2019-01-26, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detkanvadu
Hatet och svartsjukan (kanske ihop med någon psykisk sjukdom) planerades just på ex-fruns födelsedag.
Det här sjuka egocentriska svinet var endast ute efter att göra så stor skada som möjligt för henne att leva vidare med.

Ja tror jag åxå, blandat med djup depression.
Så fruktansvärt själviskt
Citera
2019-01-26, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halivaggen
Det tror jag inte, han sköt sönerna och direkt efter det hoppade ur kläderna och la sig i poolen för att knäppa sig själv snabbt innan polisen dök upp. Och vad anledningen var till att han valde poolen funderar jag mera över för egentligen finns det ingen anledning att vara avklädd i en pool när du sjuter dig själv. Finns ingen logik alls att skjuta sig i poolen ombytt i "badbyxor". Hade funkat lika bra i jeans och t-shirt att knäppa sig själv, och varför poolen? .

Den betydde nog något speciellt för honom och K*arin innan förhållandet gick åt skogen.
Kanske de båda haft fina stunder tillsammans i den och att han valde den, var nog för att ytterligare såra henne.
Det är vad jag tror iaf.
Citera
2019-01-26, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mozarti
måste det har varit sakerna, kan har varit det som gjorde mest ont att mista, barnen, hästar och gården. Är ju inget nytt att det är det väsentliga man bråkar om först, barnen om det finns sådana sen kommer saker av värde i pengar.
Barnen bodde ju varannan vecka och varför skulle hästar och gård försvinna för att någon separerar gården lär ju ha varit enskild egendom eftersom det var barndomshemmet
Citera
2019-01-26, 14:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jafattar
Att skjuta sig i polen gjorde han för att säkerställa att han dog, om inte skottet dödade så drunknar han.
Många tar självmord i badkaret, överdoserar piller, och om inte de dödar så drunknar man.

Absolut det har du rätt i men i det här fallet la han sig i poolen i simbyxor och inväntade reaktioner och polis. Han gjorde inte slut på sitt liv diskret utan förvarnade och babblade på ända till polisen svängde in på uppfarten givetvismed ambulans i släptåg för att möjligen återuppliva det som gick att återuppliva.
Citera
2019-01-26, 14:05
Medlem
Sdhatarens avatar
För den intreserade står det lite om når han med traktor gick genom isen, kanske skulle varit allra bäst om han inte togs sig upp.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/trav365/a//korde-traktor--sjonk-genom-isen
Citera
2019-01-26, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
De fall jag sett har det varit om saker eftersom barnen varit vuxna utan bråkande om 10 år gamla kaffebryggare osv. och bodelning inte blivit klar på åratal
Jaaa och det har jag med sett, dagisnivå i mina ögon sett, i det här sorgliga som hänt så kan det ha varit barnen det handlade om. Vi vet inte mycket här och vi spånar i olika teorier och hoppar på varandra om man inte tycker/tänker som andra och gud nåde dig om man försöker vara rationell, i och med det så betyder det inte att man tar SR´s parti eller mammans utan man tänker på pojkarnas öde och hur kunde det bli så här ?
Citera
2019-01-26, 14:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SagtVar
Den betydde nog något speciellt för honom och K*arin innan förhållandet gick åt skogen.
Kanske de båda haft fina stunder tillsammans i den och att han valde den, var nog för att ytterligare såra henne.
Det är vad jag tror iaf.

Något sådant gissar jag med, livesändningen skedde i poolen och hans största önska var att K skulle se honom i just poolen i "badbyxor". För simbrallor behöver du inte knäppa dig i. Vem tänker på att byta om till rätt outfit innan man tar självmord och därtill mördat sina söner?
Citera
2019-01-26, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Barnen bodde ju varannan vecka och varför skulle hästar och gård försvinna för att någon separerar gården lär ju ha varit enskild egendom eftersom det var barndomshemmet
Enligt sambolagen kanske? vet ej om de var gifta. Hade kanske inga papper skrivna. Jag har absolut ingen aning och tänker inte sitta och säga att jag vet, spånar som alla ni andra gör.
Citera
2019-01-26, 14:10
Medlem
Hela grejen med att filma sig är morbid. Han borde, kan jag tycka, efter att ha skjutit sina egna två små killar med två skott vardera ha varit i ett sådant tillstånd att den egna döden vore högsta prio.

Istället prioriterar han att koppla upp sig och spy galla över KA, tycka oändligt synd om sig själv, inte uttrycka någon sorg eller skam över sitt illdåd, berömma sig till att ha skrivit ett "jättebra brev" och till att ha varit duktig och betalt räkningar. Betalt sina räkningar innan han avrättar sina söner.

Hämnd och hat var hans motiv.

