2019-01-29, 09:29
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gogganda
Tror du man hann ringa polisen under liven och få vettiga instruktioner därefter? Jag tycker att han förvarnade sina intentioner till bekanta/sk vänner, något senare hör hyresgästen skott, kanske larmar polisen. Kanske. Någon kommer förbi blockaden och meddelar arma Karin. Hade hon blockat honom irl så är chansen större att han inte kommer fram på mobilen.

Jag har full förståelse för hans krampaktiga ångest... fram till att han mördar barnen. Därefter blir det mustigt. Skärselden nästa

Självklart han man ringa polisen under liven, den varade 3-4 minuter. Polisen var kontaktad innan han sköt sig själv. Han var fullt medveten om att polisen var på väg under liven.
Citera
2019-01-29, 09:35
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Teoretiskt har du en poäng där. Men med tanke på hans förtvivlan i videon så har jag svårt att tro att han traskat runt i huset ett dygn med två sönderskjutna söner i huset.

Håller med dig i det skicket han verkar vara i så har nog inte knallat runt ett dygn dessutom säger han i liven att han nyss skjutit sina grabbar
Citera
2019-01-29, 09:36
Medlem
Witkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Hur har travsporten reagerat på hans bortgång? Inte hittat någon info om att det planerats någon aktivitet för att hedra honom.
Varför skulle man hedra en barnmördare?
Citera
2019-01-29, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Witko
Varför skulle man hedra en barnmördare?
Jag tror att många inom travet sörjer honom för den han varit under många år. Däremot är det svårt att hedra en som tagit med sig barnen in i döden (för sitt egen mående).
Citera
2019-01-29, 09:59
Medlem
Jag tycker det låter som att fokuset verkligen var att skjuta barnen i ren hämnd.
De gånger han nämner barnen nämner han också Karin direkt efter:

"Jag har nyss skjutit mina grabbar - Karin har varit sånt jävla svin.
Dom är döda bägge grabbara - jag hatar Karin.
Jag sköt dom med två skott var - För… hon.. dom vantrivs hos sin mamma.
"

Denna känsla av hämnd var så stark och det var det enda som drev honom.
Efteråt däremot, då kommer förtvivlan. Någon som vet allt detta med räkningarna? Jag får mer och mer en känsla av att han tänker något i stil med "Nu ska du minsann få lida Karin som jag har gjort så länge" direkt efter att han avlossat skotten i grabbarna.
Sedan går han och ställer bort bössorna. SEDAN sätter han sig ner vid bordet och allt bara kommer över honom. Är det möjligt att han DÅ sätter sig och betalar räkningar?
Och skriver sitt "jättebra brev" .

För jag tror inte det hade blivit så "jättebra" om han inte gjort själva dådet först... För efter dådet det är ju endast då han är 100% säker på att han måste döda även sig själv då grabbarna är döda.

Så, - Hata Karin -> skjuta grabbarna -> Kanske starta poolen -> betala räkningar -> Skriva självmordsbrev -> Ta av sig kläderna hoppa i - sända live om allt.
Någon vill rädda honom och skriver "men du har ju hela livet framför dig" och han svarar bölande "men neeej ni måste ju fatta det går inte, ingen kan hjälpa mig nu - jag tänker inte sitta inne hela livet för att jag skjutit grabbarna".
Citera
2019-01-29, 10:02
Medlem
ezzters avatar
Det enda jag såg på filmen var en egoistisk jättebebis som tyckte synd om sig själv.
Allt handlar om hans hat till Karin, han har uppenbarligen panik över att inte kunna kontrollera henne längre, panik över att hon blockat honom då han säkert trakasserat henne. Han verkar nästintill besatt av henne då han ägnar så mycket tid i filmen till att prata om henne.
Om hon flyttade ut från honom i Juni är det väl inte konstigt om hon nu träffat någon ny?
Att barnen inte trivs hos henne, hur kan man säkert veta det? Kan vara någon han intalat sig själv och berättar om för att leta sympatier över det han gjort, att det är bättre han sköt sina barn så de slipper bo hos henne.

Angående K.A’s kommentar på tidningsartikeln där hon skriver att det finns två sidor kan det ju vara så att hon påpekar rubriken ”mannen hjärtekrossad”
Han kanske inte alls var hjärtekrossad utan satt sig i denna situation själv med sin svartsjuka/kontrollerande/egoism, därav hennes kommentar.
Citera
2019-01-29, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ezzter
Det enda jag såg på filmen var en egoistisk jättebebis som tyckte synd om sig själv.
Allt handlar om hans hat till Karin, han har uppenbarligen panik över att inte kunna kontrollera henne längre, panik över att hon blockat honom då han säkert trakasserat henne. Han verkar nästintill besatt av henne då han ägnar så mycket tid i filmen till att prata om henne.
Om hon flyttade ut från honom i Juni är det väl inte konstigt om hon nu träffat någon ny?
Att barnen inte trivs hos henne, hur kan man säkert veta det? Kan vara någon han intalat sig själv och berättar om för att leta sympatier över det han gjort, att det är bättre han sköt sina barn så de slipper bo hos henne.

Angående K.A’s kommentar på tidningsartikeln där hon skriver att det finns två sidor kan det ju vara så att hon påpekar rubriken ”mannen hjärtekrossad”
Han kanske inte alls var hjärtekrossad utan satt sig i denna situation själv med sin svartsjuka/kontrollerande/egoism, därav hennes kommentar.

