2019-01-30, 12:24
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelochsocker
Det är sjukt att hitta på som du gör och bara för att svärta ner en mamma vars hela liv trasats sönder. Vad vinner du på det? Oavsett vad som hänt mellan föräldrarna finns det inget om försvarar detta extrema övervåld, att döda barnen.

Till skillnad från dig är jag inte intresserad av en massa skitsnack och exakt VAR har jag försvarat något övervåld.

Försök att VÄNDA på bladen i boken (eller klicka till nästa sida), du står ju och stampar på samma fläck!!!

"Vinner på"???? Är detta en tävling??? I vad???

Motivet till gärningen ligger ju precis i "vad som hänt mellan föräldrarna"......
Citera
2019-01-30, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VivallaA
Han var förmodligen nykter. Sen spelar det ingen roll om han var full eller nykter. I slutändan är han bara en dubbelmördare. Finns massor av människor som mår dåligt men de mördar inte sina barn.

Det är mer komplext och mer allvarligt än att "må dåligt". Mest troligt led han av en allvarlig psykisk störning och som kräver psykiatrisk vård under lång tid.
Citera
2019-01-30, 12:25
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriade
I en psykos ser blicken ut så. Personen kan prata normalt om man ställer frågor men svamla annat mitt i. Men just denna blick, stela ,svarta och kalla har jag sett under psykos . Levde med en man som fick psykoser och korta bortfall om man säger och just denna blick bara kom rätt vad det var. Den gjorde att man fick rysningar i hela kroppen. När sedan psykos kom visste inte personen alls vad den gjort efter, iallafall som den så. Men också denna änkan om att alltid vara mest illa behandlad av precis allt och alla. Narcisist , grandios uppfattning om sig själv etc..
Va? Vilken änka?
Ang blicken i liven, så kan jag tänka att hjärnan åkte på en härdsmälta efter dådet.
Citera
2019-01-30, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är upp till andra parter att hantera, det är ytterst privat.
Inget som är On Topic här.
Jag var egentligen inte intresserad utan det var mer riktad till alla som spekulerar om arvet hit och dit. Det har tjatats om vem och vilka som ska ärva här på 100 sidor nu.
Citera
2019-01-30, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Va? Vilken änka?
Ang blicken i liven, så kan jag tänka att hjärnan åkte på en härdsmälta efter dådet.

Blev felstavat av datorn är ändrat. Ömkan
Citera
2019-01-30, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är mer komplext och mer allvarligt än att "må dåligt". Mest troligt led han av en allvarlig psykisk störning och som kräver psykiatrisk vård under lång tid.
Som sagt så finns det massor av människor som mår dåligt, har en diagnos etc som inte mördar sina barn. Jag har jobbat inom psykiatrin i 20 år, har träffat på ungefär tio personer som har mördat. De allra flesta mördar inte. Förstår inte varför man alltid ska lägga orsaken på en psykisk störning, det finns faktiskt andra anledningar till varför människor gör saker. Det är väldigt enkelt att tillskriva dådet på att de har mått dåligt, finns en psykisk störning etc. Men ibland är det faktiskt så att människor helt enkelt är onda också och gör det av andra orsaker. Sen vet faktiskt ingen här om SR led av störning eller om han helt enkelt gjorde det av en annan anledning. Även om SR led av en depression eller något annat och var nere på botten så är han fortfarande en mördare.
Citera
2019-01-30, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Hon försvarar inte sina barns mördare.

Om hennes vänner försöker trösta henne och samtidigt spyr galla över Samuel (det finns ju bra orsaker att göra det) för att visa att de stöder henne så kan det nog bli för mycket och ingenting som hon mår bättre av just nu. Uttalandet kan ha som syfte att hon inte vill höra mer hat.
Jag tycker inte alls att det är konstigt.

Du kan väl förklara på vilket sätt du anser att det är "vänsterdravel" att inte vilja sprida mer hat.

Skulle mer gissa på att hon är i chocktillstånd och därför öht gör uttalande på fb. Påstår absolut inte att denna reaktion skulle tyda på kyla gentemot händelsen, snarare tvärtom. Chocktillstånd som sagt. Sen är hon vad jag vet en snäll och omtänksam människa så detta är säkerhert hennes naturliga reaktion, att inte vilja Ha hatet.

Med vänsterdravel menar jag det uttjatade ”hat föder hat”. Är så less på dessa ord så jag spyr, man måste få känna hat i vissa situationer, annars hade världens varit en vrickad plats utan rätt eller fel. Hat är en naturlig känsla, och så länge den inte missbrukas måste den då finnas där.
Citera
2019-01-30, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Det var också så att hon UTPRESSADE honom.. icke att förglömma (Källa: läs tillbaka i tråden) (och barnen vantrivdes hos henne, men det har ni säkert läst i tråden)

