2019-01-26, 12:40
Medlem
Flashig78s avatar
Här står något:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P3b3Vp/sportprofil-misstanks-ha-skjutit-ihjal-sina-barn--och-sig-sjalv

Polisen fick in larmet klockan 21.24 på onsdagen.
Flera personer slog då larm till polisen efter att mannen startat en livesändning på Facebook där han berättade att han skjutit sina två barn till döds.

Kan man tolka det som att de ringde i realtid?
Citera
2019-01-26, 12:40
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Han hade säkert tankar att barnen skulle uppfostras av en afghan enligt Sharia. Kanske också att Karin skulle konvertera till Islam.

Också en stor prestigeförlust för honom att bli bortvald för ett 26-årigt attraktivt muskelberg.

Ja, precis men om han nu hatade frun så in i helvete, varför sköt han inte bara henne istället? Han hade ju planerat ett tag, betalat räkningar och annat så det var ju inte bara stundens ingivelse som fick honom att mörda barnen.
Citera
2019-01-26, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surmumlan
De flesta. Finns forskning på att det ofta inte krävs särskilt mycket för att få en person som bestämt sig för att begå självmord, att ändra sig. Det är därför det är så viktigt för omgivningen att inte vara rädda för att fråga och ha modet att lyssna på vad en suicidnära person uttrycker.
Finns forskning som visar att de som begår självmord tar det slutgiltiga beslutet bara några minuter innan de verkligen slutför
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VivallaA
Möjligt men SR hade bestämt sig redan innan sin livesändning. Han hade ju planerat allt i minsta detalj verkar det som. Hade han startat livesändningen innan han mördade sina barn så hade han nog haft den önskan. Jag tvivlar inte på att han mådde dåligt men frågan är om det här enbart var en konsekvens av hans mående. Han låter bitter i sändningen. Inte för att förringa allt han har upplevt de sista åren men jag tror att många av oss har förlorat våra föräldrar och gått igenom separationer och annat men inte kommit fram till att lösningen var att mörda någon. Jag undrar varför man låter en person som tydligen mår så dåligt att ha sina barn. Det är ju inte rättvist mot barnen heller att behöva umgås med sin pappa när han är i det skicket. Det kan ju inte ha undgått folk i hans närhet vilken psykisk status han hade.
Absolut var det en planerad handling. Ingen impuls. Det säger dock ingenting om ambivalensen. Den tror jag finns där ändå. Jag tror inte han är en "ond" eller empatistörd person dock. Bara djupt olycklig, arg och förvirrad. Psykvården och socialtjänsten har sin del i att ha missat detta lidande som blev slutet för pojkarna.

Han jagade. Jag funderar över om det på något vis gjorde steget kortare till att ta både pojkarnas och sitt eget liv. Enligt logiken av att döda ett djur som lider, av barmhärtighetsskäl. Han skonade dem från lidandet av att behöva leva med sorg och saknad, och enligt hans egen logik, från att behöva leva med den "onda" kvinna han gjort sitt ex till. Ett förvridet resonemang naturligtvis, men blir man tillräckligt deprimerad, bitter och upplever att hela världen är en ond plats och har man dessutom tillgång till vapen och är van att döda levande varelser, så torde steget inte vara så långt till att genomföra handlingar som dessa. Sedan tror jag ändå han tvekade in i det sista.
Citera
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Ja, precis men om han nu hatade frun så in i helvete, varför sköt han inte bara henne istället? Han hade ju planerat ett tag, betalat räkningar och annat så det var ju inte bara stundens ingivelse som fick honom att mörda barnen.
Om han sköt henne, så hade hon inte lidit.
Citera
2019-01-26, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nja, det är faktiskt anmärkningsvärt att han säger att exet är dö-kär i en "annabolaafghan" och inte bara "någon annan". Uppenbarligen har hans etnicitet en stor roll och det syns att just det knäcker Samuel extra, om du tittar på videon igen.
Inte bara afghan utan även anabola (träningstyp) samt hans ålder 26 år som han stör sig på! Btw anabolaafghanen har ändrat profilbild sen går, betyder det att han inte är särskilt tagen av händelsen ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavle112
fan är en psykolog läkare haha.
antigen är man psykolog eller så är man läkare men specialité inom psykiatri

En doktor inom psykologi. Såna som jobbar på psyken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Du verkar ha en insyn i fallet. Vet du hur deras relation var i slutskedet? Var den destruktiv där de tog ut saker på varandra, eller var en part bättre än den andra. Kan ge en insikt i hans psykiska problem eller hans person.

Hur ska jag säga.
S stod för det mesta ekonomiskt under i stort sett hela förhållandet, hon blev på slutet tvungen att skaffa ett jobb då det gick knackigare ekonomiskt för S.
När separationen kom så ansåg K att i stort sett allt i hemmet var hennes då det var hon som hade inhandlat nästan allt. (faller sej kanske ganska vanligt att det är kvinnan som står för inredningsinköpen)
Dock var det ju inhandlat med S pengar vilket gör att just "det har jag köpt" inte funkar lika bra som anledning till att man har rätt att bestämma vad man ska ta med sej.
S blev såklart upprörd över hennes sätt och så fortsatte det.
Alltså väldigt mycke bråk om vem som hade rätt till vad osv.
Därav hans prat om utpressning.
Garanterat mycke bråk om annat som jag har mindre koll på.
Mycket pajkastning.
Citera
2019-01-26, 12:46
Medlem
https://streamable.com/md44u
Citera
2019-01-26, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust

För hade han skjutit henne hade han hamnat i fängelse och barnen föräldralösa?
Citera
2019-01-26, 12:47
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Inte bara afghan utan även anabola (träningstyp) samt hans ålder 26 år som han stör sig på! Btw anabolaafghanen har ändrat profilbild sen går, betyder det att han inte är särskilt tagen av händelsen ?

Länk till afghanen?
Citera
2019-01-26, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Här står något:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P3b3Vp/sportprofil-misstanks-ha-skjutit-ihjal-sina-barn--och-sig-sjalv

Polisen fick in larmet klockan 21.24 på onsdagen.
Flera personer slog då larm till polisen efter att mannen startat en livesändning på Facebook där han berättade att han skjutit sina två barn till döds.

Kan man tolka det som att de ringde i realtid?
Ja säkert ringde de direkt, men de kanske fick sitta och vänta i telefonkö till polisen?? Vem kommer fram direkt till polisen idag ??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in