Citat:
Ursprungligen postat av
Alpha101
Ja, säljer Allmännyttan under marknadspris till någon är det lagbrott. Och i ett sådant här fall skulle HGF inte tveka en sekund med att anmäla.
Vad menar du med "1/3 del av dåvarande marknadspris på hemnet"? Har det inte skurit ihop i skallen för dig nu. Varifrån har du fått att försäljning av hyresfastigheter går via Hemnet. Varsågod att visa det.
Den som inte förstår att produkterna:
* flerfamiljshus som regleras av hyresreglering
* flerfamiljshus som inte regleras av hyresreglering
Är olika och har olika pris, har inte förstått något. Och bör lyssna och lära istället för att påstå. Men samtlig som förordar hyresreglering verkar vara på den deprimerade nivån. Och verkar fullkomligt oförmögna att ta in information.
Varsågod att visa en ombildning där en likvärdig hyresfastighet sålts för väsentligt högre belopp. Lycka till.
Vadå fastighetsombildningar går via hemnet? Va i helvete snackar du om ditt psykfall. Jag har inte sagt det.
Min lägenhet såldes av allmänyttan för en halvmille i min ombildning. Jag sålde den direkt sen för nästan 1.5 mille på hemnet där det blev budgivning för marknadspris.
Marknadspriset var alltså 1.5 mille vid tidpunkten, men jag köpte den för ett pris som gällde 10 år tidigare. Det är som bilhandlaren skulle sälja en ny volvo v90 till mig för 130 000 kr medans jag kunde sälja den på blocket 3 mån senare för 400 000.
Kan du inte förstå något så simpelt ditt mentala aspberger missfoster. Vet du inte vad marknadspris är nu helt plötsligt?
Det är att rea ut allmänna egendomar. Utan dessa vansinniga reor så blir det inga ombildningar.
Ingen ombildning hade skett om lägenheterna ombildades för 1.5 miljoner och för marknadspriset.