2019-01-28, 13:14
Medlem
K.Blomkvists avatar
Jag har gjort ett nytt försök för att kunna texten och eventuellt se de som kommenterar videon.
Kvaliteten är usel men nu kan man se någorlunda vem som kommenterar och vad.

https://imgur.com/a/S87fNAz
Citera
2019-01-28, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
För min del hade nätet varit det sista jag gett mig ut på om den katastrofen hänt mig. Nej, jag tycker som du, mycket mycket märklig reaktion av en mor som förlorat sina barn dagen innan. Men... valium kan göra mycket - bl a kapa känslotrådar så att man överlever och lite till.

Ja sant. Förmodligen fullproppad med medikament.
Citera
2019-01-28, 13:19
Medlem
Sdhatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Jag har gjort ett nytt försök för att kunna texten och eventuellt se de som kommenterar videon.

Skämtar du eller??
Man ser inte ett skit, risken e att folk börjar chansa och till slut tycker nån att det minsan står Jonas Gardell på nån av dina grumliga bilder
Citera
2019-01-28, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emotallt
Är det har ditt eget påstående eller har du PhD i ämnet??? Om du inte har belägg för dina ord så sluta själv spotta alla de skötsamma fäder som lider varje dag av att deras barn är fråntagna ifrån dem. Att barnens mödrar kullar med afganapor och negrer framför barnen. Att barnen måste se på medan deras mödrar får suga en afgans tunga, bli påsatta av apor och att de stackars barnen utsätts för fysisk våld, örfilar, trakasserier av de muslimska skäggbarn.
Detta är lika sant som dina påståenden!

Faktum är att man inte ska blanda sig i detta fall. Tre människor har dött och deras mor lever. Det enda vi vet är att något hemskt har drivit denna stackars människa till denna handling. Må alla vila i frid.

Men är du på riktigt!?
Vad har alla skötsamma,ansvarskännande fädrar som har fungerande relationer till sina exfruar/sambon att göra med det som stod i inlägget du citerade?
Det stod om KONTROLLERANDE män, och "den här typen av män". Jag kan iaf läsa.
Du däremot verkar ha något uppdämt problem, är du separerad, hoppas du inte har barn, kanske ditt ex också ska oroa sig!?
Citera
2019-01-28, 13:21
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StaffanErl
Ja sant. Förmodligen fullproppad med medikament.

Eller så är det en vän/släkting som lånat hennes telefon och skrivit det mamman velat förmedla.
Citera
2019-01-28, 13:21
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Är det bara jag som finner denna kommentaren av barnens mamma endast några dagar efter dådet mycket märkligt och lite väl sansat för någon som precis förlorat sina barn? ” jag är barnens mamma, Kärlek och respekt är det vi kan ge varandra, hat föder hat”..

Verkligen normalt att bry sig om att gå ut på fb å försvara sina barns mördare med vänsterdravel några dagar efter morden? om man inte är ngt form av helgon vill säga

Kommentaren ligger under bilden med tända ljus på marken.

https://www.facebook.com/groups/566505636723923/

Håller med, riktigt märkligt måste jag säga. Lite kusligt till och med, men jag antar att hon gå på lugnande och för rejält omtöcknad.

Men hon får helt enkelt göra en "Pigge Werkelin" och skaffa ny man och nya barn som ingenting efteråt. Han var igång relativt snabbt efter Tsunami i Thailand där han förlorade barn och fru. Bara studsa upp och borsta av sig helt enkelt.
Arbogamamman har väl också klarat av att fortsätta leva vad jag förstår efter Christine Shürrers svingande hammare.
Det går att starta om men minnet som hon bär kommer aldrig försvinna!
Citera
2019-01-28, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Säger Samuel inte i filmen att "hon skickat sms" eller något liknande. Avser han att Karin skickat sms till Samuel där hon säger att hon träffat en ny och livet är toppen, eller avser han sms som Karin skickat till afghanen?

