2019-01-25, 19:11
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Hans förklaring låter inte helt fel ändå, känns som ett riktigt svagt case som åklagaren har om det inte finns video, eller vittnen. Dessutom är brottsplatsen rätt värdelös för en tänkt pedofil, ett utegym mitt på dagen, kom igen!

De har ju ingenting utom det egna överreagerandet.
Citera
2019-01-25, 19:16
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1
Som om detta inte var nog märkligt kom.en ännu märkligare förklaring.

Har tänkt att han kan ha(obs KAN) blivit lurad men då jag fick reda på att han ändrade sin version efter att han fick reda på att bevakningskamerorna fanns så....

Tränar själv,inte fasen går jag fram och säger åt folk jag inte känner även om jag ser att dom utför vissa rörelser fel....

Märklig är denna historia......

Precis min inställning. Om jag ser att någon förstör ryggen på ett gym skulle jag kunna hojta till, men att gå fram till någon okänd person som springer (jag är främst löpare) och oombedd snacka om hållning, fotisättning, löpkadens och annat skulle nog uppfattas som rätt obehagligt.

Som att böja sig ned och titta i någons matkasse och påpeka att de inte borde köpa chips. Bosse borde träna lite på det sociala. Fast det verkar lite sent nu. Sedan inte sagt att man kan ge råd. Men då måste ju någon form av förtroende ha byggts upp.
Citera
2019-01-25, 21:52
Medlem
JerryCottons avatar
Bosse är expert på benlyft! https://www.expressen.se/nyheter/svenske-tv-profilen-da-ar-jag-dod-sedan-manga-ar/

Citat:
– Jag sa åt honom att titta efter folk som gör ett särskilt benlyft, för då är det bara jag som lär ut i hela världen antagligen.

Hur ser det ut?
– Ja, det är svårt att förklara. Du kan inte göra det, det är något man ger till folk som har tränat en del.

Undra hur benlyftet ser ut? Måste man pumpa med "domkraften"? Bosse är en väldigt udda fågel i vår herres hage.
Citera
2019-01-25, 22:31
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillekrok77
Verkar vara så.
https://www.tampacriminalattorneys.com/criminal-defense-blog/2018/august/criminal-restitution-in-florida/

CSN driver in obetalda studielån i USA nu framgångsrikt och att göra det åt andra hållet är inte teoretiskt omöjligt men kanske praktiskt ligger bortom vad en privatperson kan göra, där finns inga avtal mellan länderna för det så man måste lyckas få skulden fastställd i svensk domstol för att kunna driva in den här.

Tror du har rätt. Jag googlade lite snabbt, det finns lite olika avtal mellan Sverige och USA. Men det verkar mest gälla skatt, underhållsbidrag och liknande. Privata skulder verkar inte lätt att driva in om jag läst rätt.

Så just skadeståndsbiten kanske farbror Bosse slipper?
Citera
2019-01-25, 23:13
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Han låter rejält omdömeslös:

https://www.expressen.se/nyheter/svenske-tv-profilen-da-ar-jag-dod-sedan-manga-ar/
Ni som befarade att BH skulle hänga sig i närmsta galge kan nog slappna av. Han låter mer stridslysten än ångerfull.
Citera
2019-01-26, 14:28
Medlem
Läste i Expressen att det i häktet mest serverades vitt bröd, korvskivor, jordnötssmör och chips. Låter typiskt amerikanskt men kan det verkligen stämma?
Någon som har koll?
Citera
2019-01-26, 14:45
Medlem
Han har säkert sprungit runt och "undervisat" barn/ungdomar som han säger. Det är antagligen hans metod av grooming.
Citera
2019-01-26, 14:50
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Läste i Expressen att det i häktet mest serverades vitt bröd, korvskivor, jordnötssmör och chips. Låter typiskt amerikanskt men kan det verkligen stämma?
Någon som har koll?
Låter inte speciellt amerikanskt med korvskivor .Inte direkt några falukorvsmackor där inte ! Men annars lät det troligt .
Citera
2019-01-26, 15:21
Medlem
TilleyHats avatar
En stilla undran bara: Vad är det som gör BH till träningsexpert som har rätt att pracka på sina självuppfunna träningsmetoder på andra? Han kan ha haft helt ärliga avsikter men som uppfattats helt fel av ungdomarna. Dåligt omdöme och missat tidsandan helt, minst sagt.
Citera
2019-01-26, 15:25
Medlem
Kulturmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
En stilla undran bara: Vad är det som gör BH till träningsexpert som har rätt att pracka på sina självuppfunna träningsmetoder på andra? Han kan ha haft helt ärliga avsikter men som uppfattats helt fel av ungdomarna. Dåligt omdöme och missat tidsandan helt, minst sagt.

