2019-01-30, 22:56
Medlem
raggarsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Är väl tämligen mycket som tyder på hämnd med tanke på vad vad han säger i sin video och vems namn han upprepar flera gånger. Hade det varit någon typ av förvirrat tillstånd där han fått för sig att han ska skydda några från fara genom att döda dem så hade han använt namn dem och dessutom gett en förklaring på vilken fara det fanns.

Om du vänder på ditt tankesätt nu och tänker på att varje gång han säger grabbarna så kommer det något om KA efteråt.
”Hatar” ”vantrivs” i GM:s förvirrade värld så skyddar han grabbarna från att vara hos mamman genom att skjuta dom före sig själv.
Det är just den infon jag tror kan ge oss en pusselbit som för oss närmre sanningen. Varför släppte alla normala spärrar hos GM så han dödade sina barn?
Hur kan sånt hat eller förtvivlan få GM att gå över gränsen?
Droger? Alkohol? Depression? Totalt egoistiskt manssvin? Hot? Mamman skiter i sina barn? Varannan dags/veckas liv är en utmaning och alla upplever det olika. Jag hatade ensamma veckan, men älskade barnveckan. Fick jag önska och drömma hade jag 100% av tiden med barnet.

Sen hur du och jag tolkar ev info gällande mamman, separationen, afghaner mm helt olika tar jag för givet att vi gör då vi alla har olika erfarenheter av livet.
Citera
2019-01-30, 22:56
Medlem
Sune450s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Jag fick för mig att du var blåljuspersonal och inte en FB-kompis? Förvirrande.

Både och
Citera
2019-01-30, 22:57
Medlem
KirkHammetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
"De här kommer va den värsta videon som har varit i hela världen"
Låter också som ett barn på 5 år!

Ja han är som ett barn just då. Han visar utbristande sorgkänslor för att sedan prata om jävla Karin - han är ett barn. Det är en viktig ledtråd om hur SR fungerade och hur han var som person.

Jag är osäker på om han var narcissist eftersom jag inte kände honom.

Att han har känsloproblem är dock väldigt uppenbart. Jag tänker mig en person med drag av borderline. Men samtidigt borde en sådan diagnos varit väldigt känd bland alla människor som hade en någorlunda betydande relation till honom.
Citera
2019-01-30, 22:59
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torshammarn
Betala räkningar och skriva brev kan han mycket väl gjort full. Låter inte klokt om han planerat detta nykter, att han tänkt det länge nykter kan vara möjligt men som han säger i videon att han trodde aldrig det skulle hända.

Det verkar ju som att hon knäckt honom rejält i vart fall.
Hon eller vilken som helst må ha knäckt kraken hur mycket så helst. Det ger honom ändå inte rätten att mörda sina ungar. Förresten, ska vissa papper bevittnas, såna som "underlättar bouppteckningen för syrrorna" som han säger i filmen. Om ett fyllo sitter och lallar med sånt verkar det ju inte seriöst. Att han också avrättar pojkarna på exets födelsedag bevisar ju hur beräknande han var.
Citera
2019-01-30, 23:00
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sune450
Både och
Kände du honom utanför FB? Finns något att berätta? Vi har harvat runt här nu länge, och jag måste erkänna att jag nu har svårt att se var sanningen kan ligga nånstans.
Citera
2019-01-30, 23:02
Medlem
KirkHammetts avatar
Det ultimata beviset får vi i brevet. Om han i brevet inte nämner sina söner så var det alltså planerat sedan tidigt att dom skulle bort.
Citera
2019-01-30, 23:04
Medlem
Sune450s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Kände du honom utanför FB? Finns något att berätta? Vi har harvat runt här nu länge, och jag måste erkänna att jag nu har svårt att se var sanningen kan ligga nånstans.

Kände honom för 20 år sedan, men det var ju då det... mkt vatten har runnit under broarna å jag såg honom bara på travet i september, efter att inte ha setts på över 15 år. Jättetrevligt möte, å han var som jag mindes honom, varm go å glad. Så jag är fortfarande i chock å funderar över hur det kunde gå så fel. Jag jobbade även med hans mamma i hemtjänsten, å jag gick i paralellklass som hans ena syster.

Men det är som sagt var en livstid sedan
Citera
2019-01-30, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvinet
Om du vänder på ditt tankesätt nu och tänker på att varje gång han säger grabbarna så kommer det något om KA efteråt.
”Hatar” ”vantrivs” i GM:s förvirrade värld så skyddar han grabbarna från att vara hos mamman genom att skjuta dom före sig själv.
Det är just den infon jag tror kan ge oss en pusselbit som för oss närmre sanningen. Varför släppte alla normala spärrar hos GM så han dödade sina barn?
Hur kan sånt hat eller förtvivlan få GM att gå över gränsen?
Droger? Alkohol? Depression? Totalt egoistiskt manssvin? Hot? Mamman skiter i sina barn? Varannan dags/veckas liv är en utmaning och alla upplever det olika. Jag hatade ensamma veckan, men älskade barnveckan. Fick jag önska och drömma hade jag 100% av tiden med barnet.

