2019-01-31, 04:51
Medlem
Jag tror att du missförstår detta. Det betyder endast att Bosse inte behöver dyka upp. Det är främst ett möte mellan åklagaren, domaren och advokaten. (Har du någonsin kollat Law and Order?) Det betyder inte att advokaten har bestämt sig att mötet inte ska hållas. Det är ett viktigt möte där en plea bargain kan fastställas.

Citat:
Ursprungligen postat av relocationplanning
Waiver of appearance at pretrail hearings, senaste dokument framfört 28 Januari.

Vad betyder det? Efter en snabb koll så ser det mörkt ut för Bosse. Vem representerar honom nu?

A defendant may decide, after consulting with counsel, to waive the prelim. This allows the case to proceed to trial (though not immediately). The reasons the defense might waive the right to a preliminary hearing include:

The defendant intends to plead guilty and wants to avoid publicity (and expense, if the defendant is represented by private counsel).

The defendant is guilty of more than the charged offenses and fears further charges from the potentially damning evidence that may come out at the preliminary hearing. Also, if the facts of the case are particularly nasty, and the defendant plans to plead guilty anyway, the less the sentencing judge hears about the facts, the better for the defendant.
Citera
2019-01-31, 06:47
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Men herregud, tror du att ryktena om Bosse kommer från tomma luften? Att han varit ett äckel är konstaterat och inte bara en trådsanning. Samtidigt brukar rykten överdrivas och förvanskas med tiden, ibland, men som man säger ”ingen rök utan eld”.
Du kan sitta hemma i din alkoholistetta och proffstycka bäst du vill.

Är du född igår? Maken till naiv pojkspoling. Naturligtvis är det mycket som kommer, om inte från tomma luftan, så från tomma människors förvridna världsuppfattning. Rättshaverister hittar på saker, avundsjuka människor hittar på saker, asociala element hittar på saker, sjuka människor hittar på saker.

Rykten bygger på att göra en höna av en fjäder och ibland något utifrån ingenting klädd med fördomar framburiet av mindre begåvade som hugger på allt de hör.

Det är med dessa mänskliga beteenden och tillkortakommanden, vilka du så tydligt uppvisar, som Nigeriabrev, falska nyheter och rykten om stearinljus i röven kommer fram. Det är uppenbarligen så rättsväsendet i USA numera fungerar (eller inte fungerar) om vi ser på den situation som denna tråd nu avhandlar.

Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Här visar den vidriga polis-staten USA sitt rätta ansikte!

Pajasland utan förmåga till att hitta balans i något avseende.
Senast redigerad av HerrGickhan 2019-01-31 kl. 06:57.
Citera
2019-01-31, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Är du född igår? Maken till naiv pojkspoling. Naturligtvis är det mycket som kommer, om inte från tomma luftan, så från tomma människors förvridna världsuppfattning. Rättshaverister hittar på saker, avundsjuka människor hittar på saker, asociala element hittar på saker, sjuka människor hittar på saker.

Rykten bygger på att göra en höna av en fjäder och ibland något utifrån ingenting klädd med fördomar framburiet av mindre begåvade som hugger på allt de hör.

Det är med dessa mänskliga beteenden och tillkortakommanden, vilka du så tydligt uppvisar, som Nigeriabrev, falska nyheter och rykten om stearinljus i röven kommer fram. Det är uppenbarligen så rättsväsendet i USA numera fungerar (eller inte fungerar) om vi ser på den situation som denna tråd nu avhandlar.

Väl skrivet!
Citera
2019-01-31, 12:36
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Ok, så för tio år sedan noterade någon att Bosse H tittat menande på honom vid en speedwaytävling och gett komplimang för en fin tröja. Vad har det med ofredande att göra? Inga försök till någonting. Det är ju när inga vittnesmål överskrider den här nivån man inser att det är tomt.
Det är faktiskt skrämmande att en vänlig och intresserad blick samt komplimang för en fin tröja skulle ses som ett ofredande!
Som ung kvinna fick jag komplimanger för mitt utseende, för min vackra klänning osv av män, grabbar, karlar, gubbar.
Heeemskt, och jättefarliga försök till övergrepp, ojoj ring polisen!

Nej naturligtvis inte. Tagga ner bögskräcken please.
Citera
2019-01-31, 13:17
Medlem
TilleyHats avatar
Bara för att sammanfatta:

BH sitter i en form av husarrest och har samtidigt en fotboja och kan inte lämna hotellrummet mer än under bestämda tidsperioder. Är det korrekt uppfattat? Valde han själv hotell eller är det den amerikanska kriminalvården som gjorde det?

