2019-01-14, 09:43
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
De flesta vill ju fälla honom, precis som du också vill, för att de ogillar homosexuella män.

Du är i dålig synk med verkligheten om du tror att det är hans homosexualitet som folk spontant känner avsmak inför - för det är det inte, det är att han tafsat/kladdat på barn som väcker avsky hos normalt funtade människor.

För övrigt har hans homosexuella läggning varit allmän känd de senaste 30-40 åren och ingen har väl hatat/avskytt honom för det. Riktigt exotiskt är det inte med homosexuella i Sverige år 2019, möjligtvis i Tanzania - men så ligger de några århundraden efter också.
Citera
2019-01-14, 09:55
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Du är i dålig synk med verkligheten om du tror att det är hans homosexualitet som folk spontant känner avsmak inför - för det är det inte, det är att han tafsat/kladdat på barn som väcker avsky hos normalt funtade människor.

Läs tråden så ser du tydligt sådana uttryck.

Citat:
För övrigt har hans homosexuella läggning varit allmän känd de senaste 30-40 åren och ingen har väl hatat/avskytt honom för det. Riktigt exotiskt är det inte med homosexuella i Sverige år 2019, möjligtvis i Tanzania - men så ligger de några århundraden efter också.

Känd?

Det har spekulerats vilt, vilket det ofta gör när människor inte följer en förväntad norm. Det finns ett otal vandringssägner om honom. Likaledes finns det faktiskt människor som väljer att helt ställa sig vid sidan om den sexuella indelningen.
Citera
2019-01-14, 09:56
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Att många vill fly julen är ju pga taskiga familjeband

Troligen en minoritet som vill fly julen av det skälet.
Citera
2019-01-14, 10:12
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Läs tråden så ser du tydligt sådana uttryck.

Det jag ser är ett väldigt fåtal som gapar högt om att homosexualitet är det samma som pedofili, något jag är övertygad om att de flesta människor med skallen någorlunda påskruvad tar avstånd ifrån. Det finns folk som tror jorden är platt också, men man behöver inte lyssna på dem (heller).

Citat:
Känd?

Ja, känd. Allmänheten har sett honom som homosexuell och då är det vad han är i allmänhetens ögon. Men ingen har hatat honom för det, de som gillade honom från tv visste ju om hans läggning och gillade honom ändå.
Citera
2019-01-14, 10:17
Bannlyst
Fascinerad av BH afghanska elvisfrisyr. Får mig att dra vissa slutsatser.
Citera
2019-01-14, 10:50
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Det jag ser är ett väldigt fåtal som gapar högt om att homosexualitet är det samma som pedofil
Det är väldigt lätt att sitta och var fisförnäm och påstå att folk gapar om det ena och det andra, när man inte har en aning om hur verkligheten ser ut.

Bara för att alla homosexuella inte förgriper sig på barn innebär det inte att de gärna skulle vilja göra det.
Läs på lite innan du kommer med en massa tomma ord så slipper du skämma ut dig.
Citera
2019-01-14, 10:51
Medlem
Novus4212s avatar
"Och det kommer bli en del diplomatiska rörelser för att få loss honom. Det tror jag. Det blir det alltid nämligen"

https://www.expressen.se/nyheter/leif-gw-tv-profilen-kan-slippa-det-langa-straffet/

Nej, GW. Nej.

Jag har alltid gillat dig men här har du verkligen noll koll.

Det blir inga "rörelser" alls utan det mest basala som att de kan hjälpa dig med kontakter med anhöriga, ser till att dina rättigheter i landet följs och så vidare.

Inget annat.

Been there. Done that.
Citera
2019-01-14, 11:29
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Det är väldigt lätt att sitta och var fisförnäm och påstå att folk gapar om det ena och det andra, när man inte har en aning om hur verkligheten ser ut.

Bara för att alla homosexuella inte förgriper sig på barn innebär det inte att de gärna skulle vilja göra det.
Läs på lite innan du kommer med en massa tomma ord så slipper du skämma ut dig.

Läsa vad? Kan du ge lite källhänvisningar till den forskning du stödjer dig på?
Citera
2019-01-14, 13:13
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kafu
Bosse Hansson saknar inte familjeband.

Du kanske noterade det jag skrev i inlägget du citerade: vid 85-års ålder är det sannolikt att de flesta (alla andra) släktingar fallit från. Sedan är det ju ingen garanti att det finns några särskilda band mellan släktingar.
Citera
2019-01-14, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -98-
Om jag inte misstolkar det som sägs i klippet som länkats tidigare i tråden sägs att Bosse får ca 3 000 dollar i pension samt har besparingar på 250 000 dollar så han kan knappast räknas som en fattigpensionär och bör har råd att bo på ett lite flådigare ställe.

Jo, du har nog misstolkat det.
Åklagaren begär 250 000 dollar i borgen.
Advokaten säger att Bosse inte har några medel.
Domaren sänker det sedan till 100 000.
Citera
2019-01-14, 15:04
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Fast till och med ni bögälskare måste ju inse att han troligtvis är skyldig. Har du ens läst tråden?
Det som kommit fram hittills är riktigt illa och eventuellt finns det mer saker han gjort sig skyldig till.
Jag älskar inte människor, så det kan du stryka. Jag gör inte skillnad på heterosexuella eller homosexuella, eftersom de är människor älskar jag varken den ena eller den andra.

Jag har dock en svag punkt, jag avskyr lågintelligenta homofober och rasister... Jag orkar inte förklara mer för dig, då du tydligen sitter på mycket mer info om Bosses förehavanden än oss andra och vi inte kan mäta oss med din visdom.

Jag väntar på info från de officiella kanalerna då jag tror att de poliser och åklagare som sköter utredningen har förhört både MGM och BO. Jag har hyfsat förtroende för dem och de gör säkert sitt jobb bättre än oss här inne.
Citera
2019-01-14, 15:11
Medlem
SweKingCalles avatar
.Man behöver väl inte vara trasig bara för att man inte har någon släkt, bara jävligt ensam.
Dessutom kan man ju vara ensam även att man har en himla massa släktingar.
Däremot tror jag bögar överlag är lite trasiga oavsett familjeband.
Om BH är både bög å peddo får vi nog snart reda på eller inget dera
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in