2019-01-26, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Ja, hat och hämnd drev honom och det har du all förståelse för eftersom frun var manipulativ. Då går det så här, enligt dig. Tala om vem som är utvecklingsstörd. Dags att sova (ruset av dig)?
Det var en fantastisk slutsats! Kom det en alien och landade på våran platta jord också?
Sen menade jag väl att han var skitsnygg och jag skulle vilja slicka honom i analen? Och att det va bra att hans ungar dog och att det egentligen var hon som sköt honom och han är helt oskyldig? Kan hjälpa dig att hitta på mer saker jag sagt menat? Om du vill.. så slipper du jobba så hårt själv menar jag
Citera
2019-01-26, 10:54
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjompa
Där har du fel.
Finns ett vittne som såg KAs bil åka in på gården samtidigt som det smäller.
Det vittnet är förhört idag.
Hyresgästen?
Citera
2019-01-26, 10:55
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjompa
SR fick ett brev från skatteverket på onsdagen, i brevet stod det att KA ville byta adress på barnen till sin.

Skulle kunna vara en anledning till att det, som jag tror, tänkte självmordet slutade med att barnen åkte med.
Typ "om inte jag får ha ungarna så ska inte hon"
Och att allt hände på just KAs födelsedag var slumpen, för att brevet kom just denna dag.
Är det ftån säker källa?
Citera
2019-01-26, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Han menar väl att KA utpressade honom? Undrar vad han menar med det, handlar det om pengar kanske ?
Kan ha handlat om något så enkelt som bodelning och att avsluta alla gemensamma åtaganden
Citera
2019-01-26, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag är övertygad om att även sorg var inblandat. Försvarar inte gärningen, men man måste försöka sätta sig in hur han tänkte och resonerade. Att det inte anses normalt att mörda sin barn håller jag med om. Hämnd var det kanske på ett vis, men jag tror även det kan ha handlat om att "skydda" barnen från en hemsk omgivning sett från hans perspektiv. Ungefär som när makarna Goebbels mördades sina sex barn för att senare begår självmord i slutet av andra världskriget. Det kan även handla om att de tror att de ska få det bättre i "nästa värld". Jag tror vissa har svårt att ta in det här, men jag tror att om man på något vis ska kunna förstå gärningen, så måste man sätta sig in i hur de här personerna tänker. Man måste på något vis "bli" dom.

Jaaa, för mammas afghanska pojkvän var ju absolut värre än att bli skjuten i huvudet och berövad exakt allt, hela livet, hela barndomen, ungdomen och vuxenlivet med alla glädjeämnen och upplevelser.
Han sköt dem för att skydda SIG SJÄLV från SIN EGEN värsta mardröm. Att se sin fd fru med någon annan. Simple as that.
Citera
2019-01-26, 10:58
Medlem
Sdhatarens avatar
Detta är Flashback och det förvånar mig ingen har tänkt tanken mamman kommer dit ser S ligga och storböla.
Tar geväret och avslutar livet på S i frustaion över han dödat hennes barn långsökt, javisst men inte omöjligt

Väldigt tragisk händelse iallafall, va det inte en liknande händelse i närheten av Enköping för några år sen??
Citera
2019-01-26, 11:05
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Kan ha handlat om något så enkelt som bodelning och att avsluta alla gemensamma åtaganden

"Utpressningen" har säkert en naturlig och laglig förklaring, t.ex. att hon vill ha hälften av allt som är gemensamt förvärvat under samboskapet.

Men i hans psykiska tillstånd och dåliga ekonomiska situation kändes det säkert som utpressning för honom. Han vill ha sympati också och överdriver nog allting rejält.
Citera
2019-01-26, 11:06
Medlem
Om fler människor hade mer kunskap om psykisk ohälsa vore världen en vackrare plats.
N a t u r l i g t v i s KAN han ha en massa personlighetsstörningar, men det behöver inte vara så. Ingen här han en aning om vad som exakt hänt i hans liv de senaste veckorna och kan vara precis vad som helst.. Jag kräks på spekulationer men måste ändå säga att tänk om han t.ex ägnat sig åt någon slags brottslig verksamhet, fifflat med saker som skulle ödelägga hans liv om det kom fram. Mamman vet och använde det för att se till att hon får som hon vill med pojkarna.. Var han djupt deprimerad redan när de skilde sig, så har han säkerligen inte haft en fungerande sömn på månader och stress, press & sömnbrist ÄR livsfarligt! De som varit nära att lyckas ta sitt liv kan vittna om att man då befinner sig i ett tillstånd där man är oförmögen tänka klart osv osv...
Självklart VIDRIGT att han hamnade i tillstånd (om han inte var störd på riktigt) där han ansåg sig ha rätt välja åt pojkarna, men efter att ha läst en del kommentarer, hur man uttrycker sig både här och på insta, så skrämmer ni mig lika mkt som S*am*el!!! Att inte ens begripa att det finns närstående som har ett helvete och som far otroligt illa nu är sjukt om något!

