2019-01-25, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Ok, anekdot-dags:
Det var faktiskt en tjej som talade om för mig och öppnade mina ögon för det här.

Förklarande exempel:
Tänk dig en godtycklig tjej som väldigt bestämt hävdar att hon definitivt och aldrig kommer att gifta sig med någon som bär glasögon och inte har något hår. Ett år senare. Ja, nog tusan är hon gift med en snubbe som har glasögon och inget hår.

Så den jag pratar om var skrockfull och rädd för att något liknande skulle hända henne. Därför var hon ständigt försiktig med negativa utsagor om andra människor. Speciellt om pojkvänner till hennes vänninor. Eftersom jag inte är skrockfull var det där väldigt främmande för mig, man faktiskt riktigt charmigt. Alla gillade hennes stil och vi målade upp skämtsamma profetior när folk hade bestämda utsagor om hur människor inte får vara.

Om vi nu kallar ettrig tax för en skämtsam profetia om Moment22x22's framtida man, så menar i alla fall jag att det är en ganska harmlös profetia. Lite gullig. Inte samma som djupt narcissistisk man väl?
Kvinnor som lever kvar i rosa riddardrömmar brukar vara lätt byte för manipulativa män som vet vad kvinnor vill höra. Mest så tänkte jag.
Citera
2019-01-25, 15:05
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Kvinnor som lever kvar i rosa riddardrömmar brukar vara lätt byte för manipulativa män som vet vad kvinnor vill höra. Mest så tänkte jag.
Korrekt, bara se vad deras tidningar skriver om. Kungligheter och kändisar. Drömmen om deras egna liv som prinsessa lever vidare.
Ingen vill växa upp. resten är mäns fel. Och "patriarkatet" som kräver att de ska ta eget ansvar...

Lallare!
Som de vakna kvinnorna bara låter hållas.
Citera
2019-01-25, 15:56
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonet
Hoppas du kan bota din mytomani.

Håll dig till dom som svarar på DINA inlägg. Mitt inlägg som du citerade var ett svar till "Skotittare", och du verkar inte ha en aning om vad vi diskuterar.-----------Topic: Vad är det som du inte förstår i det jag skriver ? Det är taget direkt från min vardag och verklighet som SVENSK kvinna - så vänligen överge mig. Dags att du överger den svenska kvinnomakten och låter oss kvinnor styra skutan.
Citera
2019-01-25, 16:43
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Korrekt, bara se vad deras tidningar skriver om. Kungligheter och kändisar. Drömmen om deras egna liv som prinsessa lever vidare.
Ingen vill växa upp. resten är mäns fel. Och "patriarkatet" som kräver att de ska ta eget ansvar...

Lallare!
Som de vakna kvinnorna bara låter hållas.

Lilla du, det är du och andra här som sitter och beskyller kvinnor för allt möjligt. Skulle vi jämföra antal inlägg här där du beskyller kvinnor och där jag beskyller män skulle du vinna med hästlängder. Och det är ingen vinst att vara stolt över.
Citera
2019-01-25, 16:59
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Lilla du, det är du och andra här som sitter och beskyller kvinnor för allt möjligt. Skulle vi jämföra antal inlägg här där du beskyller kvinnor och där jag beskyller män skulle du vinna med hästlängder. Och det är ingen vinst att vara stolt över.
Du får gärna jämföra med vad män läser.
Denna väv är långt ifrån att vara ihopknuten ännu, men ganska många börjar greppa att det finns en logik bakom, lilla gumman.
Citera
2019-01-27, 00:54
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vi svenska män är väl egentligen rätt fantastiska? Vi har drivit upp välståndet i landet med våra uppfinningar och vår starka drivkraft. Vi har givit kvinnorna självständighet och frihet. Vad har detta givit oss själva? Mäns självmord, en majoritet mörkas. Social utsatthet mörkas. Diskriminering av pojkar i skolan mörkas. Att män utgör 95 % av de som dör på jobbet mörkas. Vi lever även 4-5 år kortare än kvinnor. Vårt eget fel? Elller snedprioritering av vårdresurser? Kvinnoliv är mer värt än mansliv. Vi kan offras...

