2019-02-04, 23:21
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stargates
Ingen människa har rätt att sätta sig till doms över en annan människa.

Vad är det här för jävla dravel?
Självklart har man rätt att sätta sig till doms över en BARNAMÖRDARE.
Vi lever i ett rättssamhälle, och som MÖRDAREN Samuel Rehn så insiktsfullt påpekade i sin video så hade han fått sitta och ruttna på kåken resten av sitt liv om han inte skjutit sig.

Allt detta sinnesslöa tjafs om att han var en fin människa, gjorde stora insatser för travsporten, och var en jättebra pappa?
Man är inte en bra pappa, eller en fin människa, när man mördar barn. Det är borta.
Citera
2019-02-04, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Vad är det här för jävla dravel?
Självklart har man rätt att sätta sig till doms över en BARNAMÖRDARE.
Vi lever i ett rättssamhälle, och som MÖRDAREN Samuel Rehn så insiktsfullt påpekade i sin video så hade han fått sitta och ruttna på kåken resten av sitt liv om han inte skjutit sig.

Allt detta sinnesslöa tjafs om att han var en fin människa, gjorde stora insatser för travsporten, och var en jättebra pappa?
Man är inte en bra pappa, eller en fin människa, när man mördar barn. Det är borta.

Nej det är inte ditt ansvar att sätta dig till doms över en annan människa, i ett rättssamhälle är det domstolar som dömer det legala straffet.
Naturligtvis har du rätten att ha din personliga subjektiva åsikt om en handling men det är inte synonymt med att din dom är rätt.
Citera
2019-02-05, 00:02
Medlem
Citat:
Vi lever i ett land och i ett samhälle där vi har laglig rätt att fritt uttrycka vad vi tycker och det har jag inga problem med. Oavsett ditt hat och din avsky som du ideligen uttrycker så förändrar det ingenting. Valet han gjorde och handlingen han utförde beror på någonting, det var inget beslut som kom över en natt. Att idiotförklara honom som människa och för den man som han en gång var och vad han utförde i sin proffession det kan du aldrig ta ifrån honom.
Det finns orsaker som stjälpte honom. En del skyller på Karin, det är lika absurt det. Det finns nog med all säkerhet ett flertal andra faktorer som spelade in här för att avslutas i det som till sist hände.
En tragedi för alla!

Ingen människa har rätt att sätta sig till doms över en annan människa.

Ingen människa har rätt att ta livet av en annan människa.
Citera
2019-02-05, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffeoteegott
[/b]

Ingen människa har rätt att ta livet av en annan människa.

Inte enligt våra svenska normer och lagar.

I krig och kärlek sägs det att allt är tillåtet.
Den normalt sunda människan vill nog väldigt ogärna ta livet av en annan människa om den inte hamnar i en situation där det handlar om liv och död.

Ett sånt här case väcker naturligtvis många känslor då det är små barn som är involverade. Gärningen i sig är oförlåtlig oavsett vad som ligger bakom hans ödesdigra beslut att ta med sig barnen in i döden. Det var hans val och hans beslut!

Han har med all säkerhet varit i en egen dold bubbla under en längre tid och hade pressat sig själv till en för honom yttersta gräns. Proppen gick till slut.

Att förmedla till andra att man mår dåligt är en sak, en del gör det för att få uppmärksamhet, empati och sympati från omgivningen medans andra gör det som ett rop på hjälp. En del människor kräver mer attention än andra beroende på hur deras ego är utvecklat. En deprimerad men ändå sund person låter sig själv läggas in för vård om man har tankar på självmord eller som i detta fall även äventyrar sina egna barns liv med sina mörka tankar.

Min uppfattning och erfarenhet är att det är få människor som ser och förstår de signaler en osund människa förmedlar och vissa är mästare på att manipulera sin omgivning.
Citera
2019-02-05, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Till alla som har tankar om att Karin "bara" gått hemma, latat sig och blivit försörjd av Samuel.

År 2016 började Karin arbeta enligt uppgifter, sannolikt för att föräldrapenningen för den yngste sonen tog slut. Hon var ju hemma med två barn, med all rätt. Hur ska man jobba då? Betänk att ta hand om barn, hem, djur med mera är nästan ett dygnet runt arbete.
Latat sig eller ej... ingen som vet men...

Yngste sonen var i 5-6 årsåldern, jag tror inte att föräldrapenningen var så stor om hon varit hemma till 2016.

Var dom inte två under den tiden att ta hand om allt hemma? Både barn och djur? Eller jobbade Samuel med annat än sina djur?

De flesta med 2 barn och hem tvingas att jobba för att få det ekonomiska att gå ihop.
Senast redigerad av Tufsankatt 2019-02-05 kl. 05:45.
Citera
2019-02-05, 06:16
Medlem
Det var någon (väldigt tidigt i tråden) som skrev att SR hade hästar till start på Solvalla (på morddagen om jag förstod det rätt). Hen skrev att någon hästtransport hämtat upp dessa hästar och om inte SR lagt upp denna förskräckliga video på FB kommit tillbaka och hittat tre lik.

Detta får mig att fundera på hur lång tid SR förberett allt... betalat räkningar, fodrat djuren m m, kan det kanske bara vara just denna eftermiddag/kväll? Om han i sitt mående tänkt ta livet av sig vid något tillfälle tror jag inte att barnen från början var med i tanken.

