2019-01-29, 18:10
Medlem
KirkHammetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Det är därför det heter i nöd och lust. Kvinnan kunde skita i att skaffa barn med honom och skaffa sig en annan riktig, och vuxen man, om det du skriver stämmer. Varför har hon barn med ett barn?

Absolut ett giftemål ska tas med allvar. I det här fallet kanske dom inte hade lärt känna varandra väl vilket är ett misstag. Människor har olika IQ och uppfattar verkligheten olika. Oddsen att ett par väljer att skilja sig är ju inte ovanlig direkt.
Citera
2019-01-29, 18:12
Medlem
bozze4evigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, han hade nog planerat sin egen död länge (månader) och förberett det väl för att hans syskon skulle få så lite besvär som möjligt som han säger. Sedan inträffade den något (som blev en sk trigger som gjorde att han inkluderade barnen). Det är inte ovanligt i dylika fall. Ofta sker allt i en form av bottenlös mörker av desperation där man inte klarar av att ens leva eller att ansvara för barnen, och i den sjukdomen föds den förvridna tanken att det är bättre att ta med sig barnen (dom skulle annars lida). Sk barmhärtighetsmotiv. OBS! Total felaktig men ofta vanlig tankegång vid filicid.

Jag tror det var en olycklig slump att "triggern" råkade hända just den vecka han hade barnen, annars hade han troligen inte inkluderat dom.
Han hade tidigare i veckan deltagit i möte med jaktlaget, sonderat var hjortarna höll till samt att man beslutat jaga till helgen (ev jaktolycka för egen del?).

Det är vad jag tror tills vi har mer info. Möjligen framgår det av brevets innehåll (till syskonen).
I t.ex. Bjärred fanns vare sig föräldrar eller barnen medtagna i testamentet som skrevs få dagar innan.

Att det är en tillfällighet att mordet på pojkarna sker för att han hade dom just den veckan tror jag inte på för fem sekunder.

Han hatade KA och skulle helst av allt vilja skjuta henne, men vill inte sitta inne för det. Att skjuta henne och sedan sig själv skulle vara ett alternativ men då blir grabbarna förstörda för all framtid.

För att orsaka så mycket smärta som möjligt så valde SR denna utvägen.

Helt klart planerat. Han har ju till och med betalat räkningarna för att underlätta för systrarna samt skrivit ett brev.
Detta tror jag han har gjort ett par dagar eller veckor före händelsen.

Att mordet sker på hennes födelsedag känns utstuderat alternativt någon händelse som fick han att göra slag i saken just denna dag - som t ex brev om att KA ska flytta.

Min teori

19:30
Pojkarna (vila i frid små änglar) till sängs ca 19:30

20:30
SR (må du brinna i helvetet) gör slag i saken. Bryter ihop.

21:00
Tar sig an livesändning och berättar vad han gjort.

Knappt 4 minuter senare hör SR en bil som han TROR är polisen.
Då är min fråga; kommer polisen med blåljus och sirener till en sån här utryckning? Om så är fallet, så behöver SR inte tro utan vet att det är dom som kommer.

Larmet kommer dessutom 21:24 till polisen, vilket måste betyda att någon kommit till platsen före dem?

Om KA skulle stormat in i huset först tror jag ändå inte att SR skjutit henne , för då fallerar liksom hela hans plan.

Kan vara så att han sköt sig framför ögonen på henne?
Citera
2019-01-29, 18:13
Medlem
KirkHammetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Det kan verka som om han byter ämne, men han besvarar kommentarer han får. Och eftersom vi inte ser kommentarerna i filmen så känns hans kommentarer malplacerade.

Bra poäng.
Han tittar ner i telefonen ett fåtal gånger. Han ser ut att titta snett upp i taket när han skuttar från ämne till ämne ibland också.
Citera
2019-01-29, 18:14
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KirkHammett
Absolut ett giftemål ska tas med allvar. I det här fallet kanske dom inte hade lärt känna varandra väl vilket är ett misstag. Människor har olika IQ och uppfattar verkligheten olika. Oddsen att ett par väljer att skilja sig är ju inte ovanlig direkt.
Men varför skaffar hon barn med honom om hon inte känner honom och dessutom två stycken? Förstår inte syftningen till IQ. Menar du att hon har så låg IQ?
Citera
2019-01-29, 18:15
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Han tycks ha ett likgiltigt förhållningssätt till sina barn. Inga känslor där. Alla känslor ligger med KA. Varför går han ut med informationen att han sköt 2 skott i dom var? Den informationen är inte relevant men han väljer att berätta det.