Svenska män: vi har välkomnat kvinnor i samhälllet, men får bara skit. Varför? Kvinnor kan bara gilla och åtrå män de ser upp till. Ett fåtal. Ni andra är körda. Offer. Känns det hårt? Ja, jag vet, men det är sant. Det finns flera lagar i Sverige, vars enda syfte är att trycka ner män. Jämställdhet? Knappast!

Mitt förslag: vägra ingå fasta relationer med svenska kvinnor. Vägra låta er tryckas ner av kvinnor. Inte ens kvinnor vill ha förtryckta män. Själv sticker jag snart, men ni andra... Rädda er själva... Säg ifrån. Eller bli tillintetgjorda. Där står vi idag. Välj.

Vänta inte. Vägra äktenskap och barn med svenska kvinnor. Nu.

Input på detta?

Tips på riktiga kvinnor: Sydamerika och asien...

Men då späder du ju ut den svenska, vita genpoolen?
Citera
2019-01-27, 05:10
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Men då späder du ju ut den svenska, vita genpoolen?

Vad är problemet med det? Det har vi gjort i hundratals år, om inte i tusen år när vkingarna härjade i europa och ryssland. Tro du de var celibater?
Citera
2019-01-27, 07:40
Medlem
Svenska män klarar inte av starka feministiska kvinnor med självrespekt som inte tänker låta sig styras av mannen. Det är därför ni protesterar nu och söker er till utländska kvinnor som ni kan bossa. Ni är sorgliga män och ert ego behöver brytas ned. Svenska kvinnor klarar er bättre utan sig patetiska ’män’. Svenska folket skrattar åt er losermentalitet. Föga förvånade att majoriteten också är Sverigedemokrater.
Citera
2019-01-27, 08:56
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justifymylove
Svenska män klarar inte av starka feministiska kvinnor med självrespekt som inte tänker låta sig styras av mannen. Det är därför ni protesterar nu och söker er till utländska kvinnor som ni kan bossa. Ni är sorgliga män och ert ego behöver brytas ned. Svenska kvinnor klarar er bättre utan sig patetiska ’män’. Svenska folket skrattar åt er losermentalitet. Föga förvånade att majoriteten också är Sverigedemokrater.
Nej tvärtom kvinnor tåler ej starka män som ej låter styras av feministiska kvinnor.
Nej vi söker till utländska kvinnor för de är kvinnor och inte egotrippade kvinnor.
Citera
2019-01-27, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Nej tvärtom kvinnor tåler ej starka män som ej låter styras av feministiska kvinnor.
Nej vi söker till utländska kvinnor för de är kvinnor och inte egotrippade kvinnor.

Att du heter Herculesbig säger mycket. Du vill vara överordnad kvinnan och därför söker du dig till kvinnor som klarar av ditt ego. Kvinnor som har självrespekt klarar du inte av.
Citera
2019-01-27, 09:49
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justifymylove
Att du heter Herculesbig säger mycket. Du vill vara överordnad kvinnan och därför söker du dig till kvinnor som klarar av ditt ego. Kvinnor som har självrespekt klarar du inte av.

Se du hittar ej bra subjekt diskussion sak, utan börja direkt med attackera en personligen. Det visar ju direkt att du blide stött av min kommentar, och finner inga bra ord. Kvinnorna i asien har mer självrespekt vad du tycks ha, eftersom du går på forumnamnet. Det hade inte asiatiskt gjort...

Hur känns det bli övergiven av svenska männen? Ni får plocka resterna, därav besvikelsen som du spyr över svenska männen ha ha ha!
Citera
2019-01-27, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Se du hittar ej bra subjekt diskussion sak, utan börja direkt med attackera en personligen. Det visar ju direkt att du blide stött av min kommentar, och finner inga bra ord. Kvinnorna i asien har mer självrespekt vad du tycks ha, eftersom du går på forumnamnet. Det hade inte asiatiskt gjort...

Hur känns det bli övergiven av svenska männen? Ni får plocka resterna, därav besvikelsen som du spyr över svenska männen ha ha ha!

Jag kan inte tala för alla svenska kvinnor men jag är säker på att många är lättade att de slipper män med för stort ego. Det är snarare ni på Flashback som gråter över att ni inte får ligga och att kvinnorna har för mycket makt. Så jag tror inte de är ledsna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in