Jag uppfattade de iaf så , inte snällt särskilt då hon bör veta hur han mår.
Citera
2019-01-28, 13:22
Medlem
Citat:
Är det bara jag som finner denna kommentaren av barnens mamma endast några dagar efter dådet mycket märkligt och lite väl sansat för någon som precis förlorat sina barn? ” jag är barnens mamma, Kärlek och respekt är det vi kan ge varandra, hat föder hat”..

Verkligen normalt att bry sig om att gå ut på fb å försvara sina barns mördare med vänsterdravel några dagar efter morden? om hon inte är ngn form av helgon vill säga som försöker lugna den lilla byn.

Kommentaren ligger under bilden med tända ljus på marken.

https://www.facebook.com/groups/566505636723923/

Är nog inte normalt att få sina barn mördade av barnens far...
Citera
2019-01-28, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist

Såg videon när den låg på hans fb fortfarande, de flesta skrev ”nej Barnen” etc och massa hjärtan, en uppmuntrade människor i när heter att åka dit (samma som skrev liknande på hans vägg senare C*cilia) samt en St*phan*e J*seph*ne W*rner som skrev ring mig. Det är ungefär det jag kommer ihåg ialf.
Citera
2019-01-28, 13:26
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sdhataren
Skämtar du eller??
Man ser inte ett skit, risken e att folk börjar chansa och till slut tycker nån att det minsan står Jonas Gardell på nån av dina grumliga bilder

Nej jag skämtar inte och det är inte mina bilder som är grumliga, det är originalen som är grumliga.
Men tanken var god. Inte alla kan se texten i videon.

Men du kan kanske göra det bättre.
Citera
2019-01-28, 13:32
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Såg videon när den låg på hans fb fortfarande, de flesta skrev ”nej Barnen” etc och massa hjärtan, en uppmuntrade människor i när heter att åka dit (samma som skrev liknande på hans vägg senare C*cilia) samt en St*phan*e J*seph*ne W*rner som skrev ring mig. Det är ungefär det jag kommer ihåg ialf.
När man känner sig totalt ensam i hela världen, tycker synd om sig själv och begått ett brott som t o m han inser var åt helvete så är det inte konstigt att man bryter ihop när man får sympati och respons.

När jag mått skit så har jag ändå haft en glad fasad uppe utåt. Tills jag får en klapp på axen och en nära vän frågar: Men du, hur mår du EGENTLIGEN? Då har jag brutit samman. Och jag tror det var det som hände i videon. Han hämtar sig lite då och då, men så fort någon säger något, så börjar han storböla.
Citera
2019-01-28, 13:35
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Säger Samuel inte i filmen att "hon skickat sms" eller något liknande. Avser han att Karin skickat sms till Samuel där hon säger att hon träffat en ny och livet är toppen, eller avser han sms som Karin skickat till afghanen?

Behöver inte vara så alls, det är något som pågått i hans hjärna eller den sjuka kontrollerande värld han lever i. Tänk om, Karin enbart har träffat denna Afghan på lokala gymmet och sedan under en bild som är inlagd på hans Facebook några dagar innan det hände ger hon ett gillande och lägger en kommentar. Var sig hjärtlig eller något romantiskt i kommentaren alls.
Det skulle ju kunna vara så att i hans svartsjuka kontrollerande hjärna så utlöste detta något som sen visade sig att vara mord och sitt eget självmord. Hans äger också att han planerat det länge i filmen, men exakt vad har han planerat länge? Att mörda barnen? Att ta sitt liv? Att mörda Karin också? Det vet man ju inte. Det finns mycket spekulation nu tycker jag och väldigt lite konfirmation förutom profilen Bjompa som verkar sitta precis mitt i allt som sker. All heder till Bjompa måste jag säga, den personen verkar veta enormt mycket. Bra att klargöra saker och ting så inte alla Flashback hjärnor svävar iväg för mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in