Filmen avslöjar hans gränslösa ego och sätter hans systrar i en fasansfull situation. En avskyvärd jävul var vad han var.
Citera
2019-01-26, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SagtVar
Det är vad jag tror iaf.

Tror du gissar rätt. Hade en vän som tog livet av sig på fruns födelsedag. I bilen med avgaserna. Frun älskade bilen. Hur som helst jävligt tragiskt. Gm var en glad känslomänniska, men gick tydligen sönder. Såg en intervjuv efter en trav vinst...gråter framför kameran. Precis som min vän. Alltid glad på ytan.
Citera
2019-01-26, 14:13
Medlem
Besticks avatar
Det första barnet han sköt lär ju inte ha märkt något, men det andra barnet? Borde inte han ha vaknat av första skotten? Eller användes någon typ av ljuddämpare? Kudde?

Kan ingenting om vapen.
Citera
2019-01-26, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Helt otroligt att gå igenom den här tråden från inlägg ett och framåt och inse att det är folk i ett av världens mest civiliserade och utvecklade länder som sitter och häver ur sig likt afrikanska lynchmobbar agerar. Nivån på läsförståelse med tillhörande faktaförbistringar genom slarv, lättja och ibland misstänkt dumhet gör sitt till att sänka läsvänligheten.

Sanning är att brottet som begåtts är bland det värsta och mest ofattbara som kan begås, både moraliskt och juridiskt. Men det finns långt värre exempel på genuin ondska än detta.

Med det sagt, är det enda lilla positiva i denna vansinniga tragedi att de två små pojkarna förhoppningsvis och förmodligen aldrig hann förstå vad som hände, i motsats till fallet på Dalarö år 2013 t ex där fadern satte eld på sitt fritidshus och brände inne två små söner medan äldre dottern lyckades överleva.

Några övriga reflektioner.

Om det å ena sidan var SR som var ett ynkligt, kontrollerande och psykiskt misshandlande monsterfreak bakom lyckta dörrar, eller om det istället var KA som var/är en genombitchig, oansvarig "gaslightare" kommer förbli okänt för alla utom eventuellt någon av dem själva eller på sin höjd de närmast sörjande.

"Eventuellt" med påtaglig orsak av att med dessa sjukliga beteenden är det mest sannolika att självinsikt helt saknas hos individen.
Oavsett vilket ursäktar det inget av den råa handlingen, ett dåd som varje normalt funtad individ med hyffsad sort av allmäntillstånd helt självklart tar avstånd ifrån.

Men SR tänker och agerar givetvis utifrån den situation han försatt sig i och just där och då är han medveten om vad som väntar honom om han omhändertas levande. I övrigt är hans övertygelse att han gjort rätt, annars skulle han ju inte ha utfört det.

Att han sjabblar sig med meningar och upprepar sig eller inte får med allt som borde inrymmas i ett helt genomtänkt avskedsbrev för att beveka talang-scouterna på FB...ja vaddå?
Hur många här har inte sagt "vi hörs" till någon man varit väl medveten om att man aldrig kommer ha kontakt med igen?

Visst framstår SR rejält egocentrisk och cynisk i sin enligt vår kännedom sista sociala kontakt men åter igen, vad vet vi egentligen om bakgrunden bortsett från det faktum att det var KA:s födelsedag? Stämmer däremot spekulationen om att SR skickat avrättningsvideo till KA, framkommer ett helt annat underlag att utgå ifrån. Men varifrån kommer den uppgiften?

Vidare är det allmänt känt att människor som bestämt sig att försvinna på riktigt också har en plan och att de följer den målmedvetet. Sinnena må vara förvridna men man är skärpt nog att fullfölja det destruktiva man företagit sig.
De som ändrar sig i "sista stund" har antagligen aldrig varit helt övertygade om sitt beslut och sorteras i de flesta fall in under kategorierna "hjälpropare" och i mer cyniska fall som "dramaqueens".

Slutligen vill jag rätta ett felaktigt påstående tidigare i tråden om SSRI dvs sk serotoninhöjande mediciner mot depression, exempelvis "Sertralin".

Det är till fullo omvittnat och vedertaget att vid påbörjad användning finns risk att man upplever ett försämrat tillstånd medan andra inte märker någon skillnad alls. Har man t ex allvarliga höst och vinter-deprissioner, börjar man behandlingen i tid och nyttjar SSRI redan från midsommar/sensommar vilket så klart är individuellt.

Tack för ordet.
Ett mycket bra inlägg.

Parentetiskt kan man ju bara påminna om att många (de flesta?) debattörerna här, har en mycket begränsad livserfarenhet. Det märks kanske tydligast i politikforumen men avspeglas även här i A B o K.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in