2019-01-31, 10:53
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
Nu säger du emot dig själv, Sune450 väljer ju nu att träda fram med lite bakgrundsinformation om GM och då uppmanas hen att lämna tråden?
Den uppmaningen gjordes nog av hänsyn till Sune450. Man mår nog bättre av att inte läsa på Flashback när det handlar om någon man står eller har stått nära eller har känt väl.
Citera
2019-01-31, 11:18
Awaiting Email Confirmation
byproxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy8407
[...]

Men kontentan som jag själv spekulerar i; någonstans hamnar GM i så dåligt mående att han inte orkar leva mer. Han är rädd för att ta sitt liv , han är rädd för att inte våga , han är rädd för att misslyckas. För innerst inne är han svag och feg. Att först mörda sina barn ger honom en garanti till att lyckas. Samtidigt känner han en drivkraft i att få förklara sig , varför han valde att ta livet av sina barn , därav den makabra live sändningen. Som enbart speglar hans eget mående, hans barn var enbart något han " använde" för att faktiskt kunna avsluta allt.

Hur GM uppväxt varit vet inte jag . Men känslan är att han vuxit upp i en kristen överbeskyddande familj som ej gett honom de redskap man behöver för att veta hur en sund relation ska se ut. På vilket sätt det felat kan man ju såklart inte veta om man inte själv levt i den, för det var nog stängda dörrar och en fin fasad utåt.

Jag har följt tråden från start och exakt det här (fetmarkerat) är vad jag också spekulerat kring för mig själv. Genom att döda barnen fanns ingen återvändo.
Citera
2019-01-31, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Okej, ja det kan man ju förstå.
Jag var inne för nga dagar sen, så det har hon gjort nyligen?

Jag följde henne där! Men är nu borttagen och blockerad
Citera
2019-01-31, 13:08
Bannlyst
Finns det någon som skulle kunna skriva ner allt han säger i videon? Jag är för känslig att se på filmen.
Citera
2019-01-31, 13:14
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drrty
Finns det någon som skulle kunna skriva ner allt han säger i videon? Jag är för känslig att se på filmen.

Varsågod:

-Hallå, är jag live nu? Andreas!
(börjar storgråta)

Det här kommer vara värsta videon som har varit i hela världen. Jag har precis skjutit mina grabbar, jag orkar inte längre. Karin har varit så jävla svin och utpressat mig allt (ohörbart), jag orkar inte längre. (ohörbart...kanske: jag skjuter mig om några minuter)

De är döda, bägge grabbarna. Jag hatar Karin som hon har betett sig, hon har hittat en ny jävla afghankille som hon var dökär i och skicka så mycket sms, så jag klarar inte..

Det här ska jag inte visa egentligen, jag lägger ifrån mig telefon snart jag skjuter mig.. de sov grabbarna så de vet inte nå om det, jag sköt dem med två skott var. För de vantrivs hos sin mamma, och hon prioriterar bara så jävla skit. Och så träffade hon afganska anabolakille som är 26 år. Jag klarar inte det där, jag klarar inte det där varannandags livet alla bara säger som var stark och allt..

Men snart kommer polisen så jag tänker inte vara med om det längre. Jag har skrivit ett jättebra brev som om hästar och hur jag vill att gården och alla ska få fixa..

Det här var det värsta det trodde jag aldrig skulle hända mig... men det är ingen som har brytt sig. Marianne och min syrra har brytt sig men Karin hon har varit så jävla kall iskall empatilös, hon har totalt skitit i mig. Jag hoppas hon kanske tittar men det gör hon inte antagligen. Hon har blockat mig från allt och sen tycker hon att jag är bara ett jävla svin .

Det här kanske blir stoppat i facebook jag vet inte men jag har tänkt på det här länge, jag har gjort iordning nu och betalat alla räkningar så att syrrorna får lätt att fixa med bouppteckningen. (tyst en stund sen börjar han böla igen)

Ingen kan hjälpa mig nu, ni måste fatta, jag tänker inte sitta inne ett helt jävla liv för att jag har dödat mina grabbar. Jag har två bössor här nu så jag kommer bara lägga mig i poolen och bara dö. Jag ville bara berätta hur sista tiden har varit och ingen fattar och nu tror jag snuten kommer, vi hörs hej då.
Senast redigerad av BluePrince 2019-01-31 kl. 13:55.
Citera
2019-01-31, 13:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
Varsågod:

-Hallå, är jag live nu? Andreas!
(börjar storgråta)

Det här kommer vara värsta videon som har varit i hela världen. Jag har precis skjutit mina grabbar, jag orkar inte längre. Karin har varit så jävla svin och utpressat mig allt (ohörbart), jag orkar inte längre. (ohörbart...kanske jag skjuter mig om några minuter)

De är döda, bägge grabbarna. Jag hatar Karin som hon har betett sig, hon har hittat en ny jävla afghankille som hon var dökär i och skicka så mycket sms, så jag klarar inte..

