2019-01-27, 18:31
Medlem
Spekulation och inget försvar mot barnamördaren!

Det kanske inte alls handlade om hämd, utan att han helt enkelt inte orkade bära på den smärta då exet träffat Afghankillen, hans bästa vän dött osv.
Kanske hade han druckit och blev ännu skörare så det till slut snurrade runt helt. Men han kunde inte lämna barnen, för dem vantrivs hos sin mamma, och smärtan barnen skulle behöva utstå när han tagit livet av sig.

Det var omöjligt att tänka på ett annat sätt i denna förtvivlan.

Somsagt bara spekulation.
Citera
2019-01-27, 18:34
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Du skriver flera inlägg om att Karin är lik en psykopat i sitt beteende. Har du träffat henne personligen eller vill du bringa lite andra perspektiv till tråden?

Det är väll klart jag träffat henne.
Annars skulle jag ju aldrig skriva som jag skriver! Suck
Citera
2019-01-27, 18:35
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mozarti
Hur kan du veta det, lär fråga igen. Kände/Känner du dem?

Men ja. Annars hade jag inte vetat det!
Citera
2019-01-27, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Okej. Hon satte igång allting med andra ord. Må hon brinna i helvetet isåfall

Han visste inte ett skit om henne innan detta hände. Jävla parasit.
Citera
2019-01-27, 18:41
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reme
Spekulation och inget försvar mot barnamördaren!

Det kanske inte alls handlade om hämd, utan att han helt enkelt inte orkade bära på den smärta då exet träffat Afghankillen, hans bästa vän dött osv.
Kanske hade han druckit och blev ännu skörare så det till slut snurrade runt helt. Men han kunde inte lämna barnen, för dem vantrivs hos sin mamma, och smärtan barnen skulle behöva utstå när han tagit livet av sig.

Det var omöjligt att tänka på ett annat sätt i denna förtvivlan.

Somsagt bara spekulation.

Din spekulation är nära sanningen. Pluss det andra hon gjort. Mot honom. Må dom tre vila i frid
Citera
2019-01-27, 18:41
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Det här handlade nog inte alls om barnen överhuvudtaget. Det är en mix av: sorg från föräldrars och bästa vännens död, det är en separation, det är känslan att ha blivit bortvald, det är svartsjuka, det är ekonomisk ruin (?). Han knäcktes. Och tyckte uppenbarligen det var en bra idé att förutom ta livet av sig själv, passa på att straffa barnens mamma. Barnen blev ett redskap. Han ville skicka ett budskap till barnens mamma samtidigt som han själv slapp livet. Tror jag. Det kan naturligtvis varit enbart exet allt handlade om. Det är ju henne han nämner hela tiden. Fan vet.

Ekonomisk ruin?

Det krävs lite psyke för att vara egenföretagare. Särskilt inom travsport, där det oftast inte handlar om lättförtjänta pengar, måste man vara tillräckligt stark för att klara av att verksamheten har sina uppgångar och nedgångar. Det är inte jättemånga som kan försörja sig på att tävla inom travet. Konstigt om han blev överraskad över att det gick dåligt ibland.

Eftersom han också ägde en gård med rätt stora skogsområden så hade han kunnat sälja av mark om det gick dåligt. Det verkar inte ha funnits någon risk att han skulle behöva gå från hus och hem i alla fall.
Citera
2019-01-27, 18:52
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Det är väll klart jag träffat henne.
Annars skulle jag ju aldrig skriva som jag skriver! Suck
När, var och i vilket sammanhang har du träffat henne?
Citera
2019-01-27, 18:53
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Jösses vilka människor det finns, vet inte om man ska skratta eller gråta.

Mamman har satt ett hjärta på en fin bild och även skrivit "nice". Då är hon tydligen tillsammans med den personen!! Det är ju inte klokt, hur sjutton kan det fortsätta att pratas om detta!!
.
Skrev igår att jag satt många hjärtan på facebook, då har jag än jäkla massa förhållanden med både kvinnor o män o även pedofil, så många barnfotografier som jag gett hjärtan.

Kan man inte lämna denna mamma utanför detta!!

Tänk istället på henne med kärlek o värme, hon har nu en lååååång väg att gå. <3

Jag tänker på henne varje dag o smärtan hon måste känna, så frukansvärd tragedi för henne!!

Jag hoppas verkligen hon får den hjälp hon behöver o kärlek från sina vänner o familj. <3 <3 <3

Tänder 3 ljus ikväll med 1 för mamman 1 för Walter 1 för Melker <3 <3 <3

Ps. Alla människor får ta ansvar för sina handlingar!! Har man det väldigt svårt så berättar man sanningen , hur man tänker o känner...annars får mman inte den hjälp man behöver.
Väldigt förvirrat inlägg. Vem säger vad?
Citera
2019-01-27, 18:57
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Han verkar lite chockad över att det som han har tänkt på länge, nu har hänt.
”Jag trodde aldrig det skulle hända”
Eller ingick kanske inte barnen i planen, det var ett plötsligt infall som gjorde att han dödade dom först.
Frågan är om det bra brevet till systrarna skrevs långt i förväg eller svamlades ihop innan livesändningen.
Citera
2019-01-27, 18:57
Medlem
Citat:
Tyvärr är det många gånger så det fungerar.
Det mest ondskefulla har ju utförts av kvinnor senaste åren.

Om det nu vore sant men i detta fall var det en man. Svårt att ta in??
Citera
2019-01-27, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Äppelkäck var den som påstod att kvinnor i det området i större omfattning numera också har jaktvapen. Så om Karin hade ett är det givetvis möjligt att hon tog med sig det. Förstår inte konstigheten?

Rätt naturligt skulle jag tro att man tar med sig det som skydd mot ett galet beväpnat ex som har ens barn.
Okej, svårt att hålla isär alla ibland

Det konstiga ligger i att påstå att det vore normalt för kvinnor att hämta vapen om de misstänker att deras barn är i fara och särskilt hos någon som de lämnat dem hos. Normalt så skulle man aldrig lämna ut barn om man tror att det finns risk för deras liv och sedan kan jag inte dra mig till minnes ett enda fall i Sverige med våld inom familjen där en kvinna skjutit en anhörig. Kvinnor skaffar inte vapen till skydd mot andra och oftast brukar de inte tro något sådant om mannen som att han kan komma att ta till dödligt våld först när han gjort det.

Det känns som om jag hamnat i diskussion med folk som tror att det fungerar som i filmer. I verkligheten gör det sällan det och kvinnor är inte heller mordiska galningar. Ytterst få utav oss vågar eller ser det som nödvändigt att ta tillhygge eller kniv mot en galen man som vet om sedan barnsben att han fysiskt övertag och inte kan skadas av en svagare part som istället tror att det går att resonera med någon som vill utsätta dem eller andra för våld. Kvinnor hämtar inte vapen eftersom de under hela deras liv varit i beroende av att kunna prata sig ur farliga situationer.
Citera
2019-01-27, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Han verkar lite chockad över att det som han har tänkt på länge, nu har hänt.
”Jag trodde aldrig det skulle hända”
Eller ingick kanske inte barnen i planen, det var ett plötsligt infall som gjorde att han dödade dom först.
Frågan är om det bra brevet till systrarna skrevs långt i förväg eller svamlades ihop innan livesändningen.
Det är antagligen inte lätt att döda människor och att iskallt skjuta sina barn i sömnen, lär förhoppningsvis vara en chock nog att skapa lidande hos sådana förövare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in