Gällande pojkarnas mamma: Att uttala sig om hennes vara eller icke vara på sociala medier är så fruktansvärt obildat! Att inte ens begripa att ALLA hanterar saker olika och måttet på sorg avgörs inte via timmar på sociala medier.
Dessa åsikter är lika korkade som de att S*im*ns live bevisar ditt & datt.. Han var helt väck och hur han sa saker och vad han sa och inte bevisar ingenting! Han har levt i denna sjuka bubbla flera dygn, vi såg några minuter.

Vi kommer ALDRIG få veta alla sanningar! Om mamman t.ex medvetet drivit in honom i depression pga hot, så kommer hon knappast erkänna det, då är det mkt bättre att skriva "hat föder hat". Med det inte sagt det är vad jag tror, men är ett exempel, så man borde sluta sätta sig på sanningar och istället ta hand om sig och sina närstående extra mkt kärlek i dag. Krama era barn, partners, pappor, mammor, syskon, far & morföräldrar och vänner<3
Citera
2019-01-26, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Har du levt under en sten de närmste årtionden?
Det ska till väldigt allvarliga bevis för att pappan inte skulle få delad vårdnad idag. Det där är en myt som pappor som i många fall har misshandlat sina kvinnor sprider. Vilket för övrigt inte ens är ett själ till ensam vårdnad. Man måste på ngt sätt psykiskt el fysiskt misshandla ett barn el vara fullständigt omöjlig att samarbeta med så det drabbar barnet för att förlora vårdnaden.
Att du lyssnar på en barnamördares sanning är ju helt otroligt. I detta fall har du ju också dessutom bevis på att hon borde haft ensam vårdnad hela tiden.
Ni är inte kloka som ger er på henne!
Lyssnar på en självömkande barnamördare som dödar barn för att hämnas på ex som hittat en ny.
96 % av alla separerade har gemensam vårdnad, enskild vårdnad innebär inte att barnen inte varannan vecka. Skälet till enskild vårdnad är i de flesta fallen att föräldrarna inte kan samarbeta genom för att man hyser så mycket hat mot exet att man vill göra allt för att göra livet svårt eller för att det finns skäl att skydda barnen
Denna tragedi visar på hur mycket hat en fd partner kan känna mot sina barns mor vad säger att de som inte får gemensam vårdnad är personer som uppvisar liknande bottenlös ilska och hat
Citera
2019-01-26, 11:09
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Jaaa, för mammas afghanska pojkvän var ju absolut värre än att bli skjuten i huvudet och berövad exakt allt, hela livet, hela barndomen, ungdomen och vuxenlivet med alla glädjeämnen och upplevelser.
Han sköt dem för att skydda SIG SJÄLV från SIN EGEN värsta mardröm. Att se sin fd fru med någon annan. Simple as that.
Han gjorde det för att hämnas på barnens mamma. Tyvärr skulle det bli fängelse för hans del. Han säger det ju själv. Han tog alltså inte livet av sig för att han inte skulle kunna leva med det han gjort.
Allvarligt talat ger han intrycket på filmen av att vara förståndshandikappad. Resonerar och uttrycker sig som en fyraåring ungefär.
Citera
2019-01-26, 11:11
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Nån i tråden skrev att barnens mamma, efter att ha fått samtal från vänner, kom dit först, men att han nog trodde att det var polisen.
Men även om vänner som såg sändningen live larmade polis, går nog inte poliserna bara rakt in när det finns en galning med skjutvapen i huset.

Imtressant vad som hände då. Skedde ett meningsutbyte mellan dem eller avslutade han sig innan. Hade han skjutit henne om han intr gjort det. Etc
Citera
2019-01-26, 11:11
Medlem
Rampljus-horans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
"Utpressningen" har säkert en naturlig och laglig förklaring, t.ex. att hon vill ha hälften av allt som är gemensamt förvärvat under samboskapet.

Men i hans psykiska tillstånd och dåliga ekonomiska situation kändes det säkert som utpressning för honom. Han vill ha sympati också och överdriver nog allting rejält.

Tror det kan vara så enkelt att manbebisen inte kunde fixa de krav och förväntningar som ställdes på honom från K*rins håll efter separationen och, precis som du skriver, hellre kallar det utpressning för att svartmåla henne och vinna sympatier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in