2019-01-27, 23:05
Medlem
Är det bekräftat att han sköt sig i poolen?
Kunde inte se att det fanns någon pool när jag kollade på gården från satellit kamera.

Är det möjligtvis ett spabad han har inomhus?
Citera
2019-01-27, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Huvudet på spiken, tror inte heller att barnen ingick i planen.
Arma mamma, hade hon förstått att han balanserade på gränsen, inte hade hon lämnat barnen hos SR.
Att vara Andre*s är nog heller ingen höjdare, han verkar ha varit med från första sekunden.
Alla som stod nära SR måste väl fråga sig varför de inte har märkt nåt.

Jag hade en bekant som tog livet av sig. Trots att han ringde timslånga samtal till sina fem närmaste vänner den sista natten, anade ingen av dom vad som var på gång.
När han avslutat samtalet med den femte vännen, satte han bösspipan i truten och tryckte av.
Med facit i hand tyckte alla fem att där funnits signaler, men under nattens samtal märkte ingen av dom nåt avvikande, det var helg och han hade väl festat till det, inget konstigt med det.
Ja jag tror inte att KA i sin vildaste fantasi kunde tro att han skulle göra barnen illa, hur dåligt han än mådde! Han la ut en film bara nån vecka innan när de åkte skridskor som vilken familjefar som helst, han hjälpte grabbarna upp när de ramlade osv. Fanns nog ingen anledning att han inte skulle kunna få ha barnen, även om hon förstod att han var sårad över att deras relation var över!
Citera
2019-01-27, 23:07
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av verbet
Kunde inte se att det fanns någon pool när jag kollade på gården från satellit kamera.

Ja
Citera
2019-01-27, 23:07
Medlem
Citat:

Det borde rimligtvis vara en pool inomhus då ingen ånga från varken poolen eller andedräkten syntes på filmen!
Citera
2019-01-27, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Det borde rimligtvis vara en pool inomhus då ingen ånga från varken poolen eller andedräkten syntes på filmen!

En anledning till att Samuel sköt sig i just poolen var väl troligtvis att han skulle drunkna ifall kulan inte skulle bära med sig dödlig utgång
Citera
2019-01-27, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BitchZ
Kanske är det Samuel som levt i en relation med förtryck? Även män kan råka ut för det och även kvinnor kan vara vidriga.

Ja visst kan det vara så. Vad fint att exet då lämnade honom. För hans skull. Det jag läst mig till är dock att han såg sig själv som ett offer och att exet hört av sig till honom, blockat honom osv... I det har han själv ett ansvar över att inte tillåta henne kontakt. Tolkar det som att HON blockat honom o han försökt nå henne. Hade det varit han som varit förtryckt och känt att han inte ville ha med henne att göra - varför ser han då ett problem att hon blockat honom? Varför såg han inte till själv att göra det.

Argumentet barnen är rätt urvattnat.. Man behöver inte ha kontakt mer än nödvändigt. Det behövs inte mer än ett telefonnummer till det. Och går inte det så tja...samhällets vägar som familjerätt etc går fint oxå. Om det nu är så in i...infekterat.
Citera
2019-01-27, 23:18
Medlem
Urinterapeuts avatar
Vilken löjlig sista film från en nolla till man. Det enda rationella hade väl varit att ge sig på afghanen. Pysslade han med någon narkotika? Hade han sökt någon hjälp för psykiska besvär nyligen?
Citera
2019-01-27, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Ja

Kände du Samuel?
Citera
2019-01-27, 23:20
Medlem
Citat:
Frågan är om Samuel hade skrivit papper på att gården var hans när de gifte sig.

Som jag förstår så är det hans föräldrahem och gården kan ju vara värderad till flera miljoner.

Om de inte skrivit något så kan ju Karin ha krävt hälften och Samuel inte hade ekonomi till att köpa ut henne

Vad menar Samuel annars med att hon utpressar honom? Det handlar ju knappast om några sketna möbler eller tv apparater.
Jag såg på Karin´s FB att en vännina skrivit att hon ville att Karin skulle flytta dit hon bodde, Karin svarade inom sinom tid. Kan det ha varit det? att hon sagt att hon skulle ta med sig sönerna? Bara en tanke!
Var Karin från Sala/Möklinta från början?
Citera
2019-01-27, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mozarti
Jag såg på Karin´s FB att en vännina skrivit att hon ville att Karin skulle flytta dit hon bodde, Karin svarade inom sinom tid. Kan det ha varit det? att hon sagt att hon skulle ta med sig sönerna? Bara en tanke!
Var Karin från Sala/Möklinta från början?

Där har vi svaret.

De var inte gifta så ingen gård i fara.
Det var alltså barnen.!

Hon var garanterat inte från möklinta. Men det räcker att hon skulle flytta runt fem till tio mil ifrån möklinta för att Samuel inte skulle kunna träffa pojkarna spontant mer än på helgerna.

Alla pappor som har vart med om att exet sticker med barnen till annan ort vet hur ont det gör.
Citera
2019-01-27, 23:35
Medlem
Har precis kollat filmen och förstår inte hur så många tycker den var så jobbig och hemsk. Jag ser bara en ömkande egoistisk psykopat till mördare , precis som många andra som sysslar med jakt.
Citera
2019-01-27, 23:37
Medlem
Kanske det som var droppen, Karin skulle flytta med barnen längre bort. Med tanke på hur många gånger han blivit övergiven. Kanske ingick nån form av utpressning från henne där. Och känslan inom honom att han kommer bli övergiven även av sina barn tog över. Därav hämnas han på karin genom att ta barnen först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in