2019-01-26, 14:16
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sdhataren
Om du följt tråden så framkom det tidigt att så va fallet....
Så trolla dej bort
just att du snackar om rasism är vad som är fånigt. om han är sd-are eller inte har inte med saken att göra, men du heter ju sd-hataren så..
Senast redigerad av pansarbritta 2019-01-26 kl. 14:18.
Citera
2019-01-26, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Helt otroligt att gå igenom den här tråden från inlägg ett och framåt och inse att det är folk i ett av världens mest civiliserade och utvecklade länder som sitter och häver ur sig likt afrikanska lynchmobbar agerar. Nivån på läsförståelse med tillhörande faktaförbistringar genom slarv, lättja och ibland misstänkt dumhet gör sitt till att sänka läsvänligheten.

Sanning är att brottet som begåtts är bland det värsta och mest ofattbara som kan begås, både moraliskt och juridiskt. Men det finns långt värre exempel på genuin ondska än detta.

Med det sagt, är det enda lilla positiva i denna vansinniga tragedi att de två små pojkarna förhoppningsvis och förmodligen aldrig hann förstå vad som hände, i motsats till fallet på Dalarö år 2013 t ex där fadern satte eld på sitt fritidshus och brände inne två små söner medan äldre dottern lyckades överleva.

Några övriga reflektioner.

Om det å ena sidan var SR som var ett ynkligt, kontrollerande och psykiskt misshandlande monsterfreak bakom lyckta dörrar, eller om det istället var KA som var/är en genombitchig, oansvarig "gaslightare" kommer förbli okänt för alla utom eventuellt någon av dem själva eller på sin höjd de närmast sörjande.

"Eventuellt" med påtaglig orsak av att med dessa sjukliga beteenden är det mest sannolika att självinsikt helt saknas hos individen.
Oavsett vilket ursäktar det inget av den råa handlingen, ett dåd som varje normalt funtad individ med hyffsad sort av allmäntillstånd helt självklart tar avstånd ifrån.

Men SR tänker och agerar givetvis utifrån den situation han försatt sig i och just där och då är han medveten om vad som väntar honom om han omhändertas levande. I övrigt är hans övertygelse att han gjort rätt, annars skulle han ju inte ha utfört det.

Att han sjabblar sig med meningar och upprepar sig eller inte får med allt som borde inrymmas i ett helt genomtänkt avskedsbrev för att beveka talang-scouterna på FB...ja vaddå?
Hur många här har inte sagt "vi hörs" till någon man varit väl medveten om att man aldrig kommer ha kontakt med igen?

Visst framstår SR rejält egocentrisk och cynisk i sin enligt vår kännedom sista sociala kontakt men åter igen, vad vet vi egentligen om bakgrunden bortsett från det faktum att det var KA:s födelsedag? Stämmer däremot spekulationen om att SR skickat avrättningsvideo till KA, framkommer ett helt annat underlag att utgå ifrån. Men varifrån kommer den uppgiften?

Vidare är det allmänt känt att människor som bestämt sig att försvinna på riktigt också har en plan och att de följer den målmedvetet. Sinnena må vara förvridna men man är skärpt nog att fullfölja det destruktiva man företagit sig.
De som ändrar sig i "sista stund" har antagligen aldrig varit helt övertygade om sitt beslut och sorteras i de flesta fall in under kategorierna "hjälpropare" och i mer cyniska fall som "dramaqueens".

Slutligen vill jag rätta ett felaktigt påstående tidigare i tråden om SSRI dvs sk serotoninhöjande mediciner mot depression, exempelvis "Sertralin".

Det är till fullo omvittnat och vedertaget att vid påbörjad användning finns risk att man upplever ett försämrat tillstånd medan andra inte märker någon skillnad alls. Har man t ex allvarliga höst och vinter-deprissioner, börjar man behandlingen i tid och nyttjar SSRI redan från midsommar/sensommar vilket så klart är individuellt.

Tack för ordet.