Sen hur du och jag tolkar ev info gällande mamman, separationen, afghaner mm helt olika tar jag för givet att vi gör då vi alla har olika erfarenheter av livet.
Bristande spärrar från början där olika händelser fick dem att släppa totalt.
Möjligt att han faktiskt inte kunde klara av att ha barnen själv och när vännen som hjälpt till avled så visste han att de inte kunde bo hos honom lika mycket, det finns ju de föräldrar som inte klarar av att vara ensam heltidsförälder
Citera
2019-01-30, 23:10
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Tyvärr får vi inte veta någonting om ingen anhörig till SR eller mamman läcker ut info.
Det är locket på när det gäller precis allt i och med att GM tog sitt liv efter att han mördat barnen, fupen blir inte offentlig och i den finns toxproverna också.
Otroligt synd att det är så för det här fallet upprör och folk vill ha svar på vad som hände.

Det kan möjligen bli så som det blev i Bjärreds-fallet att polisen pga det stora massmediala intresset och med närmsta familjens goda vilja går ut med lite mer information till allmänheten framöver.
Men det lär nog dröja minst ett halvår då förundersökningen ska vara helt klar.
Vi får hoppas på att få lite mer info och fakta från polisen framåt sommaren!
Citera
2019-01-30, 23:15
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Kände honom för 20 år sedan, men det var ju då det... mkt vatten har runnit under broarna å jag såg honom bara på travet i september, efter att inte ha setts på över 15 år. Jättetrevligt möte, å han var som jag mindes honom, varm go å glad. Så jag är fortfarande i chock å funderar över hur det kunde gå så fel. Jag jobbade även med hans mamma i hemtjänsten, å jag gick i paralellklass som hans ena syster.

Jag hoppas sanningen kommer fram. Som det nu är så är ryktena och förtalet mot båda föräldrarna vidriga från flera skribenter här. Vad som stämmer eller inte är dessutom omöjligt att avgöra eftersom inläggen är så hätska.
Citera
2019-01-30, 23:19
Medlem
KirkHammetts avatar
Citat:

Minns du något om hur han var som barn? Hade han lätt att få vänner? blyg? nyfiken? tyst?
Citera
2019-01-30, 23:24
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klickis
Det finns många män som tycker så synd om sig själva, så dom hamnar liggandes o gråtandes. Ständig självömkan är ofta den manipulativa, narcissistiska mannens facit. Är han dessutom bipolär, så läggs det extra krydda på hulkandet.
Alla andra har fel, utom mannen GM.
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Tro för fan inte på detta (av mig fetmarkerade). Det är inget som är typiskt för en person diagnostiserad (av någon som kan) bipolär.

Kan hända att det råkar stämma på någon just du känner. Eller inte.
Det är fult att generalisera vet du väl.

Har också tänkt på och undrat över hur hans anhöriga (han har i alla fall en syster) har det nu och vad de tänker. Det måste vara fruktansvärt. De vet i alla fall mer än någon av oss här. Såg att någon som beskriver sig som "kusin" har skrivit på SR:s facebook.

Självklart går tankarna även till de till synes underbara små pojkarnas stackars mamma och hennes närmaste.
Nu blandar du ihop det lite. En narcissist som är bipolär är inte detsamma som att bara vara bipolär.
En narcissist har en grandios självuppfattning, ett stort ego, och kryddas den med det som förr kallades för manodepressiv sjukdom då man i perioder är antingen manisk eller deprimerad så blir det en riktigt soppa.
Att bara vara bipolär är en helt annan sak. Det är ungefär som att jämföra en rejäl hjärnhinneinflammation med en betydligt lindrigare lätt influensa.

Tack för att du tänker på mamman och hennes anhöriga. Många tycks glömma bort dom helt och det är bara hans anhöriga det ska vara synd om.

Det jag funderar över är varför ingen av hans anhöriga agerade och såg till att han fick hjälp. Karin hade han ju knappast lyssnat på och hon har nog försökt utan resultat.
Dom måste ju också ha sett vad han skrev på kvällarna, som han sedan raderade dagen efter.
Men det kanske är så att han skrev i fyllan och ingen tog det på allvar. Dom som har träffat honom och har frågat hur han mår säger ju att han verkade som vanligt.

Är det så att han söp och skrev på fyllan så förstår jag varför ingen agerade.
Det finns inget jobbigare än att försöka hjälpa ett fyllo och dom är experter på att tycka synd om sig själva.
Har en bekant som i många år har suttit och skrivit underligheter och hen skriver ibland att hen ska ta livet av sig när hen har supit till... och nykter är allt som vanligt.
Polis och ambulans har varit larmad fler än en gång... och så var det bara fylledille och ingen allvarligt menat. Ville bara att någon skulle tycka synd om hen och det som skrevs raderas så fort hen har nyktrat till eller blivit utsläppt från psyket dagen efter.
Inte många orkar bry sig längre mer än någon ny bekantskap som inte vet hur hen brukar agera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in