2019-01-26, 10:39
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillidutt1
Kräket borde rimligtvis ha skjutit afghanen. Suttit inne och mått bra av att pojkarna har sin mamma. Vad gör han? Han gör precis helt fel.. han skjuter barnen och sig själv så afghanen kan leva med mamman o göra nya barn. Jävla dåre.

Blow the head of the afghan!!!

Precis den mellanöstern mentalitet vi vill ha i Sverige. Träffar exet fel man så ska den dö!
Citera
2019-01-26, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Orkade inte se hela videon för den var väldigt störande, ursäktar inte hans beteende för att skjutit hans två grabbar. Men någonstans i den videon ser jag också en djupt sårad själ, han nämner att han blev utpressad vad handlar det om?

Det brott han begick var fullständigt fel men samtidigt kan jag inte hjälpa att tycka synd om honom, det var förmodligen en familjefar som fick hela vardagen rasad framför honom och därför begick det brott som han begick, det ursäktar inte dock vad han gjorde.

Hans relation med pojkarna måste också har varit infekterad då han nämner i videon att dom utpressade honom, på vad kommer vi förmodligen aldrig veta.

Sorligt vilket fall som helst.
Han menar väl att KA utpressade honom? Undrar vad han menar med det, handlar det om pengar kanske ?
Citera
2019-01-26, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Återigen, det var en timme mellan morden och det att modern anlände med bil till huset. Polisen kom långt efter det. GM ska ha skickat en video till modern direkt efter morden. Så fort hon sett videon så kontaktade hon väl polisen, samtidigt som hon själv åkte dit, hon bodde ju nära..
Anlände hon först? Det tog henne alltså en timme att ta sig dit? Tyckte mig läsa att det bara vara någon enstaka minut mellan dem? Och eftersom hon enligt folk då är den som anländer till platsen först och den bil han hör i filmen så väntade han 56 minuter med att göra live sändningen. Så när han skjuter sig själv är hon där? Då hör hon alltså när han skjuter sig själv? Och han lär ju inte ha bekräftat att det är polisen, för hade han sett och vetat att det är hon, så hade han väl skjutit henne också... Eller i a f skjutit sig själv inför henne.

Så när hon får filmen så ringer hon polisen. Åker dit själv och han skjuter sig själv när hon kör upp på gården. Och det har nu gått över en timme när polisen kommer. Någonstans läser jag att polisen väntar en timme med att gå in, trots ett sista skott efter de första fyra som finns på film. Men då stämmer det ju inte som vissa säger att mamman gått in i huset... För om hon gjort det hade ju inte polisen behövt vänta utanför på förstärkning? Hon kommer dit, hör skottet och står där i en timme med snuten, som sen stormar huset ytterligare en timme senare? Nu vet jag inte vad "långt efter det att hon anländer" innebär i tid... Men hon vet att barnen är döda, hon hör honom panga sig själv. Och står då och stampar och väntar på snuten tills dom kommer? Vette fan alltså... Den här tidslinjen är skev... Får det inte riktigt att gå ihop! Däremot är jag glad att det äntligen diskuteras mellan alla jävla "RIP" och "vilket jävla svin" inlägg som tillför noll

En annan sak som man då kan fundera på... vad gör han dessa 56 minuter som han lever efter att ha dödad barnen och innan han startar livesändningen? Kan ju vara så att detta brev och betalda räkningar han pratar om skett efter morden då? Då behöver ju inte alls dag och tid vara planerad.
Citera
2019-01-26, 10:42
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Precis den mellanöstern mentalitet vi vill ha i Sverige. Träffar exet fel man så ska den dö!

Måste han döda någon annan så hellre de vuxna än barnen.
Citera
2019-01-26, 10:44
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Orkade inte se hela videon för den var väldigt störande, ursäktar inte hans beteende för att skjutit hans två grabbar. Men någonstans i den videon ser jag också en djupt sårad själ, han nämner att han blev utpressad vad handlar det om?
Det brott han begick var fullständigt fel men samtidigt kan jag inte hjälpa att tycka synd om honom, det var förmodligen en familjefar som fick hela vardagen rasad framför honom och därför begick det brott som han begick, det ursäktar inte dock vad han gjorde.

Hans relation med pojkarna måste också har varit infekterad då han nämner i videon att dom utpressade honom, på vad kommer vi förmodligen aldrig veta.

Nej det var mamman han menade utpressade honom. Han säger knappt något om pojkarna annat än att han dödat dem.
Citera
2019-01-26, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Förvånande lång för att vara en travkusk, väl? Det låter som du VET det?