Det här ska jag inte visa egentligen, jag lägger ifrån mig telefon snart jag skjuter mig.. de sov grabbarna så de vet inte nå om det, jag sköt dem med två skott var. För de vantrivs hos sin mamma, och hon prioriterar bara så jävla skit. Och så träffade hon afganska anabolakille som är 26 år. Jag klarar inte det där, jag klarar inte det där varannandags livet alla bara säger som var stark och allt..

Men snart kommer polisen så jag tänker inte vara med om det längre. Jag har skrivit ett jättebra brev som om hästar och hur jag vill att gården och alla ska få fixa..

Det här var det värsta det trodde jag aldrig skulle hända mig... men det är ingen som har brytt sig. Marianne och min syrra har brytt sig men Karin hon har varit så jävla kall iskall empatilös, hon har totalt skitit i mig. Jag hoppas hon kanske tittar men det gör hon inte antagligen. Hon har blockat mig från allt och sen tycker hon att jag är bara ett jävla svin .

Det här kanske blir stoppat i facebook jag vet inte men jag har tänkt på det här länge, jag har gjort iordning nu och betalat alla räkningar så att syrrorna får lätt att fixa med bouppteckningen. (tyst en stund sen börjar han böla igen)

Ingen kan hjälpa mig nu, ni måste fatta, jag tänker inte sitta inne ett helt jävla liv för att jag har dödat mina grabbar. Jag har två bössor här nu så jag kommer bara lägga mig i poolen och bara dö. Jag ville bara berätta hur sista tiden har varit och ingen fattar och nu tror jag snuten kommer, vi hörs hej då.

Tack så jättemycket!
Citera
2019-01-31, 13:22
Medlem
var kan man se filmen?
Citera
2019-01-31, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Om det inte är märket på själva vapnet du söker så kan jag säga att han använde två st hagelgevär, båda laddade med dubbla patroner.

Man skjuter ju skott två inom mindre än en sekund så pojke två hann inte vakna.
Vad jag förstått hade han lagt pojkarna i dubbelsängen vilket då gjorde att avståndet mellan pojkarna var väldigt kort, allt var mkt noga planerat.
Han sätter även ett skott till i de båda för säkerhets skull.

Så jävla sjukt alltihopa att det tar emot att skriva, får rysningar typ.

Var det samma typ av vapen som han använde på sig själv?
Citera
2019-01-31, 13:39
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byproxy
Jag har följt tråden från start och exakt det här (fetmarkerat) är vad jag också spekulerat kring för mig själv. Genom att döda barnen fanns ingen återvändo.

Fair enough, men hur i helvete kan man döda sina egna barn om man inte kan döda sig själv i första hand?
Citera
2019-01-31, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Fair enough, men hur i helvete kan man döda sina egna barn om man inte kan döda sig själv i första hand?

För att skona dem från ett än värre öde? Baserat på egna vanföreställningar när man mår som sämst? Att man överdriver sin egen betydelse för barnens fortsatta levnad om man bara tar sig själv av daga?

Eller så är man ond och så pass kränkt och egocentrisk att man bara är ute efter att åsamka skada och hämnd.

Finns ett fåtal bud varav de flesta går på det senare. Och det är förstås lätt att tro och tänka så för att slå ifrån sig det obegripliga när det heller inte finns mer känd fakta att gå på än en filmsnutt och ett födelsedagsdatum. Inget mer kan väl anses vara bekräftat och får tas med en nypa salt.
Citera
2019-01-31, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dezorian
var kan man se filmen?

https://streamable.com/md44u
Citera
2019-01-31, 14:12
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Jag tror han helt enkelt inte orkade leva länger. Ett självmord skulle ske. Och han hade nog planerat just den biten länge. Jag tror inte han från början planerade att ta barnen med sig. Den tanken kom nog lite senare.

Han skulle dö. Men... då hade han gjort KA en stor tjänst. Och det hade han verkligen inte någon lust med. Han hittade ett sätt där KA skulle lida minst lika mycket som han själv gjort, framförallt senaste halvåret. Så jag tror att för nån vecka sen när bästa kompisen dog, och hela världen blev helsvart - då bestämde han sig för att ta barnen också med sig på dödsresan. Var grundar jag den teorin på? Inget alls. Men jag tror det primära var han själv - till skillnad från vad jag tyckt från början. Med en sista gest, så skadar han KA så mycket han bara kan. Honom spelar det ingen roll - han kommer inte finnas mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in