Får han avräkna tiden han sitter i husarrest mot ett eventuellt frihetsstraff om han döms?

Just nu sitter han med en inaktiv advokat, pga att denne inte fått betalt. Kan han begära en offentlig försvarare nu för att spara pengar eller arbetar den offentlige försvararen enbart i rättssalen?
Citera
2019-01-31, 13:36
Medlem
Ja. Bosse är snål och valde att bo på sämsta hotellkedjan i USA (Motel 6) men han blev förmodligen portad. Därför valde han näst sämsta kedja, ESA. Bailbondsmannen verkar hjälpa honom, och kanske föreslog hotellet, och det är i hans intresse att Bosse inte smiter.

Fotbojan och husarrest beror på att det är sex crime och att han är en flight risk.

Nej, han är inte inspärrad. Men domaren kan möjligen gå med på det, men det skulle vara exceptionellt. Kanske del av en plea bargain.

Han kan byta advokat, och eventuellt välja en offentlig försvarare, men det vore ett misstag. Ungefär som att bo på Motel 6.

Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Bara för att sammanfatta:

BH sitter i en form av husarrest och har samtidigt en fotboja och kan inte lämna hotellrummet mer än under bestämda tidsperioder. Är det korrekt uppfattat? Valde han själv hotell eller är det den amerikanska kriminalvården som gjorde det?

Får han avräkna tiden han sitter i husarrest mot ett eventuellt frihetsstraff om han döms?

Just nu sitter han med en inaktiv advokat, pga att denne inte fått betalt. Kan han begära en offentlig försvarare nu för att spara pengar eller arbetar den offentlige försvararen enbart i rättssalen?
Citera
2019-01-31, 14:28
Bannlyst
Citat:
Men herregud, tror du att ryktena om Bosse kommer från tomma luften? Att han varit ett äckel är konstaterat och inte bara en trådsanning. Samtidigt brukar rykten överdrivas och förvanskas med tiden, ibland, men som man säger ”ingen rök utan eld”.
Du kan sitta hemma i din alkoholistetta och proffstycka bäst du vill.

Som jag skrev tidigare i tråden så tror jag visserligen att han har gjort det, men jag kan givetvis ha fel. Oavsett vilket, så skulle det vara en skitsak, om än obehagligt för offren.

Angående gemene mans omdöme, så trodde ju tusentals personer på allvar att Ted Gärdestad hade skjutit Palme. På min högstadieskola så trodde de flesta ungar att en av lärarna var nazist, eftersom han kom från Tyskland och bröt kraftigt. I själva verket var han jude och hade med nöd och näppe undkommit nazisterna...
Citera
2019-01-31, 15:45
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:

Vad du är upptagen av min ålder, med ditt resonemang så tippar jag på att jag är äldre än dig.
Visst upppkommer det falska rykten, absolut, men i Bosses fall handlar det om decennier av rykten och iakttagelser från oberoende personer som varken har påverkat eller känner varandra. Det är fakta. Punkt.
Att du sedan sitter, som en jävla idiot, och skyddar den här sortens beteende är anmärkningsvärt.

Citat:
Nej rättssystemet i USA fungerar inte så. De har höga straff och tar i med hårdhandskarna mot homofiler och andra brottslingar. Är inte det bra menar du, skulle du skyddat Bosse om han kladdat på småbarn och krupit omkring i buskarna på lekplatsen där du bor?
Du är dum på riktigt, totalt kodum.

Citat:
Vänsterideér.
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Som jag skrev tidigare i tråden så tror jag visserligen att han har gjort det, men jag kan givetvis ha fel. Oavsett vilket, så skulle det vara en skitsak, om än obehagligt för offren.
Hade du tyckt att det var en skitsak om Bosse kladdat på ett barn som var närstående till dig?
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
undkommit[/i] nazisterna...
Ted Gärdestad var misstänkt för detta har jag för mig. Samtidigt kan du inte jämföra honom och judejävlar med Bosse.
Men förstår din poäng här, dock så har ingen av dessa personer decennier av rykten omkring sig som Bosse. Det är stor skillnad.
Citera
2019-01-31, 15:57
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Vad du är upptagen av min ålder, med ditt resonemang så tippar jag på att jag är äldre än dig.
Visst upppkommer det falska rykten, absolut, men i Bosses fall handlar det om decennier av rykten och iakttagelser från oberoende personer som varken har påverkat eller känner varandra. Det är fakta. Punkt.
Att du sedan sitter, som en jävla idiot, och skyddar den här sortens beteende är anmärkningsvärt.

