Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Ja, han hade nog planerat sin egen död länge (månader) och förberett det väl för att hans syskon skulle få så lite besvär som möjligt som han säger. Sedan inträffade den något (som blev en sk trigger som gjorde att han inkluderade barnen). Det är inte ovanligt i dylika fall. Ofta sker allt i en form av bottenlös mörker av desperation där man inte klarar av att ens leva eller att ansvara för barnen, och i den sjukdomen föds den förvridna tanken att det är bättre att ta med sig barnen (dom skulle annars lida). Sk barmhärtighetsmotiv. OBS! Total felaktig men ofta vanlig tankegång vid filicid.
Jag tror det var en olycklig slump att "triggern" råkade hända just den vecka han hade barnen, annars hade han troligen inte inkluderat dom.
Han hade tidigare i veckan deltagit i möte med jaktlaget, sonderat var hjortarna höll till samt att man beslutat jaga till helgen (ev jaktolycka för egen del?).
Det är vad jag tror tills vi har mer info. Möjligen framgår det av brevets innehåll (till syskonen).
I t.ex. Bjärred fanns vare sig föräldrar eller barnen medtagna i testamentet som skrevs få dagar innan.
Att det är en tillfällighet att mordet på pojkarna sker för att han hade dom just den veckan tror jag inte på för fem sekunder.
Han hatade KA och skulle helst av allt vilja skjuta henne, men vill inte sitta inne för det. Att skjuta henne och sedan sig själv skulle vara ett alternativ men då blir grabbarna förstörda för all framtid.
För att orsaka så mycket smärta som möjligt så valde SR denna utvägen.
Helt klart planerat. Han har ju till och med betalat räkningarna för att underlätta för systrarna samt skrivit ett brev.
Detta tror jag han har gjort ett par dagar eller veckor före händelsen.
Att mordet sker på hennes födelsedag känns utstuderat alternativt någon händelse som fick han att göra slag i saken just denna dag - som t ex brev om att KA ska flytta.
Min teori
19:30
Pojkarna (vila i frid små änglar) till sängs ca 19:30
20:30
SR (må du brinna i helvetet) gör slag i saken. Bryter ihop.
21:00
Tar sig an livesändning och berättar vad han gjort.
Knappt 4 minuter senare hör SR en bil som han TROR är polisen.
Då är min fråga; kommer polisen med blåljus och sirener till en sån här utryckning? Om så är fallet, så behöver SR inte tro utan vet att det är dom som kommer.
Larmet kommer dessutom 21:24 till polisen, vilket måste betyda att någon kommit till platsen före dem?
Om KA skulle stormat in i huset först tror jag ändå inte att SR skjutit henne , för då fallerar liksom hela hans plan.
Kan vara så att han sköt sig framför ögonen på henne?