2020-01-08, 18:41
Medlem
Utvisad på livstid från usa för vad han gjorde inte ens nåt. I Sverige kan man skjuta och våldta och stanna hur lätt som helst.
Citera
2020-04-01, 19:28
Medlem
Vart tog Bosse vägen? Är han i Sverige, gömmer sig och sitter i karantän?

Tragisk slut för en skicklig yrkesman.
Citera
2020-04-01, 20:25
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita

Om jag har förstått det rätt så är han mer eller mindre dement. Det var en av orsakerna att de släppte honom och skickade hem honom från Florida. Han kunde inte riktigt själv redogöra för vad han gjorde på de där platserna. Jag hoppas han har släkt och vänner som kan ta hand om honom i sitt hem. Eller om han kanske bor på ett äldreboende?
Citera
2020-04-02, 02:32
Medlem
Citat:

Ett par dagar innan han åkte till USA hörde jag honom hålla ett anförande där han berättade om sitt liv. Det var ingenting som tydde på någon form av demens.
Citera
2020-04-02, 03:31
Medlem
Citat:

Bosse är gammal, fyller 87 år i år. 87-åringar behöver ta det lugnt. När han ansattes och fördrevs (ja, han kördes på porten av svensk pk-ism) pga. den oerhört löjliga grejen när han i Radiosporten som 78-åring ska ha mumlat "inte en svarting till" under AIK-Gefle 2012, tvingades han avskärma sig totalt en tid (han sa senare i en intervju: "Men jag kan inte förstå att det uppmärksammades så mycket. För mig är ordet svarting inget nedsättande. Det känns mer som en beskrivning. Jag har tidigare även använt ordet i texter jag skrivit"). Kanske har han avskärmat sig nu igen - en ännu längre tid...

Och kanske är det så att han nu har återupptagit ett av sina gamla intressen utöver sport: frimärken.
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Om jag har förstått det rätt så är han mer eller mindre dement. Det var en av orsakerna att de släppte honom och skickade hem honom från Florida. Han kunde inte riktigt själv redogöra för vad han gjorde på de där platserna. Jag hoppas han har släkt och vänner som kan ta hand om honom i sitt hem. Eller om han kanske bor på ett äldreboende?
Bosse är inte dement, finns ingen känd demens hos honom i alla fall. Inget i intervjuer med honom har någonsin påvisat det. Snarast att han alltid gjort ett o-dement intryck!
Släkt? Vet du inte vem Bosse Hansson är? Han är ensamstående sedan evigheter. Kronisk ungkarl - gifte sig tidigt med sitt sportintresse.
Äldreboende? Bosse bor väl fortfarande i sin kvart i Solna...
Senast redigerad av carnefice 2020-04-02 kl. 03:38.
Citera
2020-04-02, 07:20
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carnefice
Bosse är gammal, fyller 87 år i år. 87-åringar behöver ta det lugnt. När han ansattes och fördrevs (ja, han kördes på porten av svensk pk-ism) pga. den oerhört löjliga grejen när han i Radiosporten som 78-åring ska ha mumlat "inte en svarting till" under AIK-Gefle 2012, tvingades han avskärma sig totalt en tid (han sa senare i en intervju: "Men jag kan inte förstå att det uppmärksammades så mycket. För mig är ordet svarting inget nedsättande. Det känns mer som en beskrivning. Jag har tidigare även använt ordet i texter jag skrivit"). Kanske har han avskärmat sig nu igen - en ännu längre tid...

Och kanske är det så att han nu har återupptagit ett av sina gamla intressen utöver sport: frimärken.
Bosse är inte dement, finns ingen känd demens hos honom i alla fall. Inget i intervjuer med honom har någonsin påvisat det. Snarast att han alltid gjort ett o-dement intryck!
Släkt? Vet du inte vem Bosse Hansson är? Han är ensamstående sedan evigheter. Kronisk ungkarl - gifte sig tidigt med sitt sportintresse.
Äldreboende? Bosse bor väl fortfarande i sin kvart i Solna...
Han har en yngre bror som är runt 80.
Citera
2020-04-02, 10:48
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Det var det jag menade. Att han saknade egen familj är väl allmänt känt.
Man behöver inte vara dement hela tiden. I min ungdom jobbade jag som hemvårdare hos gamlingar. En gubbe var stenrik. Han bodde dock i en vanlig tvåa. Förutom att han hade äkta Picasso på väggarna var han en vanlig gubbe. Ibland fick han små anfall så han kunde gå ner på gatan och ta en buss runt kvarteret och när han kom hem igen trodde han att han hade varit på semester. Ibland trodde han att han var på kontoret när han satt i sovrummet vid sitt skrivbord. Lyfte telefonen och beställde två skinkmackor. Men sedan gick det veckor när han var glasklar.
Jag hörde bara spekulationer om att han hade visat tecken på demens i Florida. Jag har inte läst "fupen" själv, men andra har påstått att han inte visste ens vad han gjorde i Florida samt att vittnen sagt att han agerat underligt (och då menar jag inte att han snackar med killar).
Citera
2020-04-02, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag vet (och Bosse har även haft ytterligare en bror som avled för länge sedan). Brodern, som är gammal, och i livet bor långt bort och kan knappast förväntas kunna hjälpa Bosse i dagsläget med corona.

Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Det var det jag menade.
Du menar alltså att en 79-åring (född 1941) ska åka från Västra Götaland för att hjälpa Bosse nu i denna coronasituation? Folkhälsomyndigheten rekommenderar inte en sådan förflyttning.
Citat:
Man behöver inte vara dement hela tiden. (....)
Jag hörde bara spekulationer om att han hade visat tecken på demens i Florida. Jag har inte läst "fupen" själv, men andra har påstått att han inte visste ens vad han gjorde i Florida samt att vittnen sagt att han agerat underligt (och då menar jag inte att han snackar med killar).
Din spekulation över att Bosse Hansson har demens är bisarr och väldigt olustig. Du vet ingenting om hans situation rörande eventuell demens.
"Om jag har förstått det rätt så är han mer eller mindre dement. Det var en av orsakerna att de släppte honom och skickade hem honom från Florida." som du skrivit, är nonsens och du sprider vilseledande information om Bosse Hansson.
Citera
2020-04-02, 16:11
Medlem
Har det stått något om honom i pressen sen han kom "hem"?
Citera
2020-04-02, 17:48
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carnefice
Jag vet (och Bosse har även haft ytterligare en bror som avled för länge sedan). Brodern, som är gammal, och i livet bor långt bort och kan knappast förväntas kunna hjälpa Bosse i dagsläget med corona.

Du menar alltså att en 79-åring (född 1941) ska åka från Västra Götaland för att hjälpa Bosse nu i denna coronasituation? Folkhälsomyndigheten rekommenderar inte en sådan förflyttning.

Din spekulation över att Bosse Hansson har demens är bisarr och väldigt olustig. Du vet ingenting om hans situation rörande eventuell demens.
"Om jag har förstått det rätt så är han mer eller mindre dement. Det var en av orsakerna att de släppte honom och skickade hem honom från Florida." som du skrivit, är nonsens och du sprider vilseledande information om Bosse Hansson.
Nej, jag menar inte att hans bror ska hjälpa till. Det jag frågade var om han hade några släktingar som kunde ställa upp. Någon sa att han hade en bror, inte var denne bror bodde.

Nej, jag vet ingenting om att han har demens. Det var något jag snappade upp tidigare i den här tråden.
Det här är Flashback då spekulerar man vilt och sprider nonsens. Du har säkert hört alla gånger Bosse besökt akuten med allt från ett marsvin till en elvisp som fastnat i röven?
Citera
2020-04-17, 21:00
Medlem
heffaheffas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrsson
Har det stått något om honom i pressen sen han kom "hem"?
Jag har inte sett något alls. Verkar som han ligger lågt och det är nog något han skall göra i sin situation som han har försatt sig i.
Citera
2020-04-18, 17:12
Medlem
mjukmjukares avatar
Bosse Hansson sitter väl isolerad, ungefär likt han alltid har gjort, i sin kvart i Solna.
Korantän och åldern gör väl honom extra inlåst.

Är känd för att ha varit en ensamvarg och inte den där riktigt sociala muntergöken på jobbet.
Hade integritet, sa man lite omskrivet.
Stack över gatan då och då förr och såg på sitt AIK på Råsunda. Annars tillbakadragen.
Oerhört professionell och påläst i sin inställning till jobbet på TV-Sporten. Blev därför folkkär som sportjournalist. (Källa; Medias bild under tiden han var inlåst i USA samt Tommy Engstrand som berättade ogenerat på SVT Nyhetsmorgon)

Har så länge jag kan minnas alltid varit en ”sanning” att han är homosexuell. Vem vet?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in