Det är några till över 1,90. Daniel R*d*n är en av dom. SR är var ju krallig, det är enda skillnaden mellan honom och de andra längre kuskarna.
Citera
2019-01-26, 10:45
Medlem
Citat:

Alla ni som kan förstå honom detta borde verkligen inte ha barn. Då lär det ju finnas en risk att ni också tar livet av era barn när om era ex hittar en ny när era föräldrar dör av ålderdom i 80-90 årsåldern samtidigt..
Citera
2019-01-26, 10:46
Medlem
K.Blomkvists avatar
Jag har försök hänga med här i denna tråden.

När det gäller vem som kom först på mordplatsen så har jag hittat en del intressant info om detta.
Jag är inte bra på att citera mängder med info men följ gärna detta här ställena.

Profilen "bjomba" verkar ha intressanta källor för sina påståenden.
Sanna eller ej? Det kan inte jag utröna. Kolla själv.

https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=263904&threadid=3013 497

(FB) 3 personer har hittats döda i Sala, 2019-01-23

När det gäller avstånd mellan husen runt omkring så är det ganska enkelt att använda Eniro och deras karta.

https://kartor.eniro.se/?c=60.065415,16.499614&z=18&l=aerial&q=%22samuel%2 0rehn%22;2533306;wp
Citera
2019-01-26, 10:46
Medlem
okok1s avatar
Kommer det fram i videon varför han sköt dem?
Citera
2019-01-26, 10:48
Medlem
ppp333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag är övertygad om att även sorg var inblandat. Försvarar inte gärningen, men man måste försöka sätta sig in hur han tänkte och resonerade. Att det inte anses normalt att mörda sin barn håller jag med om. Hämnd var det kanske på ett vis, men jag tror även det kan ha handlat om att "skydda" barnen från en hemsk omgivning sett från hans perspektiv. Ungefär som när makarna Goebbels mördades sina sex barn för att senare begår självmord i slutet av andra världskriget. Det kan även handla om att de tror att de ska få det bättre i "nästa värld". Jag tror vissa har svårt att ta in det här, men jag tror att om man på något vis ska kunna förstå gärningen, så måste man sätta sig in i hur de här personerna tänker. Man måste på något vis "bli" dom.
Sorgen är äkta. Det är självömkan - big time! Förövare tycker ofta synd om sig själva och rättfärdigar sina dåd på alla upptänkliga vis.
Hela hans upplägg visar på att hans yttersta motiv var hämnd. Livestreamar, på mammans födelsedag, gnäller om mamman, klagar och talar om SIG SJÄLV. Har tagit barnen ifrån henne, hämnden är fullkomnad! Det FINNS faktiskt människor som är sådana.

What you see is what you get. Det finns ingen anledning att tillskriva denna person några som helst nobla motiv bakom detta dåd, det var uppenbart hämnd som var motivet...såg någon använda ordet "barmhärtighetsmord".
Blir fan orolig för folks moraliska kompass ibland.

Är det ett typiskt svenskt problem? Landet där mördare och gruppvåldtäktsmän tillåts gå lösa och får straffrabatt... mördare som inte ens kommer från Sverige utvisas inte ens. ISIS-krigare kommer hem och får bostad och jobb.
Förståååelsen för förövare tycks grunda sig i en vägran att se ondskan, kallsinnet som faktiskt finns. På det hela finns ofta en ljum hållning mot offret. I detta fall ser vi hur människor här i tråden försöker lägga ansvar på modern...
Citera
2019-01-26, 10:50
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Kommer det fram i videon varför han sköt dem?

Pansarbritta har gjort ett transkript av allt han sa. Om du inte klarar av att se videon (jag har heller inte gjort det än).
Citera
2019-01-26, 10:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Alla ni som kan förstå honom detta borde verkligen inte ha barn. Då lär det ju finnas en risk att ni också tar livet av era barn när om era ex hittar en ny när era föräldrar dör av ålderdom i 80-90 årsåldern samtidigt..

Snacka om att dra alla över en kam, bara för en person gör det så finns det risk att alla gör det.
Den logiken är fullständigt sne då var individ funkar på sitt eget sätt, finns folk därute som har gått igenom samma sak som GM i detta fall men har kämpat sig igenom det utan tragisk utgång.

Om det var så att KA som utpressade honom istället för barnen då är det fullständigt sinnessjukt finns inga ord för det han har gjort.

Ska också tilläggas att det är inte OK någonstans att ta livet utav sina egna barn, GM var uppenbart psykiskt störd.
Senast redigerad av ytmamz 2019-01-26 kl. 11:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in