Och din ”källa” till det är en sinnesförvirrad barnamördare som sekunderna efter att han försöker lägga skulden ifrån sig begår självmord.
Ett sanningsvittne av guds nåde!
Du tycker inte att du möjligen är lite omdömeslös som stödjer dig på SRs uttalanden - i det tillstånd som han var i??
Citera
2019-01-30, 12:50
Medlem
emotallts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Visst kan hon varit en rabiat kärring. Såna finns. Många såna. Giriga jävlar. Men både du och jag kan konstatera att inga barn skall behöva drabbas av föräldrars meningsskiljaktigheter, hur mycket de än hatar varandra. Men så är det. Barn har, åtminstone i moderna tider, många gånger fått agera slagpåse i relationen mellan föräldrar, framförallt i slutet av en relation och i skilsmässor. Se bara på Dalarömannen. Vilket jävla svin. Möjligt är också att Sa*uel skickade nåt liknande ("hämnden är ljuv") via sms. I min egen skilsmässa, av någon som INTE var barnens far, sade mannen att "om inte barnen varit dina hade du aldrig någonsin fått se dom mer". (Ja, det var jag som gick den gången).

Många separationer är riktigt skitiga.

Eftersom gärningsmannen är död så lär vi nog inte få några detaljer.

Dödsboet har inga som helst skyldigheter gentemot KA i dagsläget. Om det inte finns någon enskild egendom som är skrivet. Men den skulle de nog skiftat vid det här laget kan jag tänka.

Ang att KA har nån skuld i det hela: NEJ, det har hon inte. Det spelar ingen roll hur jävlig hon var, hon har ingen som helst skuld i att SR dödade hennes barn. Inget. Nada.

DET ÄR KLART ATT KARIN HAR SKULD I DETTA, Hon är ju en direkt orsak till GMs handlande!!! Hon drev ju GM till detta! Kom inte och påstå att hon inte visste hur tokig GM blir av hennes ansvarslösa slösaktiga beteende!!! KARIN HAR SKULD i detta och är en direkt anledning till att GM agerade desperat. Hon får leva med detta hela sitt liv, men misstänker att en sådan slösaktig person som Karin kommer inte bry sig ett dugg. Sådana som hon lär inte gråta ens över sina egna döda barn. Det var hon som förtjänade en kula eller två och inte barnen. Det var det enda felet GM gjorde.

https://twitter.com/hashtag/skäggbarn
Senast redigerad av emotallt 2019-01-30 kl. 12:58.
Citera
2019-01-30, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Det var också så att hon UTPRESSADE honom.. icke att förglömma (Källa: läs tillbaka i tråden) (och barnen vantrivdes hos henne, men det har ni säkert läst i tråden)

Är du mindre begåvad eller har du sett nåt bevis i tråden som vi andra missat på detta? För snälla, SNÄLLA, hävda inte att du använder en sinnesförvirrad, psykotisk barnamördare som källa!?
Citera
2019-01-30, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Så du menar fullt och fast att kvinnor/mammor ALDRIG har någon skuld i någonting, bara för att de är kvinnor/mödrar???????????

Du vet ju ingenting om SR och KAs förhållande.......men menar att KA är helt utan skuld.

Av de användare i tråden som verkar ha haft insyn och kände paret när de var ett par, så har en stor majoritet hävdat att KA i princip har fått det hon förtjänade.

Nu spekulerar jag (igen), men KA kanske krävde väldigt mycket ekonomiskt, barnflicka, städhjälp, catering, renovering av den gamla släktgården.......

SRs föräldrar dog i slutet av år 2016, kanske kom det ett arv (förutom släktgården), kanske ekonomiskt. Kanske tog arvspengarna slut omkring juni-augusti år 2018, när KA vill separera/lämna förhållandet.

Kanske KA lämnar förhållandet för att pengarna är slut, och SR vägrar (eller kan inte/har inte rätt) att sälja gården.......vägrar/kan inte belåna gården.

Spekulation av mig (måste skriva SPEKULATION flera gånger, hoppas att det går in hos en del......)

Hoppas att dödsboet håller igen hårt angående KA.......

Men snälla ni har uppenbarligen ingen inblick i travet. Finns ingen mer sport som har så mkt ryggdunkare. Har du relativ status kan du komma undan med de mest bisarra saker och ryggdunkarna är där för att försvara och svärta ner motparten om denne råkar ha lägre status.

Dessutom är det oväsentligt hur mamman betett sig eller ej. Hon har ingen skuld i detta öht.
Citera
2019-01-30, 13:11
Citat:
Ursprungligen postat av VivallaA
Han var förmodligen nykter. Sen spelar det ingen roll om han var full eller nykter. I slutändan är han bara en dubbelmördare. Finns massor av människor som mår dåligt men de mördar inte sina barn.

Givetvis var han INTE nykter hur kan du ens tro det?

Alla dessa kvällar han tidigare suttit och vräkt ut sitt illamående, sin situation, via inlägg på fb, sedan direkt på morgonen efter radera de
Detta har ju med alkohol att göra, när han ser inläggen dagen efter i nyktert tillstånd raderas de direkt.
Att han denna kväll skulle gjort ngt annat är inte troligt alls, snarare tvärtom.

Skillnaden på denna kvällen och tidigare kvällar är att han skjutit sina två pojkar och att det tyvärr inte räcker med att trycka på delete knappen, skrivit detta tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in