Kan det vara så att något hänt just den dagen som fick det att tippa över?

Han har barnen där och valde att inte följa med till Valla. Kan barnen tjatat om att ringa till mamma och gratta henne på födelsedagen men det kunde han inte stå till tjänst med eftersom hon hade blockat honom?
Citera
2019-02-05, 06:59
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Under åren har jag följt många trådar i ABoK.
Jag kan inte dra mej till minnes att jag i något fall upplevt något som ens liknar denna tråd.
En mördare som får så mycket sympati så att sidorna dryper av ömkan och ”förståelse”.
Nej förlåt: en dubbelmördare.
Nej visst nej, en dubbelbarnamördare.
Som dessutom mördat sina egna barn.
Och som grädde på moset väljer flera att skuldbelägga KA.
För mej är det totalt obegripligt!
Citera
2019-02-05, 07:00
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Du undviker att svara på mina frågor!
Du vet väl inte vad du ska svara, du svamlar!

Indirekt anklagelse mot Karin. Vidrigt. ?
Nu påstår du någonting helt felaktigt igen!
Läs igen och försök förstå vad jag skriver!

Självklart är han skyldig till att ha dödat sina barn. Frågan är varför han valde denna utväg?
Det finns alltid anledningar till varför man gör som man gör.

Tyvärr ser jag inget hat eller förakt i filmen. Han hatar inte Karin även om han uttrycker det, han hatar den distans (kyla) och beslutsamhet hon visar honom. Han har med all säkerhet en personlighetsstörning och han är emotionellt skadad.

Alla människor får ta ansvar och konsekvenserna för sitt handlande.
Nej, självklart svamlar jag iinte. Jag har svarat på dina frågor.
Du anser att han inte hatar Karin. Du anser alla möjliga saker om honom och ställer diagnoser. Att det krävs två för att dansa tango. Du har dina åsikter om denne mördare, men kom då inte och klaga på vad andra människor anser.
Citera
2019-02-05, 07:31
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag kan inte dra mej till minnes att jag i något fall upplevt något som ens liknar denna tråd.
En mördare som får så mycket sympati så att sidorna dryper av ömkan och ”förståelse”.

Ska vi vara helt ärliga så förekom samma fenomen i trådarna om barnamorden i Arboga där ett gäng skuldbelade brottsoffren o tyckte synd om Schurrer (dubbel-barna-mördaren). De gick så långt att de stalkade brottsoffren IRL, skrev långa brev till mördaren (kanske gör fortfarande) o på alla sätt ville ha det till att hon var det egentliga offret.

Det är ett märkligt sätt att hantera verkligheten o jag vet faktiskt inte varifrån det kommer? Kanske är det så enkelt som att om man lägger delar av skulden på brottsoffret (här Karin) så kan inget så hemskt hända en själv?
Att "Jamen hon betedde sig ju...." distanserar henne från dem själva. För de skulle ju aldrig....Alltså kan det inte hända dem själva?
Citera
2019-02-05, 07:40
Medlem
Frozzzts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666

Det finns många tragiska personer här inne med egen självömkan och önskan att projicera ting för sina egna misslyckanden i livet. Dessa individer ser (åtminstone till viss del) sig själva i GM.

Jag tror det är en bistra sanningen. Tyvärr.
Citera
2019-02-05, 07:58
Medlem
EndOfDays avatar
Tror att det är väldigt många som är inom travet på denna tråd, de har "hästglasögonen" på sig och ser inte att det bara finns EN mördare och ingen annan som är skyldig-SR! Sluta sök förmildrande omständigheter och förlåtelse till varför SR gjorde detta, det finns INGA!

Finns INGEN annan förklaring som en normal människa kan förstå, det var bara EN som inte kunde hantera motgångar i sitt liv-SR!
Citera
2019-02-05, 08:06
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Inte enligt våra svenska normer och lagar.

I krig och kärlek sägs det att allt är tillåtet.
Den normalt sunda människan vill nog väldigt ogärna ta livet av en annan människa om den inte hamnar i en situation där det handlar om liv och död.

Ett sånt här case väcker naturligtvis många känslor då det är små barn som är involverade. Gärningen i sig är oförlåtlig oavsett vad som ligger bakom hans ödesdigra beslut att ta med sig barnen in i döden. Det var hans val och hans beslut!

Han har med all säkerhet varit i en egen dold bubbla under en längre tid och hade pressat sig själv till en för honom yttersta gräns. Proppen gick till slut.

Att förmedla till andra att man mår dåligt är en sak, en del gör det för att få uppmärksamhet, empati och sympati från omgivningen medans andra gör det som ett rop på hjälp. En del människor kräver mer attention än andra beroende på hur deras ego är utvecklat. En deprimerad men ändå sund person låter sig själv läggas in för vård om man har tankar på självmord eller som i detta fall även äventyrar sina egna barns liv med sina mörka tankar.

Min uppfattning och erfarenhet är att det är få människor som ser och förstår de signaler en osund människa förmedlar och vissa är mästare på att manipulera sin omgivning.
Han har kallblodigt mördat sina barn, inte äventyrat sina barns liv. Hemska omskrivningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in