Om du är äldre än jag är du pensionär. Att du får för dig att jag skyddar någon visar bara att du inte ens kan lägga ihop enkla samband. Det handlar förmodligen om din uppdämda aggression.

Citat:
Nej rättssystemet i USA fungerar inte så. De har höga straff och tar i med hårdhandskarna mot homofiler och andra brottslingar. Är inte det bra menar du, skulle du skyddat Bosse om han kladdat på småbarn och krupit omkring i buskarna på lekplatsen där du bor?
Du är dum på riktigt, totalt kodum
.

Jag förstår att det är besvärande när jag klär av dina fördomar och påhitt till platt intet. USA:s rättssystem håller personer inlåsta utan att ha utrett hur det förhåller sig. Jag förstår att det passar dig som fantiserar ihop saker som du sedan tror är sanningen.

Nej, det är inte bra när man frihetsberövar utan att säkerställa vad som verkligen har hänt. Dina taffliga försök att beskriva något är fullständigt irrelevant i sammanhanget. Du är ointresserad av vad som hänt. Du vill döma människor utifrån rykten. Det vill bara korkskallar.

Citat:
Vänsterideér.

Ingen i vänsterfållan delar mina åsikter.
Citera
2019-01-31, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Det är faktiskt skrämmande att en vänlig och intresserad blick samt komplimang för en fin tröja skulle ses som ett ofredande!
Som ung kvinna fick jag komplimanger för mitt utseende, för min vackra klänning osv av män, grabbar, karlar, gubbar.
Heeemskt, och jättefarliga försök till övergrepp, ojoj ring polisen!

Nej naturligtvis inte. Tagga ner bögskräcken please.
Det du inte begriper är att pedofilen Bo inleder sina gärningar med att smörja och beundra sitt offer. Väldigt vanligt då dom inte går bryskt fram. Sen kan jag tycka det är märkligt hur du och flera andra vurmar för och försvarar äcklet med näbbar och klor. Man blir fundersam och undrar verkligen. Nu hoppas jag att han får sitt straff och sonar sina tidigare övergrepp genom åren på anstalten. Har han tur får han suga av några yngre medfångar vilket borde ligga i farbror Bosses intressen. Kan bli rena paradiset i fängelse för äckelgubben. Alla under 60 år borde vara lammkött för farbror Bosse?
Citera
2019-01-31, 16:32
Medlem
Proras avatar
Citat:

Det är ju naturligtvis svårt att säga med exakthet, men det är rimligt att anta att de första ryktena om Bosse Hanssons eventuella sexuella preferenser kom till min kännedom i samband med att jag såg på fotbolls-vm 1982. Det ger väl en fingervisning om min ungefärliga ålder, mest sagt för att förebygga eventuell pajkastning i den frågan.

Alla rykten som jag har hört har uteslutande rört homosexualitet vuxna män emellan. Detta tycks ha sin upprinnelse i att han inte visat intresse för kvinnor. Förståeligt, men om man tänker efter lite så måste man väl ändå inse att det finns andra möjliga förklaringar. Världen är inte bara svart eller vit.

Sedan skulle jag vilja se prov på alla dessa "iakttagelser från oberoende personer", som ju lyser med sin frånvaro i tråden, och gärna också en förklaring till hur dessa iattagelser helt plötsligt har omvandlats till "fakta".
Citera
2019-01-31, 16:38
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Det du inte begriper är att pedofilen Bo inleder sina gärningar med att smörja och beundra sitt offer. Väldigt vanligt då dom inte går bryskt fram. Sen kan jag tycka det är märkligt hur du och flera andra vurmar för och försvarar äcklet med näbbar och klor. Man blir fundersam och undrar verkligen. Nu hoppas jag att han får sitt straff och sonar sina tidigare övergrepp genom åren på anstalten. Har han tur får han suga av några yngre medfångar vilket borde ligga i farbror Bosses intressen. Kan bli rena paradiset i fängelse för äckelgubben. Alla under 60 år borde vara lammkött för farbror Bosse?

Ingen har, vad jag har sett, försvarat sexualbrottsliga gärningar. Men vi är flera som vänder oss emot enfaldiga resonemang vars främsta syfte tycks vara att stigmatisera homosexuella män och få dem att framstå som förtäckta pedofiler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in