2019-01-28, 11:57
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
Såklart vi inte vet. Det kanske var en slump att han avrättade barnen på deras mammas födelsedag, att hans oerhörda ångest tillsammans med eventuell påverkan ändå fick honom att göra det som han i sitt "terapeutiska" pappersarbete hade arrangerat. Det var en bruten man som hatade sitt ex, det är i alla fall klarlagt. Såna finns det gott om här i världen men det är inte ens en parts per million som dödar sina barn för det. Har du kollat på filmen förresten?
Flera gånger. Och försökt analysera den.
Citera
2019-01-28, 12:08
Medlem
Det ligger i människans natur att hitta rimliga förklaringar till hemska händelser och det är fint att ni kan se på det här ur olika vinklar. Men att säga att den här mannen led av psykisk ohälsa och som vissa skriver ”att Karin inte gjorde något för att underlätta” är som att spotta Karin och alla andra kvinnor som fallit offer för den här typen av män i ansiktet.

Huruvida han var psykopat, deprimerad eller vad ni nu vill diagnostisera honom med är knappt relevant i ämnet. Han är ett praktexempel på hur en kontrollerande man beter sig. ENDA skillnaden är att han faktiskt gjorde det som så många män/fäder hotar med för att få en kvinna/mamma dit de vill. Ofta är hindret att förövaren inte vill åka fast och/eller inte vågar ta sitt egna liv. Det är det som stoppar i vanliga fall!

Sluta förmildra hans beteende! Jag hade förstått er om han inte i största delen av videon kastar skit på sitt ex! Ni har det framför er? Ändå vill ni hitta andra förklaringar? Belys det verkliga i det här så kanske något gott kan komma ur det hemska! Det vill säga att någonting görs för utsatta kvinnor och barn!
Citera
2019-01-28, 12:16
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatthefuck999
Det ligger i människans natur att hitta rimliga förklaringar till hemska händelser och det är fint att ni kan se på det här ur olika vinklar. Men att säga att den här mannen led av psykisk ohälsa och som vissa skriver ”att Karin inte gjorde något för att underlätta” är som att spotta Karin och alla andra kvinnor som fallit offer för den här typen av män i ansiktet.

Huruvida han var psykopat, deprimerad eller vad ni nu vill diagnostisera honom med är knappt relevant i ämnet. Han är ett praktexempel på hur en kontrollerande man beter sig. ENDA skillnaden är att han faktiskt gjorde det som så många män/fäder hotar med för att få en kvinna/mamma dit de vill. Ofta är hindret att förövaren inte vill åka fast och/eller inte vågar ta sitt egna liv. Det är det som stoppar i vanliga fall!

Sluta förmildra hans beteende! Jag hade förstått er om han inte i största delen av videon kastar skit på sitt ex! Ni har det framför er? Ändå vill ni hitta andra förklaringar? Belys det verkliga i det här så kanske något gott kan komma ur det hemska! Det vill säga att någonting görs för utsatta kvinnor och barn!
Nu är ju detta en tråd om mord och självmord, samt att vi analyserar förövaren och frågar oss varför. Det är INTE en tråd där vi skall ge förslag om hur vi skall se och hjälpa utsatta kvinnor och barn. Det får du göra i en annan tråd.

Edit: I just detta forum, "Aktuella brott och Kriminalfall" så diskuteras inte de ämnen du skriver efterlyser. Skulle vi göra det så hamnar vi off topic och vi får varningar. Så gå gärna in på rätt rubrik i det här forumet och starta en sådan tråd. I övrigt är ditt inlägg helt ok.
Senast redigerad av Flashig78 2019-01-28 kl. 12:46.
Citera
2019-01-28, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Just därför det inte är ett hedersmord. Vid ett hedersmord försöker ingen avstyra mordet; tvärt om de uppmanar till mord. De skulle heller inte döda barnen eller den nya mannen utan kvinnan.

Det är, som sagt (skrivet), inte heller jag någonsin påstått. Med all respekt så känns det som du försöker slå i en islagen spik. Varför "motsäga"/citera någon (mig) som aldrig påstått att det "är" hedersmord.
Citera
2019-01-28, 12:19
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:

Ett mycket bra inlägg.

Jag har också reagerat på att annars vettiga skribenter kan skriva att vi inte vet om det är en typ av barmhärtighetsmord, att han vill skydda sina barn från en förskräcklig mor. Det finns ingenting i filmen som visar att han bryr sig om sina barn.

Andra vill förklara morden med att han kanske inte hade planerat dem, han bara råkade skjuta dem också därför att han hade druckit sprit. Det "jättebra brev" som han har skrivit till sina systrar lär visa hur det ligger till med det. Det troligaste är att morden på barnen var planerade långt innan han gick till verket.

