2019-01-30, 14:57
Medlem
Beatriceaurores avatar
Han ska alltså ha varit välkänd på den här platsen.
Hur bar sig killarna åt för att Bosse skulle få möjlighet att "känna på" intressanta kroppsdelar?

Sprang kanske Bosse Hansson , 85 år, ikapp de spänstiga ynglingarna och höll fast dem med våld?

Jag blir mer och mer övertygad om att killarna precis visste vad de gjorde.

Det är för många män, särskilt för unga pojkar som vill bevisa sin hetero-manlighet, legitimt att mobba, utmana, hetsa och "sätta dit" bögar. Ibland även misshandla.

En sån här homo-gamling är ju gefundenes Fressen för illvilliga snorungar.

Släpp hem Bosse Hansson!
Citera
2019-01-30, 15:11
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pentry
Kan odiagnostiserad demens vara inblandad i denna soppa?

Ja, det skulle vara intressant att höra vad någon med expertkunskaper har att säga om detta. I de intervjuer som publicerats verkar han klar i skallen och resonerar som vem som helst.

Men det kan ju vara så att vissa funktioner i hjärnan slås ut tidigt medan andra fortfarande är intakta så att man i förstone framstår som normal fast t.ex. omdömet sviktar. Vem vet? Vill inte spekulera i detta fall.

Min erfarenhet av dementa personer inskränker sig till ett par fall och där verkar ett av de första symptomen ha varit en benägenhet till lätta missförstånd och missuppfattning av situationer. Något som gradvis förvärras. Det här kan ju stämma in på Bosse Hansson. Så då spekulerar jag i alla fall.
Citera
2019-01-30, 15:18
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Han ska alltså ha varit välkänd på den här platsen.
Hur bar sig killarna åt för att Bosse skulle få möjlighet att "känna på" intressanta kroppsdelar?

Sprang kanske Bosse Hansson , 85 år, ikapp de spänstiga ynglingarna och höll fast dem med våld?

Jag blir mer och mer övertygad om att killarna precis visste vad de gjorde.

Det är för många män, särskilt för unga pojkar som vill bevisa sin hetero-manlighet, legitimt att mobba, utmana, hetsa och "sätta dit" bögar. Ibland även misshandla.

En sån här homo-gamling är ju gefundenes Fressen för illvilliga snorungar.

Släpp hem Bosse Hansson!
Trams. Bara för att han varit folkkär så kan man inte bete sig hur som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Ja, det skulle vara intressant att höra vad någon med expertkunskaper har att säga om detta. I de intervjuer som publicerats verkar han klar i skallen och resonerar som vem som helst.

Men det kan ju vara så att vissa funktioner i hjärnan slås ut tidigt medan andra fortfarande är intakta så att man i förstone framstår som normal fast t.ex. omdömet sviktar. Vem vet? Vill inte spekulera i detta fall.

Min erfarenhet av dementa personer inskränker sig till ett par fall och där verkar ett av de första symptomen ha varit en benägenhet till lätta missförstånd och missuppfattning av situationer. Något som gradvis förvärras. Det här kan ju stämma in på Bosse Hansson. Så då spekulerar jag i alla fall.
Just demens går i vågor i början. Oftast märks det inte förutom av närstående.
Han kan fått en tillfällig knäpp och bögat loss, kanske till och med glömt det?
Citera
2019-01-30, 17:25
Medlem
Citat:
Mycket trams nu.

Bo Hansson har alltid varit förtegen om sitt privatliv. En nyfiken allmänhet har spekulerat om detta i mer än fyrtio år. Men trots internet och forum som flashback har inga som helst belägg om eventuell homosexualitet kunnat framläggas. Ingen har kunnat vittna om att en av de mest igenkända tv-personligheterna har synts tillsammans med någon annan man i en situation där de båda kan antas ha en sexuell relation.

