2019-01-29, 08:06
Medlem
Någon som har filmen?
Citera
2019-01-29, 08:25
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoruxLax
Någon som har filmen?
Den finns lite överallt i tråden.
Citera
2019-01-29, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Kanske sa han så pga någon kommenterade på nätet... inget blir bättre av att Du tar livet av Dig själv också... Den han hade kontakt med kanske inte trodde på att han hade tagit livet av sina barn?

Jamen han svarade ju att han inte skulle orka sitta inne resten av livet och därför skulle ta livet av sig?
Oavsett vilken kommentaren var i live-sändningen, så förklarar ju hans svar vad han har för motiv till att ta sitt liv. Inte ”jag kan inte leva med skulden och sorgen för det fruktansvärda jag har gjort mot mina söner”, utan bara whinande om att han inte klarar av att sitta i fängelse.

Jag förstår inte var du vill komma.
Citera
2019-01-29, 08:53
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smaland12345
Han var otrogen mot henne.
Och absolut inte illa omtyckt av alla inom sporten, såklart av vissa men så funkar ju livet oavsett om man håller på med en sport eller inte.
Tvärtom var han glad o trevlig på banorna..
Otrogen, är det nåt du vet säkert eller nåt du har hört?
Citera
2019-01-29, 08:55
Medlem
Handen på hjärtat. Det här är inte något som berörs särskilt mycket i några kommentarsfält, egentligen - hur agerar vi när någon i vår närhet mår dåligt?
Vi luktar till oss svaghet. Och många visste helt uppenbart att SR mådde rejält dåligt och var labil. Ändå var han fortfarande ensam med sina barn under veckorna, i det ensliga huset. Det tycker jag är något av det värsta i hela den här historien. Ensamhet är något av det mest destruktiva som finns.
Och när jag tänker på hur utlämnade pojkarna var gör det ont i hjärtat.

Vi drar oss för att få in en svag människa i vårt liv. Lynnighet, självömkan, aggression, missbruk, svaghet, skitsnack, osjälvständighet, svartsjuka, utåtagerande - ingen vill få in det i sitt pressade och tidstajta liv.
Den som en gång har gjort det (jag stöttade en vän med gravt alkoholmissbruk i min ungdom) drar sig säkerligen för att göra det igen. Det är krävande. Det är svårt. Det kan gå bra, men det vet du inte från början. Vem vet vad du dras in i?

Man behöver inte vara en dålig människa för det. Vi skyr svaghet. Det är lätt att skriva ”var fanns ni, när han mådde dåligt”? Men handen på hjärtat - hur skulle du ha gjort?
Senast redigerad av Martingal 2019-01-29 kl. 09:02.
Citera
2019-01-29, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martingal
Jamen han svarade ju att han inte skulle orka sitta inne resten av livet och därför skulle ta livet av sig?
Oavsett vilken kommentaren var i live-sändningen, så förklarar ju hans svar vad han har för motiv till att ta sitt liv. Inte ”jag kan inte leva med skulden och sorgen för det fruktansvärda jag har gjort mot mina söner”, utan bara whinande om att han inte klarar av att sitta i fängelse.

Jag förstår inte var du vill komma.
Kanske någon höll med honom pga att det var så otroligt att han skulle ha tagit livet av sina barn. Hans kontakt där och då trodde inte att något så fruktansvärt kunnat hänt. Som det framkommit tidigare i tråden har han skrivit inlägg på nätterna som på morgonen varit borttagna (onykter?).
Citera
2019-01-29, 08:58
Medlem
Hur har travsporten reagerat på hans bortgång? Inte hittat någon info om att det planerats någon aktivitet för att hedra honom.
Citera
2019-01-29, 08:59
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
Vi vet inte om han dödat dem precis innan eller om han redan gjorde det kvällen innan.
Teoretiskt har du en poäng där. Men med tanke på hans förtvivlan i videon så har jag svårt att tro att han traskat runt i huset ett dygn med två sönderskjutna söner i huset.
Senast redigerad av Flashig78 2019-01-29 kl. 09:12.
Citera
2019-01-29, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Hur har travsporten reagerat på hans bortgång? Inte hittat någon info om att det planerats någon aktivitet för att hedra honom.
Efter vad han gjort kommer dom nog inte hedra honom på något sätt.
Citera
2019-01-29, 09:13
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det värsta för min del i videon är precis efter han sagt "vi hörs, hej" och ska stänga av videon. Då tittar han rätt in i kameran och man ser klart och tydligt hans ögon, fulla med förtvivlan och dödsångest. Jag får inte bort den blicken från min näthinna. 😢

Samma här, önskar jag aldrig sett filmen.
Citera
2019-01-29, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback

Va väl inte direkt stig h j×Hansson de handlade om
Citera
2019-01-29, 09:19
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Fel, han nämner visst att han inte tänker sitta inne för detta utan kommer att ta sitt liv.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jodå, i samma sammanhang.

Hans berättelse styrs av kommentarerna han får på liven. Det är ingen "fri" berättelse på så sätt.

Åtminstone är det min uppfattning. Därav upplevs det osammanhängande.

Det han ville berätta själv var om morden på grabbarna och hur det gick till samt att han skulle ta sitt liv. Det är vad jag tror.

Känner mig säker på att hans ord styrs av de kommentarer han får i liven. Han hade ordnat med räkningarna och skrivit ett "jättebra" brev hur han ville det skulle bli med gården och hästarna. Han hade redan tagit beslutet att ta sitt eget liv innan han sände live.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in