2019-01-29, 17:39
Medlem
KirkHammetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sulacos
Det är nog bara frågan om några min innan han sänder live efter han skjutit två små oskyldiga barn kallblodigt.

Tänker att det tar några minuter att hämta bössorna och ladda dom. Vad går han och tänker på här? Är han helt uppslukad och har ett känslosammanbrott?
Citera
2019-01-29, 17:41
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storskarv
Jag tycker det låter som att fokuset verkligen var att skjuta barnen i ren hämnd.
De gånger han nämner barnen nämner han också Karin direkt efter:

"Jag har nyss skjutit mina grabbar - Karin har varit sånt jävla svin.
Dom är döda bägge grabbara - jag hatar Karin.
Jag sköt dom med två skott var - För… hon.. dom vantrivs hos sin mamma.
"

Som att han rättfärdigar vad han nyss har gjort. Låter nästan som att han har gjort dom en tjänst.
Citera
2019-01-29, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Lägger in denna en gång till med samma fråga:
- Är detta rätt Anna (ex som hängde sej)?
Dansbandsbild från 2002.

Det är den sångerskan som det talats om i tråden, ja.
Citera
2019-01-29, 17:42
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KirkHammett
Tänker att det tar några minuter att hämta bössorna och ladda dom. Vad går han och tänker på här? Är han helt uppslukad och har ett känslosammanbrott?
Han har redan bössorna med sig ut, åtminstone säger han det.
Citera
2019-01-29, 17:46
Medlem
KirkHammetts avatar
Han tycks ha ett likgiltigt förhållningssätt till sina barn. Inga känslor där. Alla känslor ligger med KA. Varför går han ut med informationen att han sköt 2 skott i dom var? Den informationen är inte relevant men han väljer att berätta det.
Citera
2019-01-29, 17:47
Medlem
KirkHammetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Han har redan bössorna med sig ut, åtminstone säger han det.

Totalt 5 skott har avlossats
Citera
2019-01-29, 17:51
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nosework
Du borde nog också söka hjälp.
Du har en väldigt sjuk kvinnosyn.
Förhållanden består inte alltid hela livet. Du äger ALDRIG en annan människa, inte ens dina barn. Vi ansvarar var och en för våra egna handlingar.
Det är du som måste söka hjälp, det är du som är sjuk. Du har sjuk manssyn. Och det är inte så konstigt med huvudet uppkört i röven. Förhållanden är okej att avbryta. Men inte om man har barn. Då får man ro båten i hamn. Det enkla fattar ju inte du eftersom du har för låg IQ.
Citera
2019-01-29, 17:56
Medlem
Citat:
I filmen säger han

"Det kanske blir stoppat i facebook jag vet inte..."

"Men jag har tänkt på det här länge."
"Jag har gjort i ordning och betalat alla räkningar"

Man får anta att det handlar om en längre tid, kanske flera månader. Men att han skulle ta sina egna barn med sig kan mycket väl vara något som han bestämt sig för kort innan. Om det var med i hans planer och tankar från början att mörda sina pojkar så blir historien något av det absolut mörkaste.

Ja, han hade nog planerat sin egen död länge (månader) och förberett det väl för att hans syskon skulle få så lite besvär som möjligt som han säger. Sedan inträffade den något (som blev en sk trigger som gjorde att han inkluderade barnen). Det är inte ovanligt i dylika fall. Ofta sker allt i en form av bottenlös mörker av desperation där man inte klarar av att ens leva eller att ansvara för barnen, och i den sjukdomen föds den förvridna tanken att det är bättre att ta med sig barnen (dom skulle annars lida). Sk barmhärtighetsmotiv. OBS! Total felaktig men ofta vanlig tankegång vid filicid.

Jag tror det var en olycklig slump att "triggern" råkade hända just den vecka han hade barnen, annars hade han troligen inte inkluderat dom.
Han hade tidigare i veckan deltagit i möte med jaktlaget, sonderat var hjortarna höll till samt att man beslutat jaga till helgen (ev jaktolycka för egen del?).

Det är vad jag tror tills vi har mer info. Möjligen framgår det av brevets innehåll (till syskonen).
I t.ex. Bjärred fanns vare sig föräldrar eller barnen medtagna i testamentet som skrevs få dagar innan.
Citera
2019-01-29, 18:00
Medlem
KirkHammetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Det är du som måste söka hjälp, det är du som är sjuk. Du har sjuk manssyn. Och det är inte så konstigt med huvudet uppkört i röven. Förhållanden är okej att avbryta. Men inte om man har barn. Då får man ro båten i hamn. Det enkla fattar ju inte du eftersom du har för låg IQ.

Visst ska båten ros i land. Och med två vuxna människor hade det ju säker gått. Men i det här fallet fanns det en förälder men svåra problem som bör varit kapabel att själv söka hjälp. Han var en väldigt liten person inombords, inte en vuxen man.
Citera
2019-01-29, 18:03
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Visst ska båten ros i land. Och med två vuxna människor hade det ju säker gått. Men i det här fallet fanns det en förälder men svåra problem som bör varit kapabel att själv söka hjälp. Han var en väldigt liten person inombords, inte en vuxen man.
Det är därför det heter i nöd och lust. Kvinnan kunde skita i att skaffa barn med honom och skaffa sig en annan riktig, och vuxen man, om det du skriver stämmer. Varför har hon barn med ett barn? Och dessutom två?
Citera
2019-01-29, 18:06
Medlem
Citat:
I filmen säger han

"Det kanske blir stoppat i facebook jag vet inte..."

"Men jag har tänkt på det här länge."
"Jag har gjort i ordning och betalat alla räkningar"

Man får anta att det handlar om en längre tid, kanske flera månader. Men att han skulle ta sina egna barn med sig kan mycket väl vara något som han bestämt sig för kort innan. Om det var med i hans planer och tankar från början att mörda sina pojkar så blir historien något av det absolut mörkaste.

Ja, han hade nog planerat sin egen död länge (månader) och förberett det väl för att hans syskon skulle få så lite besvär som möjligt som han säger. Sedan inträffade den något (som blev en sk trigger som gjorde att han inkluderade barnen). Det är inte ovanligt i dylika fall. Ofta sker allt i en form av bottenlös mörker av desperation där man inte klarar av att ens leva eller att ansvara för barnen, och i den sjukdomen föds den förvridna tanken att det är bättre att ta med sig barnen (dom skulle annars lida). Sk barmhärtighetsmotiv. OBS! Total felaktig men ofta vanlig tankegång vid filicid.

Jag tror det var en olycklig slump att "triggern" råkade hända just den vecka han hade barnen, annars hade han troligen inte inkluderat dom.
Han hade tidigare i veckan deltagit i möte med jaktlaget, sonderat var hjortarna höll till samt att man beslutat jaga till helgen (ev jaktolycka för egen del?).

Det är vad jag tror tills vi har mer info. Möjligen framgår det av brevets innehåll (till syskonen).
I t.ex. Bjärred fanns vare sig föräldrar eller barnen medtagna i testamentet som skrevs få dagar innan.
Citera
2019-01-29, 18:07
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Vad tror ni om tidsramen för hela händelseförloppet?

Startpunkten när han bestämmer sig att nu ska det hända.

Slutpunkten PANG.

Hans tankar verkar susa fort och han byter ämnen att prata om tvärt. Kanske skedde morden bara någon minut innan. Allt verkar har gått väldigt snabbt - kanske mindre än 10 minuter?

Det kan verka som om han byter ämne, men han besvarar kommentarer han får. Och eftersom vi inte ser kommentarerna i filmen så känns hans kommentarer malplacerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in