Han kanske skulle titta ner i något byggargym och ge lite goda råd. Tänk så uppskattat det skulle bli!
Citera
2019-01-26, 16:24
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Precis min inställning. Om jag ser att någon förstör ryggen på ett gym skulle jag kunna hojta till, men att gå fram till någon okänd person som springer (jag är främst löpare) och oombedd snacka om hållning, fotisättning, löpkadens och annat skulle nog uppfattas som rätt obehagligt.

Som att böja sig ned och titta i någons matkasse och påpeka att de inte borde köpa chips. Bosse borde träna lite på det sociala. Fast det verkar lite sent nu. Sedan inte sagt att man kan ge råd. Men då måste ju någon form av förtroende ha byggts upp.

Folk är olika. Och många som har lärt sig något - eller tror sig kunna något - kan bli en smula religiösa och gärna vilja förmedla dessa kunskaper till andra, oavsett om de bett om det eller ej. Det har "drabbat" mig också. Jag kan även känna igen mig själv i det just vad gäller träning, lyftteknik, löpteknik m.m. Men eftersom jag är en normalt hämmad svensk så kniper jag käft och biter mig i tungan, fast nog tusan har det varit nära ibland. Så att BH, 85 år och kanske aningen mindre hämmad, faktiskt bara ville dela med sig av lite "träningstips" kan inte avfärdas bara för att det på något sätt skulle vara orimligt att bete sig så.
Citera
2019-01-26, 17:56
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Folk är olika. Och många som har lärt sig något - eller tror sig kunna något - kan bli en smula religiösa och gärna vilja förmedla dessa kunskaper till andra, oavsett om de bett om det eller ej. Det har "drabbat" mig också. Jag kan även känna igen mig själv i det just vad gäller träning, lyftteknik, löpteknik m.m. Men eftersom jag är en normalt hämmad svensk så kniper jag käft och biter mig i tungan, fast nog tusan har det varit nära ibland. Så att BH, 85 år och kanske aningen mindre hämmad, faktiskt bara ville dela med sig av lite "träningstips" kan inte avfärdas bara för att det på något sätt skulle vara orimligt att bete sig så.

Det här med kroppskontakt är intressant. Jag jobbade en gång i tiden på en gymnasieskola och en gång diskuterade vi inom en grupp lärare detta. Med kroppskontakt avser jag inte tafsande. Vi pratade om vilka lärare som vid kontakt med andra personer vidrörde dessa, både andra i personalen och elever, på handen, armen, axeln o.s.v. Själv var jag väldigt noga med att undvika detta, möjligen peta på någon med fingret.

Jag minns att det fanns en lärare som lade händerna på elevernas axlar när han hjälpte till, men han lade också händerna på mina axlar när jag satt vid datorn och han lutade sig över mig när jag hade en fråga. Jag tror inte för en sekund att han hade några dolda avsikter med detta, utan detta var hans naturliga sätt att närma sig andra människor, antagligen ett beteende grundlagt i barndomen i en familj där kroppskontakt med händerna var naturlig.

För mig är det inte naturligt att utan vidare avsikter lägga handen på andra hur som helst. I andra kulturer kan det givetvis finnas andra inlärda mönster. I Mellanöstern lär det inte vara helt ovanligt att män kan gå hand i hand utan att vara homosexuella. Handpåläggaren ifråga var svensk och lyckligt gift, dessutom uppskattad av kollegor och elever. Hade de senare tyckt att hans beteende var obehagligt hade detta påtalats tämligen omgående vågar jag påstå.

Själv minns jag ett tillfälle när jag iklädd t-shirt och alltså med bara underarmar hjälpte en elev och då stod lutad mot bänken med handflatorna ner mot densamma. Plötsligt påkallade tjejen som satt bredvid min uppmärksamhet, eftersom hon ville ha hjälp, genom att lägga sin handflata närmast smeksamt mot min underarm. Garanterat utan andra avsikter, men jag blev lite överraskad över hur jag instinktivt tolkade det som en sexuell signal. Hon var dessutom inte den typen av elev som var ute efter att jävlas genom att anspela på sex.

Bosses avsikter vet jag inget om, men att beteenden misstolkas är inget nytt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in