2019-01-26, 14:45
Medlem
exoticspices avatar
Det kommer att bli en begravning om några veckor. Hur kommer mamman och nära anhöriga klara av att planera och närvara vid den?

Vilka kommer bära kistorna och hur kommer kistorna att vara placerade i kyrkan? Tre stycken kistor med barnens kista på varsin sida av sin mördare, eller?

Det bästa vore att ha två separata - en för barnen och en för mördaren.
Senast redigerad av exoticspice 2019-01-26 kl. 15:09.
Citera
2019-01-26, 14:46
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivallaA
Enligt en artikel i Expressen så säger polisen att han började sända runt kl 21, 'Filmen startades kring klockan 21 på kvällen och ska ha legat uppe i över tio timmar.'

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/tre-personer-doda-i-sala-polisen-utreder-mord-/

Kl 21.24 kommer första larmet om att en man hotar att skjuta sig själv och sina barn. Jag får inte ihop det här. För om han börjar sända kl 21, och låt säga att han hör polisen komma, (han säger i videon att de kommer). Videon är fyra minuter, vilket innebär att 21.04 kommer polisen. Det går inte ihop eftersom polisen får larmet 21.24.

Du utgår ifrån att polisen alltid får korrekta uppgifter. Den som larmade polisen kanske uttryckte det så pga att man inte förstått att det redan hänt eller inte velat förstå vad som hänt. Behöver inte bli ett Arkiv X-fall nödvändigtvis.
Citera
2019-01-26, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaiaMi
Ni som lägger nån skuld på mamman är inte kloka.
1. Om hon har lämnat honom och han är sårad - so what? Man har rätt att lämna ett förhållande. Vart fjärde barn lever med skilda föräldrar. Förtjänar alla som har lämnat ett förhållande att se sina barn bli dödade av andra föräldern?? Tror inte det va?
2. Om hon skulle ha varit otrogen - so what? Otrohet är fel och jävligt taskigt men det är inte belagt med dödsstraff eller ens nåt straff alls i Sverige. Och blodshämnd har vi inte, att ett barn ska dö för nåt som en förälder gjort.
3. Om hon är ihop med en 26-årig afghan - so what? Hennes ex ska totalt skita i vad hon gör efter separationen. Jävligt läskigt och värsta stalkern annars. Åtminstone så länge inte barnen far illa och gör de det så får han ta hjälp av sociala myndigheter, inte avrätta barnen!
4. Om hon kallar honom svin och har blockat honom på sociala medier - so what? Det kan ha funnits en god grund för det. Och inget som hennes barn förtjänar att dö för.
5. Om de har en jobbig bodelning och han tycker att hon roffar åt sig mer än hon har rätt till - så får man lösa det på annat sätt än att döda sina barn.

Skulden ska läggas hos gärningsmannen, ingen annanstans. Han verkar ha haft det omänskligt tufft och mådde säkert skitdåligt men det ändrar inte nåt. Det var inte sorg och depression som styrde hans val att skjuta sina två oskyldiga söner. Inte heller nån slags barmhärtighet att skona dem från en jobbig situation. Det som styrde hans val verkar bara ha vara hat och hämnd och självömkan.

Tack!! <3
Känner också en ilska till folk som vill lägga skulden på mamman Hon har ingen skuld i det!

Jag hoppas mamman kommer få mycket hjälp med detta trauma <3 <3

Vila i frid Walter och Melker <3 <3
Citera
2019-01-26, 14:48
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SagtVar
Den betydde nog något speciellt för honom och K*arin innan förhållandet gick åt skogen.
Kanske de båda haft fina stunder tillsammans i den och att han valde den, var nog för att ytterligare såra henne.
Det är vad jag tror iaf.

