Flashback bygger pepparkakshus!
2019-01-26, 04:51
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Filmen är uppe i tråden sedan ett par timmar tillbaka så gå och göm dig under stenen och skäms

https://streamable.com/md44u

Vilken jävla stor bebis! Hur fan kan de hylla honom med hjärtan? Fy skäms på er!
Citera
2019-01-26, 05:25
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Vilken jävla stor bebis! Hur fan kan de hylla honom med hjärtan? Fy skäms på er!
Jag såg filmen 4 ggr och ser ingen ångest någonstans. Bara en man fylld av hat som tycker jävligt synd om sig själv och gråter krokodiltårar. Bara en massa självömkan.
Finns det verkligen någon som ser den filmen som tycker synd om honom och hyllar honom med hjärtan? Pojkarna nämner han knappt mer än att konstatera vad han har gjort med dom.
Var finns kärleken till dom? Jag ser bara hatet till exet och egoismen.

Dom det är synd om är dom som får leva med hans fullständigt horribla gärning resten av sina liv.
Det påverkar ju så många fler än bara exet som han vill hämnas på.
Att sitta här och skylla på psykisk sjukdom och ursäkta honom med det är helt korkat.
Visst har han fel på sitt psyke men det har han haft i hela sitt liv. En personlighetsstörning av det här slaget har funnits där länge. Folk har bara inte sett det.
Jag måste föröka sova men är fortfarande så förbannad så det blir svårt att somna.
Förbannad för att en egoist med ett stort kontrollbehov gick över den gräns som normala människor har. Tur han lyckades med sitt självmord för många hade nog velat slå ihjäl honom annars.

Och det är DUBBELMORD OCH SJÄLVMORD och inget annat!
Utökat självmord som vissa kallar det hade det varit om pojkarna hade tagit livet av sig själva.
Nu tog deras pappa, deras trygghet, deras liv, mördade dom när dom sov tryggt i sina sängar.
Jag vill bara kräkas nu
Senast redigerad av Timeout 2019-01-26 kl. 05:28.
Citera
2019-01-26, 05:40
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jag såg filmen 4 ggr och ser ingen ångest någonstans. Bara en man fylld av hat som tycker jävligt synd om sig själv och gråter krokodiltårar. Bara en massa självömkan.
Finns det verkligen någon som ser den filmen som tycker synd om honom och hyllar honom med hjärtan? Pojkarna nämner han knappt mer än att konstatera vad han har gjort med dom.
Var finns kärleken till dom? Jag ser bara hatet till exet och egoismen.

Dom det är synd om är dom som får leva med hans fullständigt horribla gärning resten av sina liv.
Det påverkar ju så många fler än bara exet som han vill hämnas på.
Att sitta här och skylla på psykisk sjukdom och ursäkta honom med det är helt korkat.
Visst har han fel på sitt psyke men det har han haft i hela sitt liv. En personlighetsstörning av det här slaget har funnits där länge. Folk har bara inte sett det.
Jag måste föröka sova men är fortfarande så förbannad så det blir svårt att somna.
Förbannad för att en egoist med ett stort kontrollbehov gick över den gräns som normala människor har. Tur han lyckades med sitt självmord för många hade nog velat slå ihjäl honom annars.

Och det är DUBBELMORD OCH SJÄLVMORD och inget annat!
Utökat självmord som vissa kallar det hade det varit om pojkarna hade tagit livet av sig själva.
Nu tog deras pappa, deras trygghet, deras liv, mördade dom när dom sov tryggt i sina sängar.
Jag vill bara kräkas nu
Tack snälla för att du lagt upp detta!
Ja det konstiga är hur människor runt personen o även här kan ta denna psykopat i försvar?
De karske känner igen sig själva? Obehagligt likväl! Det enda bra med detta är att han inte sprider sina sjuka gener vidare! Vackra fina pojkar, sov gott!
Senast redigerad av rubin22 2019-01-26 kl. 05:43.
Citera
2019-01-26, 05:45
Medlem
nomorepcs avatar
Går det att begripa det obegripliga?
Att Samu*l R*hn (*=e) har gjort detta säger en hel del om honom som person.
Om han inte var totalt borta (sjuk, icke tillräknelig) så måste det väl ses som en akt som gick ut på att straffa Kar*n (*=i)? För att hon lämnat honom och för att hon träffat en ung afghan.
Varför påpekar Samu*l att Kar*ns nya är en ung afghan som är 26? Ungefär som att hon lämnade honom, hon träffade en annan och som om inte det var nog så var hennes nya en ung afghan!
Samu*l anklagar också Kar*n för utpressning. Betyder det något?
"Jag har skrivit ett jättebra brev"...
Varför? Till vem?
Citera
2019-01-26, 05:57
Medlem
Loyolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladidada
Er dette en venn av SR ?

https://minfil.com/z2ecG4r0b6/0CDB5F...6E32DB0679_png

Solvalla är en travbana, så antagligen är hon travkusk och har tävlat med en av de hästar han tränar. Han hade ju ett stall med hästar. Antagligen känner travkuskarna hästarnas ägare/tränare, behöver inte vara en mer personlig relation.
Citera
2019-01-26, 06:30
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loyola
Solvalla är en travbana, så antagligen är hon travkusk och har tävlat med en av de hästar han tränar. Han hade ju ett stall med hästar. Antagligen känner travkuskarna hästarnas ägare/tränare, behöver inte vara en mer personlig relation.
Hon är Montéryttare och har ridit hans hästar i Montélopp.
Monté är travlopp där hästarna har ryttare i stället för en kusk i en sulky. Hästarna ska trava.
Hon har bara träffat honom i sin yrkesroll som ryttare och då kunde han ju bete sig normalt för dom hade ingen närmare relation än så.
Senast redigerad av Timeout 2019-01-26 kl. 06:38.
Citera
2019-01-26, 06:34
Medlem
Kamacamakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavle112
Skrivet för 5h sedan
"Karin Andersson Tack för att ni hedrar mina vackra barn"
https://www.facebook.com/Salapastorat

Nu blir jag lite fundersam att mamman är inne så mycket på internet o fifflar med posts, likes och gör sin instagram privat.