Håller helt med dig..han var besatt av henne och hennes nya 26 åring, Han var svartsjuk kontrollerande,egoistisk Antingen har barnen visat att de också gillade mammans nya kille eller så har han fått dem att säga att de hellre var hos pappan för att han ville att det skulle vara så. Barn tycker naturligtvis synd om den förälder som mår dåligt och är ledsen.
Jag hoppas verkligen att pojkarna får en egen jättefin begravning tillsammans med sin Mamma som de med all säkerhet älskade , släkt och vänner som brydde sig om honom och inte samtidigt som pappan som bestämde att de inte skulle få leva längre, för att han var så bitter och sjuk och egoistisk.
Detta är inte utvidgat självmord detta är en sjuk egoistisk pappa som mördat sina egna barn för att mamman ska få lida resten av livet.
Citera
2019-01-29, 10:39
Medlem
Lider så med denna man att han måste göra denna gärning, vilket helvete han verkat haft, han var en mycket snäll person, tycker det är hemskt att det ska skrivas så mycket skit om honom, hoppas att han och hans underbara pojkar får ha ett mysigt liv på andra sidan, vila i frid.
Citera
2019-01-29, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Fel, han nämner visst att han inte tänker sitta inne för detta utan kommer att ta sitt liv.
Ja.. men han hade ju redan bestämt sig för att han skulle skjuta sig själv och förberett allt... Troligtvis så var hans uttalande om "att jag inte vill sitta inne hela mitt liv" ett svar till någon av dom som skrev till honom under tiden... så det var ju inte så att han tänkte döda pojkarna och inte sig själv..
Citera
2019-01-29, 10:46
Medlem
JagheterRulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storskarv
Jag tycker det låter som att fokuset verkligen var att skjuta barnen i ren hämnd.
De gånger han nämner barnen nämner han också Karin direkt efter:

"Jag har nyss skjutit mina grabbar - Karin har varit sånt jävla svin.
Dom är döda bägge grabbara - jag hatar Karin.
Jag sköt dom med två skott var - För… hon.. dom vantrivs hos sin mamma.
"

Denna känsla av hämnd var så stark och det var det enda som drev honom.
Efteråt däremot, då kommer förtvivlan. Någon som vet allt detta med räkningarna? Jag får mer och mer en känsla av att han tänker något i stil med "Nu ska du minsann få lida Karin som jag har gjort så länge" direkt efter att han avlossat skotten i grabbarna.
Sedan går han och ställer bort bössorna. SEDAN sätter han sig ner vid bordet och allt bara kommer över honom. Är det möjligt att han DÅ sätter sig och betalar räkningar?
Och skriver sitt "jättebra brev" .

För jag tror inte det hade blivit så "jättebra" om han inte gjort själva dådet först... För efter dådet det är ju endast då han är 100% säker på att han måste döda även sig själv då grabbarna är döda.

Så, - Hata Karin -> skjuta grabbarna -> Kanske starta poolen -> betala räkningar -> Skriva självmordsbrev -> Ta av sig kläderna hoppa i - sända live om allt.
Någon vill rädda honom och skriver "men du har ju hela livet framför dig" och han svarar bölande "men neeej ni måste ju fatta det går inte, ingen kan hjälpa mig nu - jag tänker inte sitta inne hela livet för att jag skjutit grabbarna".

Håller med dej. Döda pojkarna var en djävulsk hämnd. Han själv lider ju inte av förlusten. Men kvinnan... herregud. Jag mår skit när man tar med sej barn i döden. Man ska akta sej för svartsjuka kontrollerande män. Finns förvisso såna kvinnor också. De borde inte kunna bli föräldrar. Stackars alla barn som drabbas. Jag klarar inte att se filmen. När han väl insåg att han skjutit barnen så brast allt. Egentligen ville han nog inte dö. men han fick löpa linan ut. Tror ej han hade kunnat leva med sej själv efter det, fängelse eller inte. Han var allvarligt psykiskt sjuk. Hur kunde mamman lämna barnen ensamma med honom? Jag har inte läst tråden. Är för tragiskt.
Citera
2019-01-29, 10:51
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoppanBali67
Ja.. men han hade ju redan bestämt sig för att han skulle skjuta sig själv och förberett allt... Troligtvis så var hans uttalande om "att jag inte vill sitta inne hela mitt liv" ett svar till någon av dom som skrev till honom under tiden... så det var ju inte så att han tänkte döda pojkarna och inte sig själv..

Jag håller med. Innan han säger något i stil med "ingen kan hjälpa mig nu, jag kan inte sitta hela livet i fängelse för att ha dödat grabbarna" så hade han tystnat en stund och läst något på skärmen.

Det fanns en fråga där man kunde urskilja ordet "hjälp" dessutom. Sannolikt är att det var den han läste.
Citera
2019-01-29, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acegi77
Lider så med denna man att han måste göra denna gärning, vilket helvete han verkat haft, han var en mycket snäll person, tycker det är hemskt att det ska skrivas så mycket skit om honom, hoppas att han och hans underbara pojkar får ha ett mysigt liv på andra sidan, vila i frid.
Men snälla du, det finns väl ingen som var tvungen att göra denna handling.
han hade gott och väl kunnat skjutit sig själv för att han inte fick den hjälp han behövde av psyk, men pojkarna valde inte att dö.Det gjorde pappan han bestämde att de skulle dö inte de, de mördade han.Han valde att skjuta dem för att mamman skulle få lida hon med,
Jag kan inte tycka synd om pappans görning, jag kan tycka att det är tragisk att han inte fick den hjälp han behövde för han var en riktigt sjuk man.
Men att tycka synd om honom för att han var TVUNGEN att döda sina barn NEJ aldrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in