Första genomtänkta och någotsånär vettiga inlägg jag läst i denna tråd.
Citera
2019-01-26, 14:17
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Videon är 3,5 minut. Tidningarna skriver att videon startade KRING 21.00. Ingenstans står det någon exakt tid. Polisen larmades 21.24. De var där på några minuter eftersom de redan hade en patrull i Sala och var i närheten. Så om man tänker ett steg längre, så kan man tänka sig att videon startade kl 21.22, larmet kom 21.24 och polisen var där 21.25.
Inte heller säkert att nån av hans fb-vänner satt bänkade när han började sända.
Citera
2019-01-26, 14:18
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollansiktet
Oj! Mycket innehåll sen sist jag kollade i tråden. Skulle någon kunna vara vänlig och berätta om det finns skärminspelning/länk till klippet ännu?
https://streamable.com/md44u
Citera
2019-01-26, 14:19
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Oj! Mycket innehåll sen sist jag kollade i tråden. Skulle någon kunna vara vänlig och berätta om det finns skärminspelning/länk till klippet ännu?
jag sparade det igår. här är re-upload.

https://streamable.com/rotcj
Citera
2019-01-26, 14:19
Medlem
Ni som lägger nån skuld på mamman är inte kloka.
1. Om hon har lämnat honom och han är sårad - so what? Man har rätt att lämna ett förhållande. Vart fjärde barn lever med skilda föräldrar. Förtjänar alla som har lämnat ett förhållande att se sina barn bli dödade av andra föräldern?? Tror inte det va?
2. Om hon skulle ha varit otrogen - so what? Otrohet är fel och jävligt taskigt men det är inte belagt med dödsstraff eller ens nåt straff alls i Sverige. Och blodshämnd har vi inte, att ett barn ska dö för nåt som en förälder gjort.
3. Om hon är ihop med en 26-årig afghan - so what? Hennes ex ska totalt skita i vad hon gör efter separationen. Jävligt läskigt och värsta stalkern annars. Åtminstone så länge inte barnen far illa och gör de det så får han ta hjälp av sociala myndigheter, inte avrätta barnen!
4. Om hon kallar honom svin och har blockat honom på sociala medier - so what? Det kan ha funnits en god grund för det. Och inget som hennes barn förtjänar att dö för.
5. Om de har en jobbig bodelning och han tycker att hon roffar åt sig mer än hon har rätt till - så får man lösa det på annat sätt än att döda sina barn.

Skulden ska läggas hos gärningsmannen, ingen annanstans. Han verkar ha haft det omänskligt tufft och mådde säkert skitdåligt men det ändrar inte nåt. Det var inte sorg och depression som styrde hans val att skjuta sina två oskyldiga söner. Inte heller nån slags barmhärtighet att skona dem från en jobbig situation. Det som styrde hans val verkar bara ha vara hat och hämnd och självömkan.
Citera
2019-01-26, 14:20
Bannlyst
Citat:
Kolla sida 189
Citera
2019-01-26, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jag drar mina slutsatser av det som framkommit i fallet.

Vilka slutsatser då? Du verkar leka psykiatriker! Illa!
Citera
2019-01-26, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marskroskvinna
Vilka slutsatser då? Du verkar leka psykiatriker! Illa!
Nej jag är inte psykiatriker. Jag är ssk inom psykiatrin.

Om du inte väljer att ta till dig det jag skriver är ingenting jag kan göra något åt men jag är säker på mina slutsatser.
Citera
2019-01-26, 14:26
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Inte heller säkert att nån av hans fb-vänner satt bänkade när han började sända.
Det är ju säkert faktiskt. Många skrev ju och undrade hur de kunde hjälpa honom, samt försökte stoppa honom. Eller vad menar du? Fb-vännerna var ju där under tiden videon sändes.
Citera
2019-01-26, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Fyfan vilken jävla svin hon är.
Hoppas hon är nöjd nu när hennes problem äntligen är ur världen.
Det är han som är svinet!
Vad har hon gjort? Ska man tvingas leva med någon bara för att han inte ska mörda ens barn, eller för att man ska tycka synd om???
Hur tänker du? Är du för "hedersmord" också?
Citera
2019-01-26, 14:28
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Det är ju säkert faktiskt. Många skrev ju och undrade hur de kunde hjälpa honom, samt försökte stoppa honom. Eller vad menar du? Fb-vännerna var ju där under tiden videon sändes.
Ok
Menade att de som kände honom irl och som visste adressen, kanske inte var med från början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in