Ändå fortsätter folk att spinna vidare och drar tramsiga valser om Bosses 70-åriga karriär som pedofil. Det faller på sin egen orimlighet att ett av tv:s mest kända ansikten ostört skulle ha kunnat bedriva otukt med minderåriga i alla dessa år utan att ett enda fall skulle ha uppdagats.

Därför förefaller anklagelserna mot honom i USA orimliga. Han verkar dessutom vara klar i huvudet och inte tappat omdömet av den anledningen.

Ett tankeexperiment: Om Bosse i snitt skulle ha pillat på småpojkar två gånger i veckan i 70 år innebär det i runda slängar 7000 övergrepp. Hur stor är sannolikheten att inte ett enda av dessa påstådda fall skulle ha uppdagats, detta om de var utförda av en person som en bred allmänhet känner igen?

Det ska onekligen bli intressant att se hur detta slutar.
Går att jämföra med en vanesnattare som kan sno i åratal utan att bli upptäckt. Helt plötsligt händer det. Eller en rattonykter som kör salongsberusad år ut och år in utan att åka dit då dom blir duktiga på att ta rätt vägare. Helt plötsligt står polisen där. En pedofil är nog listig och det är ju knappast inför publik som övergreppen sker. Bosse säger ju själv att kvinnan som grabben sprang fram till omöjligt kunde ha sett då hon satt för långt bort. Så är det, pedofiler har koll på omgivningen.
Citera
2019-01-30, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan

Om Hansson är bög är det naturligtvis ingen annans uppgift att bry sig om det. Om Hansson ofredat minderåriga, ska det bedömas utifrån handling inte uitfrån eventuell läggning. Om pojkarna använt Hanssons läggning för att sätta dit honom ska det komma fram.
Det är stor skillnad på att vara bög och pedofil. Helt skilda saker och bara för att någon är homosexuell betyder inte att dom tänder på barn. Djävligt korkat av många här och dra upp detta. Lika lite som heterosexuella går omkring och kladdar på småbarn. Bosse är en tvättäkta pedofil och bög. Kanske han gillar småtjejer också men det vet vi inte.
Citera
2019-01-30, 17:35
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Det är stor skillnad på att vara bög och pedofil. Helt skilda saker och bara för att någon är homosexuell betyder inte att dom tänder på barn. Djävligt korkat av många här och dra upp detta. Lika lite som heterosexuella går omkring och kladdar på småbarn. Bosse är en tvättäkta pedofil och bög. Kanske han gillar småtjejer också men det vet vi inte.

Skriv det till den andra djupingen inte till mig. Jag gav bara svar på tal.
Citera
2019-01-30, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Skriv det till den andra djupingen inte till mig. Jag gav bara svar på tal.
Okidock. Läste kanske lite slarvigt då jag precis öglat igenom lite lätt. Ska läsa noggrannare.
Citera
2019-01-30, 19:11
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Går att jämföra med en vanesnattare som kan sno i åratal utan att bli upptäckt. Helt plötsligt händer det. Eller en rattonykter som kör salongsberusad år ut och år in utan att åka dit då dom blir duktiga på att ta rätt vägare. Helt plötsligt står polisen där. En pedofil är nog listig och det är ju knappast inför publik som övergreppen sker. Bosse säger ju själv att kvinnan som grabben sprang fram till omöjligt kunde ha sett då hon satt för långt bort. Så är det, pedofiler har koll på omgivningen.

Visst, man skulle kunna jämföra med en vanesnattare.

Antag att en person snattar två gånger i veckan, risken för att åka fast är 1 på 50 (sannolikheten 0,02 eller 2%). Hur stor är sannolikheten att personen åkt fast minst en gång inom två år (efter 204 brott)?:

Rätt svar 1-(1-0,02)^204 = 0,98, alltså 98% Siffrorna kan bytas ut efter behag.

Min poäng är att det inte finns några vanesnattare som inte åker fast förr eller senare. Som du själv skriver: "Helt plötsligt står polisen där" (här syftar du visserligen på trafikkontroller som fångar ett rattfyllo, men butikskontrollanten fyller ju samma funktion).

