Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Jag är övertygad om att även sorg var inblandat. Försvarar inte gärningen, men man måste försöka sätta sig in hur han tänkte och resonerade. Att det inte anses normalt att mörda sin barn håller jag med om. Hämnd var det kanske på ett vis, men jag tror även det kan ha handlat om att "skydda" barnen från en hemsk omgivning sett från hans perspektiv. Ungefär som när makarna Goebbels mördades sina sex barn för att senare begår självmord i slutet av andra världskriget. Det kan även handla om att de tror att de ska få det bättre i "nästa värld". Jag tror vissa har svårt att ta in det här, men jag tror att om man på något vis ska kunna förstå gärningen, så måste man sätta sig in i hur de här personerna tänker. Man måste på något vis "bli" dom.
Jaaa, för mammas afghanska pojkvän var ju absolut värre än att bli skjuten i huvudet och berövad exakt allt, hela livet, hela barndomen, ungdomen och vuxenlivet med alla glädjeämnen och upplevelser.
Han sköt dem för att skydda SIG SJÄLV från SIN EGEN värsta mardröm. Att se sin fd fru med någon annan. Simple as that.