommande motståndare denna säsong - men om jag måste välja bort något, kommer CL lägst i prio-ordningen. Jag gråter inga tårar för CL om man fortsätter hålla avståndet till City och Spurs i ligan.

På tal om det, hoppas Arsenal kan rubba City idag. Tror inte det, men vem vet.
Citera
2019-02-03, 10:41
Medlem
LordLancasters avatar
Arsenals bortastatistik mot övriga topp 6-lag de senaste säsongerna:

Spelade matcher: 23
Vunna: 0
Oavgjorda: 7
Förlorade: 16

Källa: https://twitter.com/RealKevinPalmer/status/1091636089889189888
Senast redigerad av LordLancaster 2019-02-03 kl. 10:50.
Citera
2019-02-03, 11:52
Avslutad
Hoppas United lägger pengarna på Milinkovic Savic i sommar. Han , Matic och Pogba på mittfältet hade varit grymt
Citera
2019-02-03, 16:38
Medlem
Vad tycker ni om Erik Nivas topp 5-spelare i lag utanför topp 6?

5. Richarlison
4. Vardy
3. Doucoure
2. Zaha
1. Neves
Citera
2019-02-03, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Hoppas United lägger pengarna på Milinkovic Savic i sommar. Han , Matic och Pogba på mittfältet hade varit grymt
Inte alls den spelaren man behöver. Man behöver Sancho.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in