Många tar till ovanstående förklaringar, antagligen för att de inte vill se hur mycket hat och elakhet han hade inom sig.
Citera
2019-01-28, 12:26
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:

Bra inlägg.
Citera
2019-01-28, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Vet vi att han skrivit inlägg som sedan raderats dagen efter? Är det någon som varit vän med honom på Facebook som bekräftat detta? Vad stod det i dom inläggen och när började de inläggen att ploppa upp på Facebook? När var sista innan morden och vad stod det? 🤔

Det stämmer.

Förstår inte hur vissa har mage att kräka så mycket skit på k.arin? Hur fan kan man skriva att hon är en slyna som får skylla sig själv?

Han har under lång tid mått dåligt och har inte försökt dölja det, tvärtom. Att då påstå att hon drivit honom till detta? Skitsnack.
Hon sitter inne på psyk nu, men hoppas aldrig hon googlar upp denna tråd.
Citera
2019-01-28, 12:53
Medlem
Har det framkommit vilken typ av vapen han använde för att döda pojkarna och sig själv med?
Citera
2019-01-28, 12:58
Medlem
emotallts avatar
Citat:
... Huruvida han var psykopat, deprimerad eller vad ni nu vill diagnostisera honom med är knappt relevant i ämnet. Han är ett praktexempel på hur en kontrollerande man beter sig. ENDA skillnaden är att han faktiskt gjorde det som så många män/fäder hotar med för att få en kvinna/mamma dit de vill. Ofta är hindret att förövaren inte vill åka fast och/eller inte vågar ta sitt egna liv. Det är det som stoppar i vanliga fall!

Är det har ditt eget påstående eller har du PhD i ämnet??? Om du inte har belägg för dina ord så sluta själv spotta alla de skötsamma fäder som lider varje dag av att deras barn är fråntagna ifrån dem. Att barnens mödrar kullar med afganapor och negrer framför barnen. Att barnen måste se på medan deras mödrar får suga en afgans tunga, bli påsatta av apor och att de stackars barnen utsätts för fysisk våld, örfilar, trakasserier av de muslimska skäggbarn.
Detta är lika sant som dina påståenden!

Faktum är att man inte ska blanda sig i detta fall. Tre människor har dött och deras mor lever. Det enda vi vet är att något hemskt har drivit denna stackars människa till denna handling. Må alla vila i frid.
Citera
2019-01-28, 13:06
Medlem
underhands avatar
Citat:

Bra inlägg! Enligt kvinnliga bekanta som håller på med travsport, var han ett under av skönhet och trevlighet, något av en "kung i baren" om man tolkar dessa rätt.

Hans ex tog livet av sig ... Kan denna handling stå för att hon fick sluta uppträda och omskola sig enligt hans önskemål??
Han har enligt uppgifter umgåtts med prostituerade under åren 2012-2013. Tror karln var ett jävla as att vara tillsammans med och beslutet att ta barnen med sig i döden på K`s födelsedag var han sätt att få den optimala hämnden. När han bölar som värst konstaterar han, att hon kanske inte får se videon eftersom hon "blockat" honom ... Om det är ett problem utifrån hans synvinkel i detta fruktansvärda skeende så är inte den diagnosen uppfunnen än.
Citera
2019-01-28, 13:08
Medlem
Är det bara jag som finner denna kommentaren av barnens mamma endast några dagar efter dådet mycket märkligt och lite väl sansat för någon som precis förlorat sina barn? ” jag är barnens mamma, Kärlek och respekt är det vi kan ge varandra, hat föder hat”..

Verkligen normalt att bry sig om att gå ut på fb å försvara sina barns mördare med vänsterdravel några dagar efter morden? om hon inte är ngn form av helgon vill säga som försöker lugna den lilla byn.

Kommentaren ligger under bilden med tända ljus på marken.

https://www.facebook.com/groups/566505636723923/
Senast redigerad av StaffanErl 2019-01-28 kl. 13:14.
Citera
2019-01-28, 13:13
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StaffanErl
Är det bara jag som finner denna kommentaren av barnens mamma endast några dagar efter dådet mycket märkligt och lite väl sansat för någon som precis förlorat sina barn? ” jag är barnens mamma, Kärlek och respekt är det vi kan ge varandra, hat föder hat”..

Verkligen normalt att bry sig om att gå ut på fb å försvara sina barns mördare med vänsterdravel några dagar efter morden? om man inte är ngt form av helgon vill säga

Kommentaren ligger under bilden med tända ljus på marken.

https://www.facebook.com/groups/566505636723923/
För min del hade nätet varit det sista jag gett mig ut på om den katastrofen hänt mig. Nej, jag tycker som du, mycket mycket märklig reaktion av en mor som förlorat sina barn dagen innan. Men... valium kan göra mycket - bl a kapa känslotrådar så att man överlever och lite till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in