Skulle Bosse inte kunnat hålla händerna i schack tidigare så hade detta varit allmänt känt. Nu kommer det påståenden om två ofredanden med bara några dagar emellan. Det är inte klarlagt om detta stämmer, men någon historik av övergrepp i årtionden tror jag inte på för fem öre. Det är alltför osannolikt att ett sådant beteende inte skulle ha uppdagats tidigare.
Citera
2019-01-30, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Just demens går i vågor i början. Oftast märks det inte förutom av närstående.
Han kan fått en tillfällig knäpp och bögat loss, kanske till och med glömt det?
Försämrat omdöme och sänkt IQ kan komma i ett tidigt förstadium, medan minnesluckor brukar förknippas med en fullt utvecklad demens. Han kan verka glasklar och intelligent när han intervjuas i radion, därför att han då kan styra in samtalet på resonemang han utvecklade innan demensen. En nära anhörig skulle kunna tycka att han ältar samma saker jämt, men när vi bara hör honom en gång i radion så märker vi inte det.

Skall jag gissa så tror jag att han alltid haft samma intresse, men att åldern gjort honom klumpigare och mindre förslagen. Han åker fast för att han klantar till det.
Citera
2019-01-30, 19:57
Medlem
trngws avatar
Vad jag förstår hade Bosse befunnit sig där i en månads tid.
Dessutom en månad varje år, sedan lång tid tillbaka.

Just nu letar polisen efter fler offer för liknande brott som det Bosse nu anklagas för.

Om de inte hittar några, är det nog trots allt ganska mycket som talar för att han är oskyldig. I så fall får väl polisen höra en del vittnesmål om att han setts i parken, uppfattats som "äcklig gubbe", men inget "konkret".

Om de hittar några, så är det nog trots allt ganska mycket som talar för att han är skyldig. I så fall får väl polisen hör en del vittnesmål från andra han antastat.
Citera
2019-01-30, 20:36
Medlem
Mortarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jawreko
Bosse Hansson flirtade med mig under en speedwaymatch i Målilla 2005 eller 2006 (han har bekanta på den orten). Han stod bredvid mig som åskådare och tittade på mig hela tiden, för att sedan slå ner blicken och låtsades titta ner i matchprogrammet. Sedan kommenterade han min tröja som "fin".

Ska tillägga att jag var under 18 år när detta utspelade sig, samt att Bosse hade trasiga kläder på sig och stank armsvett.

Citat:
Skulle Bosse inte kunnat hålla händerna i schack tidigare så hade detta varit allmänt känt. Nu kommer det påståenden om två ofredanden med bara några dagar emellan. Det är inte klarlagt om detta stämmer, men någon historik av övergrepp i årtionden tror jag inte på för fem öre. Det är alltför osannolikt att ett sådant beteende inte skulle ha uppdagats tidigare.

Finns uppenbarligen någon i tråden som varit med om saker även tidigare, långt innan denna historia. Anklagelser eller olämpliga beteenden hos kändisar har tystats ner i pressen tidigare, åtminstone så länge inget uppenbart brott har begåtts. Milt tafsande och flörtande med tonårspojkar är kanske Bosses stil men inte våldtäkt.
Citera
2019-01-30, 21:32
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortarion
Finns uppenbarligen någon i tråden som varit med om saker även tidigare, långt innan denna historia. Anklagelser eller olämpliga beteenden hos kändisar har tystats ner i pressen tidigare, åtminstone så länge inget uppenbart brott har begåtts. Milt tafsande och flörtande med tonårspojkar är kanske Bosses stil men inte våldtäkt.

Har du inte förmåga att skilja på fakta och »trådsanningar«? Tror du på historian om Bosse Hansson, Lennart Swahn och stearinljuset också?

Herregud vad enkla vissa är, inte konstigt att det går att plantera saker och att Nigeriabrev fungerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in