2019-01-26, 13:01
Medlem
Videon

https://streamable.com/md44u
Citera
2019-01-26, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Om han sköt henne, så hade hon inte lidit.
Då hade de små pojkarna lidit, ingen mamma och ingen pappa, då pappan åkt in på livstid
Citera
2019-01-26, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvet87
Vet någon om han var elak mot henne under deras relation? De verkar ju vart ihop ett tag med tanke på sönernas ålder
Jag har hört via en bekant som varit på nån typ av middag/fest med dom, att han där var dum och elak mot henne så att andra fick rycka in o lugna ner S. Uppfattade det som mest verbal elakhet.
Citera
2019-01-26, 13:09
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Nej så enkelt är det inte. Han orkar inte leva och vill inte att pojkarna ska leva med mamman.

Precis, min åsikt också. Livet är inte helt svart eller vitt. Vi vet inte vad vi är kapabla till förrän vi på något tvingas in i en för oss själva olösbar situation. Alltför många här inte är helt känslostyrda. Precis som Samuel. Jag är också mycket berörd men försöker ändå analysera. Han mår mycket psykiskt dåligt har därför tunnelseende kan inte se någon lösning. Man gör det alltför lätt för sig själv genom att prata om ondska. Här handlar det om förtvivlan, svartsjuka, hämndbegär, sorg, depression och ångest - allt i en enda röra.
Och se största offren i denna tragedi blev två oskyldiga barn. Det är en så sorglig historia.
Och jag kan inte ens förställa mig de anhörigas lidande just nu.
Citera
2019-01-26, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Ja, precis men om han nu hatade frun så in i helvete, varför sköt han inte bara henne istället? Han hade ju planerat ett tag, betalat räkningar och annat så det var ju inte bara stundens ingivelse som fick honom att mörda barnen.

För att han ansåg att göra som han gjorde skulle orsaka henne maximal skada...
Citera
2019-01-26, 13:12
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvet87
Är du på riktig? Visst hon är kanske Ingen ängel och vart elak mot honom MEN hon mördade iaf inte sina barn!

I princip gjorde hon det, hade hon haft ett mänskligt beteende hade barnen levt idag.
Citera
2019-01-26, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Att han mådde bättre den sista tiden kan vara för att han tagit beslutet att döda. När man vet att det finns ett slut på ens lidande lättar depressionen faktiskt.
Så är det och därför är det svårt att förhindra självmord när en person verkar må påtagligt bättre
Citera
2019-01-26, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjompa
Hur ska jag säga.
S stod för det mesta ekonomiskt under i stort sett hela förhållandet, hon blev på slutet tvungen att skaffa ett jobb då det gick knackigare ekonomiskt för S.
När separationen kom så ansåg K att i stort sett allt i hemmet var hennes då det var hon som hade inhandlat nästan allt. (faller sej kanske ganska vanligt att det är kvinnan som står för inredningsinköpen)
Dock var det ju inhandlat med S pengar vilket gör att just "det har jag köpt" inte funkar lika bra som anledning till att man har rätt att bestämma vad man ska ta med sej.
S blev såklart upprörd över hennes sätt och så fortsatte det.
Alltså väldigt mycke bråk om vem som hade rätt till vad osv.
Därav hans prat om utpressning.
Garanterat mycke bråk om annat som jag har mindre koll på.
Mycket pajkastning.

Fast rent juridiskt så hade hon rätt. Pga att han hade försörjningsplikt när hon inte jobbade, så ska de dela allt I interiören lika vid separation. Hon hade även rätt till halva gården, då hon fått besittningsrätt genom att bo där. Gillar man inte detta, så ska man skriva ett juridiskt dokument när man blivit ihop.
Citera
2019-01-26, 13:15
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrAcKmAn
Videon

https://streamable.com/md44u

Fyfan vilken jävla svin hon är.
Hoppas hon är nöjd nu när hennes problem äntligen är ur världen.
Citera
2019-01-26, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Du kan ha rätt. Han verkar väldigt organiserad för att ta självmord. Om han ändå ska dö, varför inte bara lämna sändningen på. Är det inte underligt att han knappt nämner barnen vid namn "jag har skjutit grabbarna". Han har fixat räkningarna, slått på livesändning på fecabook. Man vet inte men det känns planerat. Kanske hade han tänkt på det senaste månaden, och sedan skickat tvetydiga signaler till sin närhet som ingen förstått.

Inget underligt alls att han inte namnger barnen, Han benämner barnen som sina grabbarna även då dom var i livet t ex på sociala medier. Inget ovanligt alls att en pappa kallar barnen sina grabbar eller kids.

Räkningarna är inget att bry sig om, det är inget unikt, de allra flesta betalar sina räkningar i slutet av månaden. En vardags rutin mera än att han anse sig vara "duktig" eller verkar vilja påstå att han har framförhållning för de efterlevande släktingarna.
Citera
2019-01-26, 13:20
Medlem
Det här med att döda sina ungar är ett urtida biologiskt fenomen bland däggdjuren som funnits med oss i tiotals miljoner år. Samuel själv trodde väl att han skadade ex-sambon maximalt genom att döda hennes barn. Men företeelsen att döda sina ungar är mycket äldre än så.

Redan de första däggdjuren dödade sina ungar när fara hotade och samma fenomen förekommer än i dag när rovdjur biter ihjäl sina ungar och älgar överger sina kalvar. Det är ett däggdjurs-fenomen.

Visst kan man psykologisera och rationalisera Samuel Rehns agerande men i grunden handlar det om primitiv biologi. Samuel tyckte sig stå inför en fara och som det däggdjur han var dödade han sina ungar.
Citera
2019-01-26, 13:21
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdullakastrulla
Det var en fantastisk slutsats! Kom det en alien och landade på våran platta jord också?
Sen menade jag väl att han var skitsnygg och jag skulle vilja slicka honom i analen? Och att det va bra att hans ungar dog och att det egentligen var hon som sköt honom och han är helt oskyldig? Kan hjälpa dig att hitta på mer saker jag sagt menat? Om du vill.. så slipper du jobba så hårt själv menar jag

Läs vad du själv har skrivit. Frun är skulden till det hela. Det är vad du skriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in