För att alla ska förstå vilken barmhärtig god person han är som dödade dem snabbt och effektivt. Kar*n däremot, hon är så jävla empatilös och iskall..!
Citera
2019-01-29, 18:17
Medlem
kan någon länka videon livesändninge, försökt hitta den men utan hitta!
Citera
2019-01-29, 18:18
Medlem
KirkHammetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bozze4evigt
Att det är en tillfällighet att mordet på pojkarna sker för att han hade dom just den veckan tror jag inte på för fem sekunder.

Att barnen skulle med på kuppen behöver inte ha ingått i hans plan.

Det finns väldigt mycket som talar för att SR är en känslomässigt labil person - sånna typer av människor som känner känslor intensivt skulle ha svårt att under en lång tid brottas med tankarna och sorgen att behöver ta livet av sina barn. Jag tror mer på att det kom en trigger på den kvällen, som gjorde att han kände denna extremt intensiva känsla av svartsjuka/hämd som fick honom att dubbelmörda på toppen av allt.
Citera
2019-01-29, 18:19
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
De. Var. Inte. Gifta..... Någonsin. Är det ingen som läser i tråden innan ni kommenterar?
Citera
2019-01-29, 18:21
Medlem
KirkHammetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
För att alla ska förstå vilken barmhärtig god person han är som dödade dem snabbt och effektivt. Kar*n däremot, hon är så jävla empatilös och iskall..!

Bra poäng. Det nästa går att se på sättet hans ögon rör sig att han återupplever händelsen, och han verkar avtrubbad och chockad i förhållande till den-
Citera
2019-01-29, 18:21
Medlem
Sulacoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bozze4evigt

Han hatade KA och skulle helst av allt vilja skjuta henne, men vill inte sitta inne för det. Att skjuta henne och sedan sig själv skulle vara ett alternativ men då blir grabbarna förstörda för all framtid.

För att orsaka så mycket smärta som möjligt så valde SR denna utvägen.

Helt klart planerat. Han har ju till och med betalat räkningarna för att underlätta för systrarna samt skrivit ett brev.
Detta tror jag han har gjort ett par dagar eller veckor före händelsen.

Att mordet sker på hennes födelsedag känns utstuderat alternativt någon händelse som fick han att göra slag i saken just denna dag - som t ex brev om att KA ska flytta.

Min teori

19:30
Pojkarna (vila i frid små änglar) till sängs ca 19:30

20:30
SR (må du brinna i helvetet) gör slag i saken. Bryter ihop.

21:00
Tar sig an livesändning och berättar vad han gjort.

Knappt 4 minuter senare hör SR en bil som han TROR är polisen.
Då är min fråga; kommer polisen med blåljus och sirener till en sån här utryckning? Om så är fallet, så behöver SR inte tro utan vet att det är dom som kommer.

Larmet kommer dessutom 21:24 till polisen, vilket måste betyda att någon kommit till platsen före dem?

Om KA skulle stormat in i huset först tror jag ändå inte att SR skjutit henne , för då fallerar liksom hela hans plan.

Kan vara så att han sköt sig framför ögonen på henne?
Nej polisen har bekräftat att dom var först på plats! Sluta sprid massa trådosanning.
Citera
2019-01-29, 18:24
Medlem
KirkHammetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
De. Var. Inte. Gifta..... Någonsin. Är det ingen som läser i tråden innan ni kommenterar?

Jag tor poängen var att dom hade barn tillsammans. Ett giftermål är en sorts leksakskvitto på kärleken. Att dom hade barn ihop är ju det som ska räknas då föräldrarna har som ansvar att få det att fungera (ro det i land) även under en skilsmässa.
Citera
2019-01-29, 18:29
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Det är du som måste söka hjälp, det är du som är sjuk. Du har sjuk manssyn. Och det är inte så konstigt med huvudet uppkört i röven. Förhållanden är okej att avbryta. Men inte om man har barn. Då får man ro båten i hamn. Det enkla fattar ju inte du eftersom du har för låg IQ.
Du har en riktigt sjuk kvinnosyn och det är bara att titta på dom trådar du har startat för att förstå att du är en mansgris av rang som hatar kvinnor.
Om det är någon som har huvudet i röven är det du
Nej vi ska inte tillbaka till 1800 talet där kvinnor var låsta i hemska äktenskap och var tvungna att stå ut med allt.
Kvinnor i dag är lika fria som männen och kan göra precis som dom vill, vad du än tycker.
Karin valde att lämna SR och det fanns troligen flera anledning till det.
Lägger man ihop det som har kommit fram här i tråden så finns det många anledningar.
Bara det att han köper sex när hon väntar barn/barnen är små räcker mer än väl för att lämna honom och ingen kvinna accepterar sånt.
Var SR sexmissbrukare kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in