Märkligt, det var just min egen privata tanke. Just poolen...
Jag har själv haft fina och trevliga stunder i en SPA pool.
Citera
2019-01-26, 14:50
Medlem
Mamman måste väl ändå gjort något hemskt mot sin make för att få honom att må sådär? Då menar jag inte att vara otrogen men kanske nedvärderat, hotat, sänkt honom mentalt under lång period?
Citera
2019-01-26, 14:50
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Har väl inte sett någon som förvarar hans gärning i tråden. Att vissa av oss möjligen förstår, eller försöker förstå hur han tänkte och resonerade mentalt är inte detsamma som att vi försvarar honom. Jag utesluter inte alls, att det utifrån hans perspektiv även var barmhärtighet inblandat. Han orkade inte leva längre. Han pallade inte att hans fru hade lämnat hon till förmånen för den här Afghanen. Han pallade inte att hans närmaste hade gått bort. Han pallade inte att hans barn inte gillade fruns nya bekantskap. Han ville ta sitt eget liv, men han insåg då också att hans barn skulle bli faderslösa och han ville heller inte att de skulle växa upp hos mamman och hennes nya kärlek som barnen inte gillade. Därför ville han befria alla från sorgen och vad hans fd fru ansåg sket han fullständigt i. Ungefär så tror jag han resonerade.
Du kanske vill tro det för att det skulle göra hans mördande lite mer förståeligt. På videofilmen, som väl får ses som hans förklaring till de efterlevande, handlar allt bara om hat mot Karin och självömkande.
Citera
2019-01-26, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollansiktet
Oj! Mycket innehåll sen sist jag kollade i tråden. Skulle någon kunna vara vänlig och berätta om det finns skärminspelning/länk till klippet ännu?

Nej det gör det inte.
Folk förstår inte begreppet "skärminspelning" och postar därför, om än tjänstvilligt, på nytt upp tidigare klipp.

Poängen är ju att kunna se och läsa kommentarerna han får medan han pratar och förstå hur/om han interagerar med dem. Om han byter spår, påverkas eller inte o s v. Det skulle onekligen ge en annan dimension om de gick att uttyda.
Citera
2019-01-26, 14:52
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
En av de första kondoleanserna kom från SD's distriktsordförande i Västmanland (länk till skärmdump finns i tråden). Kanske inte så långsökt att han var medlem i SD.

Edman skrev: "Vila i frid Samuel. Kommer minnas dig som den glada och positiva person som du var när du mådde som bäst".

Fast kan enbart varit en god tidigare vänskap. Känns inte som någon god ledtråd alls.
Citera
2019-01-26, 14:53
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mandis96
Mamman måste väl ändå gjort något hemskt mot sin make för att få honom att må sådär? Då menar jag inte att vara otrogen men kanske nedvärderat, hotat, sänkt honom mentalt under lång period?
Ibland räcker det att man blir bortvald som man och älskare. Det kan också räcka med att hon ville ha varannan vecka istället för att ge honom hela boendet. Det kan också läggas till att han hatade att hon träffat nån ny. Detta i och med att han redan tidigare var deprimerad..... Vissa människor är känsligare än andra, och kan ta till alla medel för att straffa motparten. Men detta går utanpå allt annat.
Citera
2019-01-26, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AKaye
Nej det gör det inte.
Folk förstår inte begreppet "skärminspelning" och postar därför, om än tjänstvilligt, på nytt upp tidigare klipp.

Poängen är ju att kunna se och läsa kommentarerna han får medan han pratar och förstå hur/om han interagerar med dem. Om han byter spår, påverkas eller inte o s v. Det skulle onekligen ge en annan dimension om de gick att uttyda.

Precis. Hade gärna vilja haft synligt kommentarerna på klippet. Ingen som sitter på kommentarerna också?
Citera
2019-01-26, 14:55
Medlem
LesSGs avatar
Tack för videon! Jag får iaf inte ihop det. Ok att man är psykiskt nergången och själv vill dö men att ta med sig två friska pojkar är för mig helt jävla offattbart.
Citera
2019-01-26, 14:57
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SagtVar
Den betydde nog något speciellt för honom och K*arin innan förhållandet gick åt skogen.
Kanske de båda haft fina stunder tillsammans i den och att han valde den, var nog för att ytterligare såra henne.
Det är vad jag tror iaf.

Kan ju även vara att han ville försäkra sig att döden inträffar, så han inte bara skjuter bort halva ansiktet men blir räddad av sjukvårdare. I poolen skulle han drunkna om skottet skulle misslyckas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in