Jag tror självklart inte hon är en psykopat som honom men detta är verkligen märkligt. Jag hade varit helt förstörd o hade varit sängliggande i ett år efter något som detta. Shock-teorin håller inte för mig...

Jag tror att mamman är i svår chock och har fått starka lugnande medel. Hon behöver nog aktivera sig och det är nog en tröst att läsa om att hon inte är helt ensam i sin sorg även om hennes överstiger allt annat.
Dagen pappan till hennes älskade barn blev mördade var på hennes egen födelsedag, så det var den ultimata hämnden. Värre än så kan man inte skada någon! Att ta ifrån en förälder dennes barn genom att döda dom är det grymmaste man kan göra. Finns inget som kan ge lindring, överlever man det är man oerhört stark som människa. Jag skulle nog inte klara det.
Mördaren ska inte ha någon som helst ursäkt för sitt handlande, oavsett hur dåligt han må ha mått. Ta sitt eget liv, okej, men ALDRIG andras!
Citera
2019-01-26, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nomorepc
Går det att begripa det obegripliga?
Att Samu*l R*hn (*=e) har gjort detta säger en hel del om honom som person.
Om han inte var totalt borta (sjuk, icke tillräknelig) så måste det väl ses som en akt som gick ut på att straffa Kar*n (*=i)? För att hon lämnat honom och för att hon träffat en ung afghan.
Varför påpekar Samu*l att Kar*ns nya är en ung afghan som är 26? Ungefär som att hon lämnade honom, hon träffade en annan och som om inte det var nog så var hennes nya en ung afghan!
Samu*l anklagar också Kar*n för utpressning. Betyder det något?
"Jag har skrivit ett jättebra brev"...
Varför? Till vem?

Till sina arvtagare, troligen systrarna. Som jag tolkade det, bara sett klippet en gång.

Men att han skröt om just det tror jag var menat direkt till ex-sambon. Han har "tömt" boet och överfört alla tillgångar till sina systrar. Rubb och Stubb.
TROR jag.
Citera
2019-01-26, 06:53
Medlem
Det liknar ju fruktansvärt mycket barnamorden i Dalarö där en hämndlysten pappa tänder på huset på kvällskvisten när barnen nattats och lät sina små barn brinna inne.
Sedan skickar han meddelande till barnens mamma och skriver "hämnden är ljuv din jävla idiot" .
Dalaröpappan skulle ju också ta livet av sig efter dådet, han hade gjort färdigt någon avskedsvideo på mobilen.
Minns dock inte vad det berodde på att han inte lyckades ta livet av sig. Han häktades i alla fall och dömdes till livstid.

Ser ju ingen direkt skillnad i morden och motivet? Enda skillnaden är att SR genomförde självmordet.
Men dalaröpappan klassas som barnamördare med motivet hämnd mot mamman och SR är det synd om? Förstår inte logiken alls.
Senast redigerad av Storskarv 2019-01-26 kl. 07:02.
Citera
2019-01-26, 07:01
Medlem
Vad säger detta egentligen om man reflekterar?

Denna ondskefulla handling, vad ger det för budskap, effekter, kommer vi att få se mer...?
Citera
2019-01-26, 07:07
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavle112
Skrivet för 5h sedan
"Karin Andersson Tack för att ni hedrar mina vackra barn"
https://www.facebook.com/Salapastorat

Nu blir jag lite fundersam att mamman är inne så mycket på internet o fifflar med posts, likes och gör sin instagram privat.

Jag tror självklart inte hon är en psykopat som honom men detta är verkligen märkligt. Jag hade varit helt förstörd o hade varit sängliggande i ett år efter något som detta. Shock-teorin håller inte för mig...
Alla människor sörjer olika och jag ser inget konstigt alls att hon har skrivit några ord till tack på kyrkans sida.
Hon har säkert fått stöd från kyrkan och dom berättar för henne om stödet från andra på kyrkans sida och det ger henne säkert lite tröst i allt det svåra.

Döm aldrig någon annan för vad dom gör i sorg för du har ingen som helst aningen om vad du gör den dagen du hamnar i en svår sorg.

Jag har gått igenom flera tunga sorter och vid en av dom gick jag ut på krogen efter en vecka för jag satt bara hemma och glodde in i väggen och grät.
Två vänner kom och jag bad dem ta med mig ut någonstans så jag fick se något annat än väggarna hemma.
Vi gick på en pub och jag blev berusad och det finns så mycket ilska i sorgen så kvällen slutade med att jag klappade till någon... och det var så skönt att få ur sig lite av ilskan.
Jag bad naturligtvis personen om ursäkt och förklarade varför jag mådde dåligt och det godtogs.
Jag har aldrig gjort något liknande sen.
Citera
2019-01-26, 07:15
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Han mumlade de grejerna, gick inte att urskilja om han verkligen sa det.

Ja relationen är intressant. Är ett av de mest fascinerande fallen måste jag säga. Hade gått att skriva en bok om det eller göra en film.
Systrarna, som förstod honom, måste må för jävligt över att de inte förstod allvaret.
Hade minsta oråd anats skulle inte barnen ens ha varit i närheten av honom.
Vännen var ju redan död, annars kanske just hon hade kunnat hålla honom över ytan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in