Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Ja, jag klarar knappt av att läsa här längre. Det är jobbigt hur en del, i sina försök att förklara pappans mord på sönerna, skuldbelägger den stackars mamman.
Jag finner inga ord att beskriva mina tankar och känslor för detta.
Så du menar fullt och fast att kvinnor/mammor ALDRIG har någon skuld i någonting, bara för att de är kvinnor/mödrar???????????
Du vet ju ingenting om SR och KAs förhållande.......men menar att KA är helt utan skuld.
Av de användare i tråden som verkar ha haft insyn och kände paret när de var ett par, så har en stor majoritet hävdat att KA i princip har fått det hon förtjänade.
Nu spekulerar jag (igen), men KA kanske krävde väldigt mycket ekonomiskt, barnflicka, städhjälp, catering, renovering av den gamla släktgården.......
SRs föräldrar dog i slutet av år 2016, kanske kom det ett arv (förutom släktgården), kanske ekonomiskt. Kanske tog arvspengarna slut omkring juni-augusti år 2018, när KA vill separera/lämna förhållandet.
Kanske KA lämnar förhållandet för att pengarna är slut, och SR vägrar (eller kan inte/har inte rätt) att sälja gården.......vägrar/kan inte belåna gården.
Spekulation av mig (måste skriva SPEKULATION flera gånger, hoppas att det går in hos en del......)
Hoppas att dödsboet håller igen hårt angående KA.......